Citat:
Ursprungligen postat av
fittleif
Gött, då stiger mitt huspris ännu mer

Optimist. Det redan gått för långt med hushållens jätteskulder men bankerna gör som vid tidigare tillfällen de fortsätter låna ut till dem goda inkomster. För att du ska kunna sälja krävs några med mycket god ekonomi som får låna. Ingen kritiserar det upplägget i detalj men många kritiserar den samlade bilden av ett överbelånat folk. Den i sig orsakas av behovet av bostäder till invandrare.
Hotet mot svensk ekonomi är en världsekonomisk kris, kostnaderna för invandringen och därmed höjda skatter i stat och kommun samt landsting. Nu lånar staten till invandringen, kommunerna och landstingen lånar också. Som vi konstaterade ovan, hushållen lånar mest.
BNP späs på, invandare får jobb med att ta hand om andra invandrare, det ser bra ut för den blinde som inte ser bubblan. Men allt det vi ser har setts förr men den här gången gör satens upplåning att det dröjer längre innan bubblan som hela tiden växer, spricker.
Återhämtningen kommer till skillnad från tidigare tillfällen att dras med bördan från 1 miljon arbetslösa invandare.
Jag är tryggare än de flesta, äger mitt hus, har en icke arbetsrelaterad inkomst. Men om sjukvården raseras skatterna stiger brant blir det inte roligt, alla får lida.
Att ta in anhörig invandare i en "grekiskliknade" ekonomi det är oansvarigt och det politiska priset kommer att sänka sossarna för evig framtid. Om 10 år är Motståndsrörelsen större än sossarna.