2016-06-10, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det syns tydligt på hennes frisyr att hon är en rastafari.
Jo det förstod jag, menar mest att det är synd om rastafarianerna att sammankopplas med henne.
Citera
2016-11-18, 09:46
Medlem
Intressant att läsa en tråd om en person som jag faktiskt känner.
Jag är och har aldrig varit miljöpartist, men kan bara säga att Amanda är en klok och duktig politiker.

Visst, cykelstället var vansinne, men det vara inte hennes beslut. Det kom till som en del i ett större projekt och delarna hanterades på tjänstemannanivå. Dessutom är man ju inte som ordförande i en nämnd någon envåldshärskare.

Idag jobbar hon som partisekreterare mycket med det interna arbetet i MP. Skulle de släppa in henne som språkrör tro jag hon skulle kunna få fart på partiet. Personligen kluven till det, är och kommer inte bli MPare, samtidigt så behövs det kloka politiker även i det partiet så länge de har makt.
Citera
2017-05-12, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Intressant att läsa en tråd om en person som jag faktiskt känner.
Jag är och har aldrig varit miljöpartist, men kan bara säga att Amanda är en klok och duktig politiker.

Visst, cykelstället var vansinne, men det vara inte hennes beslut. Det kom till som en del i ett större projekt och delarna hanterades på tjänstemannanivå. Dessutom är man ju inte som ordförande i en nämnd någon envåldshärskare.

Idag jobbar hon som partisekreterare mycket med det interna arbetet i MP. Skulle de släppa in henne som språkrör tro jag hon skulle kunna få fart på partiet. Personligen kluven till det, är och kommer inte bli MPare, samtidigt så behövs det kloka politiker även i det partiet så länge de har makt.

Hon kanske är klok men hon ser inte klok ut, hon ser ut att kunna dra väljare på jamaica, fick ett garv när hon i tv har en fotboll på huvudet(rastamössa) och säger att det går dåligt för miljöpartiet.

Ger inget seriöst intryck direkt.
Citera
2017-05-21, 21:50
Medlem
NeutronStars avatar
Den enda hasch Amanda brukat är hampatvålen hon använder för att tvätta ur silverfiskar och löss ur dreadlocksen. Hon ska ha stått upp för kvinnors rätt till sin sexualitet och legat med flera av lärarna på Härnösands folkhögskola när hon gick kurser om ursprungsbefolkningar, schamanism och feministisk psykoanalys.
Citera
2017-05-22, 00:59
Medlem
bl1nks avatar
Citat:

Jag trodde MP var islamister? Nu är de alltså rastafari? Vad jag vet så går islamister och rastafari inte så bra ihop?
Citera
2017-05-25, 17:44
Medlem
Jellohs avatar
Nån miljöpartist som vet om hennes kulturella appropriering av en rasifierad frisyr alls problematiserats? Har ett vad på g angående dreadsen och deadline närmar sig...
Citera
2017-12-04, 20:02
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
MP:s partisekreterare: ”Delar inte bilden av ett parti i kris”

Citat:
Trots flera avhopp och interna motsättningar så tycker Miljöpartiets partisekreterare Amanda Lind inte att partiet är i någon kris.

– Min bild är att partiet har ett starkt politiskt självförtroende, säger hon i SVT:s Aktuellt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...t-parti-i-kris
Citera
2017-12-05, 00:20
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:

Fr allt är hon haschrökare och drogliberal, samt ensidigt fanatisk radikalfeminist under miljöpartiets täckmantel. Hon har psykpatens stirriga blick (likt Kristina Kappelin) och hon visar sig sin olämplighet genom att tro på lösa rykten och sagoliknande andekdoter.

Dessutom går det rykten om att Amanda Lind sextrakasserat en praktikant i tonåren, så hon bör därför avgå med omedelbar verkan. Allt annat vore en skandal för Miljöpartiet.
Citera
2018-09-11, 22:48
Bannlyst
hon var med i aktuellt ikväll och det är synd att hon har kvar råttboet på skallen. Hon e rätt söt men håret signalerar att hon låter negrer bestiga henne som de behagar. Ger ett ofräscht intryck och som politiker måste man inge respekt och förtroende med sin yttre framtoning också, och inte bara med orden. Sågar hon av korvarna skulle hon kunna bli nytt språkrör istället för mesproppen Fridolin.
Citera
2018-09-12, 05:01
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Jag tycker också att hon ser ut som att hon lagt komockor i håret. Oseriöst och ofräscht. Konstigt (men turligt) att ingen vuxen sagt till henne att hon drar ner Mp.

För tråden mer relevant: är hon en av dem som vill att språkrören avgår nu eller rensas hon också ut?
Citera
2019-01-21, 11:53
Medlem
Och nu har hon blivit kulturminister också.... "trevligt"
Citera
2019-01-21, 12:23
Medlem
Framstår som en klok o trevlig person. Varför fokusera på hennes frisyr? Innan hon var partisekreterare var hon kommunalråd i Härnösand. Omtyckt o respekterad även bland politiska motståndare har jag förstått. Som sagt nu ny kulturminister och hoppas sejouren blir lyckosam på denna post, där det kan vara rätt stridiga viljor kring de satsningar som görs. Kryssa rätt och lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in