Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-21, 09:26
  #10681
Medlem
Nihennas avatar
Vad anser ni om alla dessa grupper som boostar folk i M+?

Å ena sidan tycker jag att det kan vara skönt om man slackat en vecka och inte orkar köra låga M+s för att komma upp till de högre, och få garanterade 3 kistor vilket inte alltid är en garanti med random, å andra sidan känns det lite fusk eftersom att de ofta övergearar skiten rätt rejält.

Lite kul igår dock att jag gick in i en sån boost-grupp för första gången igår och gjorde mer DPS än en av dem både i trash packs och bossar trots att de hade 14 mer iLevels Jag runt 869 och han 883 eller något.
Citera
2016-11-21, 11:15
  #10682
Medlem
Tar dem betalt i guld för detta eller är dem bara ute efter AP?
Citera
2016-11-21, 12:49
  #10683
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiquitaz2
Tar dem betalt i guld för detta eller är dem bara ute efter AP?

Jag antar att du svarar på min post trots att du inte citerade?

Det finns både och. Det finns folk som vill ha guld, sen finns det också sidor som säljer det för riktiga pengar, men så finns det folk som bara vill farma AP. Det är främst den sistnämnda jag tänker använda mig av de gånger jag inte orkar köra igenom på normalt sätt upp till önskvärd nivå.

jag drar ju knappast ner kvalitén på gruppen heller, som bevisat igår, så får väl bara ta och se det som en jäkligt lyckad speedrun
Citera
2016-11-21, 13:54
  #10684
Medlem
Resanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vad anser ni om alla dessa grupper som boostar folk i M+?

Å ena sidan tycker jag att det kan vara skönt om man slackat en vecka och inte orkar köra låga M+s för att komma upp till de högre, och få garanterade 3 kistor vilket inte alltid är en garanti med random, å andra sidan känns det lite fusk eftersom att de ofta övergearar skiten rätt rejält.

Lite kul igår dock att jag gick in i en sån boost-grupp för första gången igår och gjorde mer DPS än en av dem både i trash packs och bossar trots att de hade 14 mer iLevels Jag runt 869 och han 883 eller något.

Är bara ett utbyte egentligen, din låga nyckel mot att dem får massa "gratis" AP, boostar ibland med min mage, medans jag nästan alltid tar 1-2 boosts per vecka med mina alts mest för att jag inte orkar hitta grupper och lägga ner tid. Har aldrig sett ett problem med att boosta varken mythics eller CMs innan, vissa lägger tid på att tjäna guld medans andra lägger tid på att bli bra på PvE.

Citat:
Ursprungligen postat av Chiquitaz2
Tar dem betalt i guld för detta eller är dem bara ute efter AP?

Tror inte jag sett någon som vill ha betalt för det.
Citera
2016-11-21, 21:59
  #10685
Medlem
Vallasands avatar
Aaah... Tycker själva konceptet bakom honor-talents är rätt fet, men hatar att man måste picka nån i varje tier (och har man bara låst upp ett talent i ett tier så måste du välja det)! Som med min healer-monk; Surge of mist, tier 4... Gör så att min enveloping mist blir instant men 8 sec cooldown. Det fuckar upp hela min play-style! Och nu måste jag vänja mig vid instant enveloping mist i PvP (i ett tag i alla fall) och avvänja enveloping mist med casttime fast förutom CD i PvE... Lika bra att gå DPS i PvP tills jag låser upp tier 4 nivå 2 så att säga.
Citera
2016-11-22, 00:13
  #10686
Medlem
Är det bara jag som har de brutala loadingtiderna?

Det är främst till dalaran och ibland har hela baren laddat färdigt men jag fastnar i loading screenen. Jag får då avsluta WoW och gå in igen.

Tror inte det det är datorn (i7, 4 gb grafik, 16 gb ram)... Möjligtvis är det min HDD?? Bör jag köpa en SSD och lägga spelet där?

Mvh simpeel
Citera
2016-11-22, 01:53
  #10687
Medlem
Resanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Är det bara jag som har de brutala loadingtiderna?

Det är främst till dalaran och ibland har hela baren laddat färdigt men jag fastnar i loading screenen. Jag får då avsluta WoW och gå in igen.

Tror inte det det är datorn (i7, 4 gb grafik, 16 gb ram)... Möjligtvis är det min HDD?? Bör jag köpa en SSD och lägga spelet där?

Mvh simpeel

Prova så det inte är något addon som fått spel bara, en SSD kommer att hjälpa loading times men det ska inte spela någon större roll och absolut inte få spelet att stanna på en loading screen
Citera
2016-11-22, 02:02
  #10688
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Är det bara jag som har de brutala loadingtiderna?

Det är främst till dalaran och ibland har hela baren laddat färdigt men jag fastnar i loading screenen. Jag får då avsluta WoW och gå in igen.

Tror inte det det är datorn (i7, 4 gb grafik, 16 gb ram)... Möjligtvis är det min HDD?? Bör jag köpa en SSD och lägga spelet där?

Mvh simpeel

Sen 7.1 har massor av spelare detta problem. Någon riktigt fix till problemet har inte kommit från Blizzard än så länge.

96 sidor på US
http://us.battle.net/forums/en/wow/t...718759?page=96

31 sidor på EU
http://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/17613764712
Citera
2016-11-22, 02:37
  #10689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Är det bara jag som har de brutala loadingtiderna?

Det är främst till dalaran och ibland har hela baren laddat färdigt men jag fastnar i loading screenen. Jag får då avsluta WoW och gå in igen.

Tror inte det det är datorn (i7, 4 gb grafik, 16 gb ram)... Möjligtvis är det min HDD?? Bör jag köpa en SSD och lägga spelet där?

Mvh simpeel
När 6.0 kom (prepatch till wod) så fick jag helt galen loading time då wow var på HDD. Flytta över till SSD löste det problemet.
Hur som helst skulle jag vilja påstå att det är värt att köpa en SSD och flytta wow dit, skulle även rekommendera att ha windows på ssd.
Citera
2016-11-22, 06:20
  #10690
Medlem
Vallasands avatar
Har också det där problemet med laddningstiderna... och blizzard gör vad de är bäst på: ingenting.
Citera
2016-11-22, 08:40
  #10691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resania
Är bara ett utbyte egentligen, din låga nyckel mot att dem får massa "gratis" AP, boostar ibland med min mage, medans jag nästan alltid tar 1-2 boosts per vecka med mina alts mest för att jag inte orkar hitta grupper och lägga ner tid. Har aldrig sett ett problem med att boosta varken mythics eller CMs innan, vissa lägger tid på att tjäna guld medans andra lägger tid på att bli bra på PvE.

enda jag lägger lite tid på är att tjäna guld. tycker det är super med boostgrupper man kan betala guld för att testa lite saker man eg är för dålig för. win win!

vad är AP?
Citera
2016-11-22, 10:28
  #10692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
enda jag lägger lite tid på är att tjäna guld. tycker det är super med boostgrupper man kan betala guld för att testa lite saker man eg är för dålig för. win win!

vad är AP?

AP= artifact power, som behövs till ditt vapen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback