2016-11-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror att det är just i detta åsikterna går isär. När det gäller Martin är de flesta nog överens om att han inte handlade sunt.

Men om man läser Fupen så handlade inte heller Lotta sunt.

Att ljuga och luras, om så pass mycket ÄR inte varken vanligt eller sunt.
Ens omgivning far - om inte fysiskt illa - så i alla fall väldigt illa mentalt.

Hade Lotta levt idag när allt avslöjats hade hon nog fått sina fiskar varma av sina anhöriga för vad hon gjort.

Inte minst Per skulle antagligen med rätta ifrågasatt hennes beteende mot honom.
En ny polisanmälan hade nog inte heller tagits på lika stort allvar - eftersom hon ljög om att hon inte längre träffade o hade en kärleksrelation till Martin.
Om systern visste att Lotta frivilligt planerade en framtid med Martin - efter att hon ringt om misshandeln - så hade de nog inte ställt upp o ringt polisen av förtvivlan och oro.

Det blir lite vargen kommer över det - när man sedan agerar som inget har hänt och vill träffa sin kärlek igen. Och alla dessa lögner om vad hon gjorde, med vem, var o när....

Det har inte varit ett sunt eller vanligt agerande av en kvinna!

Hur många av oss känner någon som gjort allt det Lotta gjorde?
Visst små vita lögner som olja i tillvaron - men inte så här.

Det är just detta som jag anser vara så "fult" eller "oschyst" i Lottas beteende.

Hon oroade sina närmaste till den grad att de blev utom sig av oro - samtidigt som hon hade heta kärleksmöten med just människan som hon lotsades vara livrädd för.

Hade Lotta levt idag och åkt fast för allt detta då misstänker jag att hon hade blivit rätt ensam.
Citera
2016-11-16, 22:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Eller en inbillad upplevelse av att vara "kontrollerad"?

Om jag skulle ljuga för dig att jag åker till mina släktingar och du som kände dem skulle sedan kontakta dem behöver ju inte betyda att du ville kolla ifall jag har talat sanning trott att det för mig som är rädd för att åka fast för mina lögner kanske upplever det som så..

Nä det kan ju vara att jag behövde nå dig i någon angelägenhet. Men en inbillad upplevelse kan ju bero av någon tidigare verklig erfarenhet, kanske inte just med de personer som just nu då är inblandade eller just exakt lika situation. Att Lotta känner sig stressad över när hon "pressas" över hur polisen skulle kunnafå tag på Martin när han flyttar runt kanske beror delvis av hennes egen situation, att hon är skriven hos exet Per?
Citera
2016-11-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Självklart tycker jag att Per får ta ansvar för sitt eget liv.
Lotta också, men där finns väsentliga skillnader. Lotta var inte "störd" på samma sätt som Martin.

Mina "motståndare i tråden, tycks se alla människor som lika. De tror att alla tänker likadant, samt inte agerar utifrån sin egen historia samt sjukdom/störningar.

Lotta var en "vanlig" tjej som agerade utifrån sina behov. Precis som de flesta av oss gör.
Martin, var ingen "vanlig" kille. Han kan man inte relatera till, om man inte är sjuk själv.

Jag anser att både Per och Lotta får ta ansvar över sitt egna liv. Precis som Martin.

Jag har dock mera förståelse för en människa som låter sig luras av en närstående som han har känt sedan 22 år tillbaka och TROR sig känna väl - istället för en som låter sig luras av en vilt främmande och tungt kriminell person som hon bara har känt under ett par månaders tid.
Citera
2016-11-16, 22:33
Medlem
Citat:
Menar du att Lotta lyssnar på oss - dvs. läser inlägg här på Flashback - efter sin död?

Det är osannolikt. Dock möjligen någon anhörig.

För att inte prata om andra kvinnor som råkar ut för dessa män.

Alla kommer inte i samma skepnad som Martin. Många är i chefsposition klädda i kostymer.

Men åstadkommer samma skada - en kvinna dör.

Statistiken från BRÅ är övertydlig.
Citera
2016-11-16, 22:34
Medlem
Citat:
Det är just detta som jag anser vara så "fult" eller "oschyst" i Lottas beteende.

Hon oroade sina närmaste till den grad att de blev utom sig av oro - samtidigt som hon hade heta kärleksmöten med just människan som hon lotsades vara livrädd för.

Hade Lotta levt idag och åkt fast för allt detta då misstänker jag att hon hade blivit rätt ensam.

Det kanske hade varit ganska bra för henne? Men jobbigt, om hon inte hade egen bostad och samtidigt väl lite stress över att bli frisk och komma igång med jobbet så hon kan skaffa sig en stabilare tillvaro men att "flytta hem" till familjen kanske inte för den skull var rätt just för henne?
Citera
2016-11-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det tycker jag inte.
Extremsportare söker adrenalin samt spänning. Lotta sökte familj och trygghet.

Nä, det är inte svårt. Man har identifierat genen som ger ett riskbeteende för ett kriminellt liv i vuxen ålder. Det är dock svårt att genomföra dessa tester, då många inte blir kriminella, samt att det inte beror enbart på genen utan även på uppväxtförhållanden mm. Vore konstigt om man stämplas som potentiellt kriminell i två årsåldern, när en god uppfostran ibland räcker för att få dessa på rätt väg.

Vad VET du om det?

Lotta kanske sökte spänning, äventyr, häftig sex - men ljög till Martin att hon ville ha barn, eftersom hon insåg att detta var Martins svaga punkt och på det sättet skulle hon "vinna" över Angelika.

Du uttalar dig som om du skulle "veta" saker - men anklagar andra när de inte tror på dina uttalanden utan har egna teorier.

Till råga på allt innehåller nästan varje inlägg från dig ett personangrepp där du vill veta något om inläggsskrivarens privata liv, erfarenheter, utbildning etc.

Det har du inte rätt till hur mycket du än skulle vilja.

Om du däremot VÄLJER att berätta om dina egna erfarenheter då är det ditt val.
Citera
2016-11-16, 22:43
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä det kan ju vara att jag behövde nå dig i någon angelägenhet. Men en inbillad upplevelse kan ju bero av någon tidigare verklig erfarenhet, kanske inte just med de personer som just nu då är inblandade eller just exakt lika situation. Att Lotta känner sig stressad över när hon "pressas" över hur polisen skulle kunnafå tag på Martin när han flyttar runt kanske beror delvis av hennes egen situation, att hon är skriven hos exet Per?

Det är lite märkligt med Martin ständiga misstänksamhet över att Lotta ljuger. Visst han uppger sig vara sjukligt svartsjuk och det är nog den största orsaken.

Men någonstans undrar man ju om han fick vibbar av alla hennes lögner att hon helt enkelt inte kändes pålitlig. Det absurda i det hela är nog att Martin var den som hon ljög minst för.

Om hon hade velat att polisen skulle få tag i honom 25-30/5 hade hon ju kunnat fråga Martin var han var o tipsa polisen. Alla telefonsamtal o sms - hon hade ju hela tiden kontakt o möjlighet att fråga honom var han skulle sova,träna osv. Till och med mobilnumret för polisens spårning.

Nej jag tror inte hon ville bli av med honom varken genom polisens ingripande eller på annat sätt . Hon ville ha ett förhållande med honom.
Citera
2016-11-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske hade varit ganska bra för henne? Men jobbigt, om hon inte hade egen bostad och samtidigt väl lite stress över att bli frisk och komma igång med jobbet så hon kan skaffa sig en stabilare tillvaro men att "flytta hem" till familjen kanske inte för den skull var rätt just för henne?

Jag tycker synd om Camilla när jag läser hur mycket hon ändå ansträngde sig för Lottas skull. Exempelvis hade hon tagit reda på ifall Lotta kunde ta över hennes hyresrätt så att Lotta kunde "fly från Martin". Samtidigt som Lotta bakom Camillas rygg planerade att flytta ihop med Martin..
Citera
2016-11-16, 22:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Vad VET du om det?

Lotta kanske sökte spänning, äventyr, häftig sex - men ljög till Martin att hon ville ha barn, eftersom hon insåg att detta var Martins svaga punkt och på det sättet skulle hon "vinna" över Angelika.

Du uttalar dig som om du skulle "veta" saker - men anklagar andra när de inte tror på dina uttalanden utan har egna teorier.

Till råga på allt innehåller nästan varje inlägg från dig ett personangrepp där du vill veta något om inläggsskrivarens privata liv, erfarenheter, utbildning etc.

Det har du inte rätt till hur mycket du än skulle vilja.

Om du däremot VÄLJER att berätta om dina egna erfarenheter då är det ditt val.

På pricken rätt! Tack!
Det har varit på tok för mycket sådant i den här tråden.
Det är så skönt att slippa det o åter kunna föra en vuxen intressant dialog om fallet Lotta/Martin.

Intressant teori om barn-Martin.
Ja det här fallet har uppvisat inte bara en fullkomligt absurd mängd sms i FUPen utan också en härva av lögner och lurendrejeri som är svårt att se i andra fall. Så många - alla! - var lurade!
Senast redigerad av Solglittret 2016-11-16 kl. 22:54.
Citera
2016-11-16, 22:53
Medlem
Att Lotta uppfattas som skör, att hon påstås trott bättre om Martin, hon kanske gjort som hon gjort om hon uppfattat att folk kring henne kontrollerar och bestämmer över huvudet på henne? Det behöver inte vara sant, men det kanske uppfattas sådär hon stod i tillfällena? Jag kan rent personligt inte förstå hennes val av Martin som partner, men hon kanske trodde hon skulle hjälpa honom, hon kanske uppfattade honom som trygg om han varit schysst och lugn under den inledande kompisrelationen när hon var nere?

Det är nog väldigt knepigt att påverka en vuxen människas preferens i val av partner.
Citera
2016-11-16, 22:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag tycker synd om Camilla när jag läser hur mycket hon ändå ansträngde sig för Lottas skull. Exempelvis hade hon tagit reda på ifall Lotta kunde ta över hennes hyresrätt så att Lotta kunde "fly från Martin". Samtidigt som Lotta bakom Camillas rygg planerade att flytta ihop med Martin..

Oj! Hur kan man föra allt man håller kärt så bakom ljuset? De svåraste måste varit för Lotta att komma ihåg vad hon sagt till vem - inte så lätt att minnas o hålla reda på.
Citera
2016-11-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är osannolikt. Dock möjligen någon anhörig.

För att inte prata om andra kvinnor som råkar ut för dessa män.

Alla kommer inte i samma skepnad som Martin. Många är i chefsposition klädda i kostymer.

Men åstadkommer samma skada - en kvinna dör.

Statistiken från BRÅ är övertydlig.

Men den HÄR tråden handlar ju om Lotta Rudholm som dejtade en kriminell missbrukare som hade suttit inne i 12 år och som bar på yttre tecken som INTE kunde förknippas med en "kostymnisse".

Det är just det som är poängen.
Senast redigerad av sno 2016-11-16 kl. 23:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in