Citat:
Med tanke på att jag antagligen med mina 300 universitetspoäng och cheftjänst sedan många år har mer "papperbevis" än du på min kunskap skulle jag vara tyst i dina kläder. Dock tycker jag mig inte veta mer om allt för den skull. Ett visst mått av ödmjukhet är klädsamt - ingen är omnipotent.
Därtill skulle det vara trevligt om du inte tillskrev mig eller andra postare egenskaper eller diagnoser - du har definitivt ingen aning om vad som gäller för andra. Lika lite aning som du har om vad Lotta "kände eller tänkte." Eller vad Per "vill och tycker".
Sluta sätt dig på höga hästar - du sitter inte inne med all sanning.
Därtill skulle det vara trevligt om du inte tillskrev mig eller andra postare egenskaper eller diagnoser - du har definitivt ingen aning om vad som gäller för andra. Lika lite aning som du har om vad Lotta "kände eller tänkte." Eller vad Per "vill och tycker".
Sluta sätt dig på höga hästar - du sitter inte inne med all sanning.
Nu blev solglittret upprört igen. Diskussionen bli obekväm med antagonister. Det är inte "trevligt" längre. Vad har dina Hp-poäng eller position att göra med ämnet? Det är ju föga intressant om du är koordinator för sopåkarna. Min utbildning samt erfarenhet, är relevant för fallet. Är din?
En icke ödmjuk person, skall inte uttala sig om ödmjukhet, speciellt inte efter ditt första stycke.
Någon diagnos har jag inte gett dig (er), ännu. Det är jag inte heller licensierad för att göra.
Varför har DU mer rätt i din uppfattning om fallet, än jag har?
Du blandar ihop din egen erfarenhet, bitterhet av media som "ljugit" för dig, FUPen samt massa annat som är irrelevant.
Jag kan lova dig, att Lotta inte visste att hon skulle bli ihjälslagen. Samt försökte hantera situationen på bästa sätt. Vad jag vet, så var Lotta inte självmordsbenägen. Och hade hon varit så, så hade hon säkerligen valt ett annat sätt att dö på, än det som nu skedde.
Lotta var inte felfri, men det är ingen av oss. DET är ödmjukt att förstå och begripa.