Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-05, 23:28
  #193
Medlem
Drdeoos avatar
Har nyligen fått nys på den här!
Har några frågor
Satt och kollade på en XBMC- Box och några videos på youtube
Det som intresserar mig är att streama filmer och serier
Så då antar jag att jag behöver boxen och ett abonnemang, stämmer det? Eller behövs bara boxen för just filmer men abonnemang för tv?
2016-11-06, 08:24
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Har nyligen fått nys på den här!
Har några frågor
Satt och kollade på en XBMC- Box och några videos på youtube
Det som intresserar mig är att streama filmer och serier
Så då antar jag att jag behöver boxen och ett abonnemang, stämmer det? Eller behövs bara boxen för just filmer men abonnemang för tv?

hur menar du nu? vill du se på tv kanaler eller vill du streama film/serier från gratis tjänster på nätet?
2016-11-06, 21:02
  #195
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
hur menar du nu? vill du se på tv kanaler eller vill du streama film/serier från gratis tjänster på nätet?

Min tanke var att streama filmer utan problem
2016-11-06, 22:01
  #196
Medlem
utan.att.stannas avatar
Störigt värre, ettan bara slutade fungera 5 min innan programmet var slut....
2016-11-06, 22:37
  #197
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Störigt värre, ettan bara slutade fungera 5 min innan programmet var slut....
Okej . Vilken box använder du?
Av vilka har du köpt ""abonnemanget"?
Funkar de övriga kanalerna du brukar se?
2016-11-07, 06:18
  #198
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Okej . Vilken box använder du?
Av vilka har du köpt ""abonnemanget"?
Funkar de övriga kanalerna du brukar se?
Ingen box, kodi. Ja men en del stängs av ibland. Iptvking.
2016-11-07, 06:54
  #199
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Ingen box, kodi. Ja men en del stängs av ibland. Iptvking.

Är det ofta störningar och brukar driftstoppen vara länge?

För när jag hade comhem o alltele var det Ofta långa bortfall.
2016-11-07, 21:32
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Är det ofta störningar och brukar driftstoppen vara länge?

För när jag hade comhem o alltele var det Ofta långa bortfall.

du vet väl om att de har ett forum på iptvking.me/forum där du kan läsa om driftstörningar eller problem? problemen händer inte så ofta men de löser dem ganska fort.

det är ändå väldigt ärligt av dom att lägga detta offentligt på sitt forum. de flesta iptv leverantörer raderar allt "negativt" för att öka försäljningen men inte dessa, allt finns med på forumet
2016-11-07, 21:38
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Min tanke var att streama filmer utan problem

streama filmer kan du ju göra på dreamfilm eller liknande helt gratis, behöver ju inte köpa något iptv abonnemang för de ?
2016-11-08, 06:42
  #202
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
du vet väl om att de har ett forum på iptvking.me/forum där du kan läsa om driftstörningar eller problem? problemen händer inte så ofta men de löser dem ganska fort.

det är ändå väldigt ärligt av dom att lägga detta offentligt på sitt forum. de flesta iptv leverantörer raderar allt "negativt" för att öka försäljningen men inte dessa, allt finns med på forumet
Japp kan ju säga att de verkar betydligt bättre än de konventionella leverantörerna.
2016-11-09, 21:38
  #203
Medlem
Tja! Har nu också upptäckt det här med iptv och herregud va bra! Körde 24h test på både iptvking och rapidiptv. De va identiska så kör på rapidiptv då de är billigare.

Men betalningen känns inte riktigt säker. Betala direkt med kort plus att man måste skicka bild på id-handling osv. Hur gjorde ni som har rapidiptv?

Tack på förhand!
2016-11-10, 10:17
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolgol145
Tja! Har nu också upptäckt det här med iptv och herregud va bra! Körde 24h test på både iptvking och rapidiptv. De va identiska så kör på rapidiptv då de är billigare.

Men betalningen känns inte riktigt säker. Betala direkt med kort plus att man måste skicka bild på id-handling osv. Hur gjorde ni som har rapidiptv?

Tack på förhand!

stämmer mycket väl, har också fått detta bekräftat. finns flera leverantörer som ingår i "samma nätverk". Dock finns det två enorma skillnader

1. Betalningen hos Rapid sker hos Stripe som är ett Europeiskt bolag som lagrar vad du betalt för, hur mycket samt bild på din ID handling och lagrar detta i hela sex år om någon myndighet skulle kräva dom på detta.

2. Rapid reläas från Hong Kong, IPTVKing reläas från Holland, så jag tror de handlar mycket om server prestanda och stabilitet. Rapids forum är fullt med klagomål på lagg/prestanda problem från europeiska användare dock inget märkvärdigt från asiatiska användare. Det är väl nog detta som även sätter priset då asiatisk bandbredd är betydligt mycket billigare, samt att iptvking kör med bitcoins för full anonymitet, och då tror jag dom förlorar ca 15% av intäkterna i växlingsavgifter, ett pris man får betala för att vara anonym helt enkelt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback