2016-11-20, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittleif
Gött, då stiger mitt huspris ännu mer
Vad har du för nytta av att priset på ditt hus stiger?
Citera
2016-11-20, 09:24
Medlem
it-takes-2s avatar
Till detta ska läggas 60.000 asylinvandrare per år de kommande åren. Och deras anhöriga.... Det ger 5-600.000 nya vänner innan 2020. Ett helt Göteborg.
Citera
2016-11-20, 09:24
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
2017 eller kommande 4 åren? Bestäm dig.

Nej det kan inte hen bestämma, det gör miggverket, transportföretag och andra inblandade i hämtandet av bidragsköttet.
Citera
2016-11-20, 09:26
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuseMusse
Japp! Framförallt negrer har tendens att föda mer än nödvändigt, minst 6-7 ungar skall de ha. Men dem har inte ängnat en tanke på att de kanske bara klarar av 1 max 2 ekonomiskt.

Att dessa avkommor kommer bidra med något annat än att förstöra vårat samhälle, tills det till slut ser ut som stora delar av Afrika, har jag svårt att tänka mig ens.

6-7 negerungar som föder 6-7 negerungar som föder 6-7 negerungar och alla kommer att leva på bidrag. Men jag tror inte på det, många kommer att bli skjutna till döds, särskilt i en framtid.
Citera
2016-11-20, 09:32
Medlem
fittleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Vad har du för nytta av att priset på ditt hus stiger?

Sälja och fly landet med en fin vinst =)
Citera
2016-11-20, 10:12
Medlem
Och hur tänker regeringen här, vart ska de bo och vilka jobb?? Nu måste de ansvariga väl ändå stå till svars och förklara sig?
Citera
2016-11-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Till detta ska läggas 60.000 asylinvandrare per år de kommande åren. Och deras anhöriga.... Det ger 5-600.000 nya vänner innan 2020. Ett helt Göteborg.
Och regeringen kommer inte göra någonting drastiskt, man är bakbunden av sin s.k "värdegrund" som enligt klassisk vänsterpsykologi egentligen inte handlar om att hjälpa människor med en rationell plan, hjälpandet är bara en bieffekt av: godhet=ta in så många som möjligt, därför ondska=inte ta in så många som möjligt. Det ska till extraordinära försämringar i samhället för att man ska reagera, och då kanske det är för sent.
Citera
2016-11-20, 10:14
Bannlyst
Bra, jag jobbar inte nu. Jag pluggar (till något bra dessutom). Problemet är att utbildningen inte med lätthet kan användas utomlands. Men när man läser mer och mer av det här så befäster man antagandet att arbete i Sverige är mer eller mindre meningslöst. Tanken att dö ter sig också mindre allvarlig än tidigare. Skitsamma och då kan man lika gärna dö i krig mot de svenskar som förstört landet.
Citera
2016-11-20, 10:16
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittleif
Gött, då stiger mitt huspris ännu mer

Optimist. Det redan gått för långt med hushållens jätteskulder men bankerna gör som vid tidigare tillfällen de fortsätter låna ut till dem goda inkomster. För att du ska kunna sälja krävs några med mycket god ekonomi som får låna. Ingen kritiserar det upplägget i detalj men många kritiserar den samlade bilden av ett överbelånat folk. Den i sig orsakas av behovet av bostäder till invandrare.

Hotet mot svensk ekonomi är en världsekonomisk kris, kostnaderna för invandringen och därmed höjda skatter i stat och kommun samt landsting. Nu lånar staten till invandringen, kommunerna och landstingen lånar också. Som vi konstaterade ovan, hushållen lånar mest.

BNP späs på, invandare får jobb med att ta hand om andra invandrare, det ser bra ut för den blinde som inte ser bubblan. Men allt det vi ser har setts förr men den här gången gör satens upplåning att det dröjer längre innan bubblan som hela tiden växer, spricker.

Återhämtningen kommer till skillnad från tidigare tillfällen att dras med bördan från 1 miljon arbetslösa invandare.

Jag är tryggare än de flesta, äger mitt hus, har en icke arbetsrelaterad inkomst. Men om sjukvården raseras skatterna stiger brant blir det inte roligt, alla får lida.

Att ta in anhörig invandare i en "grekiskliknade" ekonomi det är oansvarigt och det politiska priset kommer att sänka sossarna för evig framtid. Om 10 år är Motståndsrörelsen större än sossarna.
Citera
2016-11-20, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
2017 eller kommande 4 åren? Bestäm dig.

Siffran är 650 000 fram till 2020.

Datan kommer från SKL. Är debatterat här sen början av september.
Citera
2016-11-20, 10:49
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Har sagt det tidigare och säger det igen:

Vart ska alla bo?

Ska 15 pers bo i en tvåa?

Enkelt. Gör det dyrare för Svenskar att bo, myndigheterna tar över och ger lägenheter och villor till invandrarna.. Klarar du själv en tredubbling av hyran ? Förmodligen inte. Din lägenhet blir tom och används av socialen
Citera
2016-11-20, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Precis som demokraterna i USA vill Sossarna och vänster få hit så många som möjligt, fler röster = bra för vänsterpartierna.

"Borgarna" är en samling idioter må jag säga, som ställer upp på det här. Eller har jag missat något, är det jag som är lurad av de sluga borgarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in