2016-11-19, 10:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tack! Och där kan vi lägga till att offret även upplevt dödsångest.

Fast enligt Passepartout är det lika synd om GM då de mår fruktansvärt dåligt över mordet

Bra, bra!

Det är inte synd om mördarna, de förtjänar spott och spe. Det här är inte ett affektmord, allting handlar om ett habegär, ett illa planerat, brutalt och hänsynslöst avlivande.
Citera
2016-11-19, 10:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Exakt så!

Men det här är ju Sverige! Världens mest lättkränkta människor.. Som dessutom blivit så totalt söndercurlade av samhället att man anser sig ha rätt att ta livet av någon, med motivet att man är skyldig någon pengar???

(Och blir förvånad när denne beter sig jobbigt och "hotfullt" när man inte vill betala tillbaka?)

Glöm inte att DW i första förhöret uttryckte att han kände sig oerhört kränkt för att ha tagits in till förhör för något han inte gjort.. :-D
Citera
2016-11-19, 11:00
Medlem
När man läser tömning från mobil och data så framkommer det att de knappast varit rädda för Madde i Maj eftersom Martin då får meddelande om att han kan ringa och tjata på Madde om att låna pengar och säga att han får pengar i slutet på månaden.
Det framkommer klart och tydligt att ingen kände sig hotade av några kriminella gäng i Maj 2016 och att de var på det klara med att pengar de fick från M var lån.
Citera
2016-11-19, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
När man läser tömning från mobil och data så framkommer det att de knappast varit rädda för Madde i Maj eftersom Martin då får meddelande om att han kan ringa och tjata på Madde om att låna pengar och säga att han får pengar i slutet på månaden.
Det framkommer klart och tydligt att ingen kände sig hotade av några kriminella gäng i Maj 2016 och att de var på det klara med att pengar de fick från M var lån.

Självklart har de inte varit ett dugg rädda..

Mentalt verkar de dock vara på 12-13 åringars nivå, om ens det. Man undrar verkligen på allvar över den genomsnittliga IQ-nivån i det här lilla gänget. Jag blir på riktigt nyfiken..
Senast redigerad av Macke85 2016-11-19 kl. 11:31.
Citera
2016-11-19, 11:32
Medlem
Vem har varit den drivande mest här? Benita?
Citera
2016-11-19, 11:35
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Jag håller med.

Det har varit ett tragisk fall att läsa om på så många olika plan. Inte bara det som rör själva mordbiten.

Det räcker ju med att titta på hur de misstänkta ser ut....

Ja. Förvisso kan ju ingen rå för med vilket utseende en föds, eller med vilka gener, etc.

Men precis som du säger, den här "historien" är verkligen unken och speciell på så många plan. Vore det inte för FUP'en skulle man faktiskt kunna tro att detta snarare var dikt än verklighet.
Citera
2016-11-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Vem har varit den drivande mest här? Benita?

Jag har en känsla av att hon varit en av de drivande.
Citera
2016-11-19, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Ja. Förvisso kan ju ingen rå för med vilket utseende en föds, eller med vilka gener, etc.

Men precis som du säger, den här "historien" är verkligen unken och speciell på så många plan. Vore det inte för FUP'en skulle man faktiskt kunna tro att detta snarare var dikt än verklighet.

Enbart det faktum att den som hittas i ett vattenfyllt gruvhål eller vad det nu var INTE är den som är skyldig gärningsmännen pengar, utan att det faktiskt var tvärt om?

Bara det gör ju att man trillar av stolen!

Bara det gör fallet extremt unikt (men inte desto mindre unket).

Gärningsmännens (och gärningskvinnornas) sociala bakgrund, och uppväxt har ju naturligtvis varit en orgie av social tragik och misär kan man gissa.

Och det är väl inte så konstigt när man ser på dådet, och hur det har utförts.

Saker som empati, allmänt rättsmedvetande och en inneboende känsla för vad som är rätt och fel. Liksom en förmåga att se till eget ansvar m.m. i olika skeenden i livet, det är ju faktiskt bitar som starkt är knutna till en persons allmänna intelligens. Och intelligensen som allt annat går ju naturligtvis i arv.

Hur man själv behandlar andra skvallrar ju i allra högsta grad om hur man själv blivit behandlad.. Men för den skull så skulle jag ju inte gråta om de fick livstid hela bunten..
Senast redigerad av Macke85 2016-11-19 kl. 11:53.
Citera
2016-11-19, 11:47
Medlem
Inte sett att någon nämnt detta innan men i ett förhör med AL sägs ju detta

"F: Och, vad jag förstår är du nykter.
H: Mm.

F: Eftersom du är gravid.
H: Ja."

Antar att detta är ett barn med MB. Gjorde ju inte hela historien bättre direkt.
Citera
2016-11-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrosafisk
Ni som har börjat läsa fupen, bland alla 5000 sidor - vart ska man börja?..

Mycket arr läsa, och ta in...
Jag började med rättsmedicinska rapporten, sedan beslagtagna grejor.. sedan förhör, men har inte orkat läsa allas förhör ännu.. har suttit i tre dagar nu, på www.mord.nu och läst, helt jäkla otroligt...
De misslyckades med att strypa henne i bilen, blev sedan urdragen ur bilen vid gruvhålet och attackerad med ca 12 knivhugg på diverse ställen på kroppen.. halspulsåder avskuren... sedan inlindad i svarta sopsäckar ihoptejpade med silvertejp, och sedan dumpad i själva gruvhålet...
Dagen innan hade de tänkt att ha ihjäl henne, kväva henne med kudde, eller slå ihjäl henne med yxa... men de klarade inte av det... ähhh... orkar just nu inte ta in mer... har försökt att ha en viss distans till det hela.. går bra mellan varven..
Men när det blir över det hela, hur de planerat, utfört dådet, och hur de har resonerat efteråt, förstöra bevisning etc.. en frågade direkt efter om det gått snabbt, och denne hon frågade svarade nej, varpå den som frågade sa VA?? Nääää, fy fasen säger jag bara...
Citera
2016-11-19, 11:50
Medlem
Citat:
Brottsoffret var som tidigare antydits i tråden, säkert ingen ängel, eller guds bästa barn på något sätt alls..

Det tror jag inte..

MEN ingenting av det jag läst om det här ärendet (har inte läst in mig på allt ska tilläggas) får mig att hitta något som helst försvar, ELLER ENS MOTIV till mordet ärligt talat!!!

"Hon var jobbig på fyllan"!!???

Som ungefär hälften av allt pack i Sverige då med andra ord..

Med mina begränsade erfarenheter av alkoholister kanske jag inte är rätt person att kommentera - men jag har märkt ett betydligt större obehag av folk som är fulla tisdag förmiddag jämförelse med fredag kväll. Även när jag varit nykter bägge tillfällen.

Det här med Hessling och Madde - har de haft sex? Kan någon referera till fup gällande det?
Citera
2016-11-19, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
....- men jag har märkt ett betydligt större obehag av folk som är fulla tisdag förmiddag jämförelse med fredag kväll. Även när jag varit nykter bägge tillfällen.

Kan naturligtvis hålla med! Det är min erfarenhet också.

Men som jag skrivit tidigare i tråden. Det som hänt är så oerhört fyllt av så mycket tragik PÅ ALLA nivåer. Allt är så jäkla tragiskt, och det gäller i allra högsta grad också ALLA inblandade. Brottsoffer som gärningsmän..
Senast redigerad av Macke85 2016-11-19 kl. 12:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in