Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-15, 21:41
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
stämmer mycket väl, har också fått detta bekräftat. finns flera leverantörer som ingår i "samma nätverk". Dock finns det två enorma skillnader

1. Betalningen hos Rapid sker hos Stripe som är ett Europeiskt bolag som lagrar vad du betalt för, hur mycket samt bild på din ID handling och lagrar detta i hela sex år om någon myndighet skulle kräva dom på detta.

2. Rapid reläas från Hong Kong, IPTVKing reläas från Holland, så jag tror de handlar mycket om server prestanda och stabilitet. Rapids forum är fullt med klagomål på lagg/prestanda problem från europeiska användare dock inget märkvärdigt från asiatiska användare. Det är väl nog detta som även sätter priset då asiatisk bandbredd är betydligt mycket billigare, samt att iptvking kör med bitcoins för full anonymitet, och då tror jag dom förlorar ca 15% av intäkterna i växlingsavgifter, ett pris man får betala för att vara anonym helt enkelt

Annars är det bara att betala via paypal, bitcoin eller liknande till någon av Rapid IPTV's resellers som inte kräver ID Detta var ett alternativ jag valde
2016-11-16, 11:12
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Du vet att det fungerade för alla andra?

Du måste ju förstå en sak när de kommer till nätverk, servrar och ip tjänster öht.

När ett nätverk är nere, då är det nere för ALLA och inte bara för några få.

När det fungerar för hela min bekantskapskrets och även folk på deras forum och deras tjänst låg ner i 20 minuter totalt så måste ju felet ligga hos dig?

Utöver de så antog jag att du inte ens kontaktade dom om hjälp då du ej svarade mig ang. detta.

Struntsamma nu, de funkar ju för dig, men nästa gång du stöter på problem så kanske du borde kontakta dom istället för att vara utan TV i flera dagar.

De gånger ja haft problem har ja antingen skrivit på forumet och/eller mailat och dom är oftast väldigt hjälpsamma.
2016-11-22, 02:08
  #231
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Finns det inga andra än IPTVKING & Rapidtv som har alla svenska kanaler har svårt att hitta några andra tips någon?
2016-11-22, 16:58
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Finns det inga andra än IPTVKING & Rapidtv som har alla svenska kanaler har svårt att hitta några andra tips någon?

dessa finns, dock ganska höga priser.
vet inte hur deras kvalitet är heller, men det finns gratis prov.
http://spaniabox.com/SWE/index.html
2016-11-26, 19:48
  #233
Medlem
Salkinos avatar
Skaffade tre månader via Iptvking och blev glatt överraskad. Svenska kanalerna fungerar utmärkt. Även hd kanalerna är det bra kvalite på. Även kört lite utländska kanaler men inget som jag är jätteintresserad av. Viasatpaktet + cmore räcker för mig. Ingick även till VOD typ vikings alla säsonger, big bang theory och game of thrones.. samt en jäkla massa filmer
2016-12-03, 20:47
  #234
Medlem
Tänkte testa på tvking! Hur är det med subs? Är det subs precis som det skulle vara om man hade alla kanaler av tex comhem? Ni förstår vad jag menar
MVH
2016-12-03, 21:38
  #235
Medlem
Kar--i--Gnagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Tänkte testa på tvking! Hur är det med subs? Är det subs precis som det skulle vara om man hade alla kanaler av tex comhem? Ni förstår vad jag menar
MVH

Japp, du får exakt samma bild/sändning som du fått om du hade kollat genom comhem.
2016-12-04, 00:02
  #236
Medlem
http://livestreams4u.com/ och http://www.iptvchoice.com/
Tar 100 EUR för 12 Månader.
2016-12-04, 05:41
  #237
Medlem
Rcmannens avatar
1, någon som har köpt från www.brasmart.se ?(Jag vet namnet låter ej seriöst direkt).
Dem säljer en mediabox fullmatad med iptvkanaler för 899:- just nu (kampanj).

2, hur är det med laglighet? Kan man åka dit? om det är olagligt Hur kan dem kolla upp? Övervaka Internet endast antar jag, vilket jag tvivlar lär hända.

Hur som haver så är det helt klart lockande!
2016-12-05, 07:29
  #238
Medlem
Rcmannens avatar
^ Någon?
2016-12-06, 11:10
  #239
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rcmannen
^ Någon?

Ska inte påstå att jag har stenkoll men detta är väl bara en box som kommer körklar med Kodi? Du måste i så fall ändå ha ett abonnemang från någon "leverantör" som nämns här i tråden för att kunna kolla. Just denna box finns billigt på ebay, så något pangpris är det inte direkt.

Vill du köra genom Kodi så finns det massa alternativ förutom den här, typ allt kan köra det. Hade jag valt den vägen hade jag kört på en Rasberry Pi. Finns med Kodi installerat och klart på Kjell & Co för runt tusenlappen tror jag.

http://kodi.wiki/view/devices

Själv kör jag IPTV King och är galet nöjd. Kör via appen direkt i TV:n men tror du kan få en box + ett års abonnemang för runt 2500kr från dom. Finns billigare leverantörer också men har bara testat dessa, dom erbjuder dessutom möjligheten att testa gratis i 24 timmar, det gör säkert en del andra också.

Lagligt är det definitivt inte. Men risken att åka fast känns obefintlig.

Edit: Kollade upp sidan/"företaget" och hade inte köpt därifrån iaf. Skulder hos kronofogden och misslyckat utmätningsförsök, känns som en scam.
__________________
Senast redigerad av 9797 2016-12-06 kl. 11:29.
2016-12-06, 16:59
  #240
Avstängd
Om man har Ipkingme hur många procent av kanalerna tittar man på?
Jag testade test versionen och kände mig som en kung faktiskt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback