Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Javisst; med facit/fup i hand blir det lite lättare att 'gissa' rätt

Kunde du inte förmedla denna din insikt då tråden var ny, det hade ju kanske hjälpt till att avstyra div felspår?
1. Jag skrev att jag kunde gissa ganska rätt i det här fallet. (Enbart på grund av magkänsla egentligen..) Jag skrev aldrig att jag visste, nåt utan bara att jag gissade.
Ibland gissar jag såklart fel som alla andra.
Men ibland gissar man rätt! Det gör mig inte till en bättre människa på något vis.
Men i just det här fallet var det inte särskilt svårt att kunna gissa sig till ungefär vilken typ av gärningsmän det handlade om genom att läsa mellan raderna i två tidningsartiklar. Mordets geografiska position (glesbygden i Dalarna) gjorde det inte mindre svårt heller.. Magkänslan sa ganska mycket.
En medelålders svensk kvinna hittas mördad. På landsbygden i Dalarna. Redan i Juli frihetsberövas sju personer. Ja sju personer! Sju personer i åldrarna 20-45 ungefär. Bland de frihetsberövade finns både män och kvinnor. Man får väl ändå en bild redan här va?
Låter det som flyktingar? Nej!
Låter det som ett hedersrelaterat mord? Nej!
Familjefejd? Nej, lite för många inblandade!
Yrkeskriminella gangsters? Nja.. nej.
Pundare/småkriminella/trasiga människor/WT/svagbegåvade.. Mera troligt
2. Jag bor inte på Flashback! Jag har jobb och en massa andra grejer att sköta och hade över huvud taget inte upptäckt tråden innan igår kväll. Kände knappt till ärendet innan igår.