2016-11-08, 12:27
Medlem
dwylaftrs avatar
THQ Nordic ska börsnoteras på Nasdaq First North Stockholm nu i November. Finns möjlighet att anmäla intresse på bl.a Avanza.

Från THQ Nordics egna hemsida:

Prospektrapport - http://www.thqnordic-investors.com/app/uploads/2016/10/THQ_Nordic_Prospekt_Q4_2016.pdf

Vad tycker ni om det här bolaget? Ska du investera i dem?

Personligen blandade känslor då spelbolagen växer kraftigt men jag kan inte komma på sist jag spelade ett THQ Nordic spel så vet inte om deras portfölj eller pipeline är stark nog i en redan svår marknad.
Citera
2016-11-08, 16:46
Medlem
Cupasoups avatar
THQ Nordic

Då var det dags för nästa spelföretag att noteras på First North.

THQ Nordic - (Tidigare Nordic Games)

Anmälningsperiod : 8-17 November
Första handelsdag : 22 November
Likviddag : 23 November
Pris : 20kr/aktie
Anmälan b-aktier : Minst 500, max 50,000st

Välkända investerare i noteringen :

Swedbank Robur
Didner & Gerge
Handelsbanken Fonder

Uppskattad värdering : 1,2-1,4 miljarder kronor.

http://www.thqnordic-investors.com/

http://digital.di.se/artikel/de-koper-aktier-for-210-miljoner-nar-thq-nordic-noteras

http://www.breakit.se/artikel/4509/svenske-lars-wingefors-ska-borsnotera-thq-nordic

Min uppfattning om detta företaget är att det är väldigt likt framförallt Starbreeze med både att tillhandahålla utveckling av egna spel och förläggaruppdrag. Bra siffror de sista åren och ett stabilt kassaflöde.

Så vad tycker panelen?
Citera
2016-11-08, 20:20
Medlem
edelmans avatar
Thq Nordic Ab - Thqn B

TV-spelsbolaget THQ NORDIC ska börsnoteras. Vad säger panelen? De var väl på väg att konka för några år sedan?
Citera
2016-11-11, 16:49
Moderator
TheLuckys avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2016-11-11, 17:21
Medlem
Spelbolag brukar alltid bli kul? Läser att emissionen redan är fulltecknad men man får väl försöka knipa åt sig en hacka i alla fall.
Citera
2016-11-11, 17:33
Medlem
Har också fått info om denna, men ja känner mig skeptisk då ja inte tycker deras speltitlar imponerar. Är det nån som vet något spel i Pipen ?
Citera
2016-11-12, 02:11
Medlem
Tecknar
Citera
2016-11-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gillekille
Har också fått info om denna, men ja känner mig skeptisk då ja inte tycker deras speltitlar imponerar. Är det nån som vet något spel i Pipen ?

Samma här känner mig väldigt skeptisk till deras kommande speltitlar ELEX, AquaNox: Deep Descent, SpellForce 3, The Guild 3 och Battle Chasers: Nightwar.

Quantum Break var bra spel idé men resultat blev ju sådär. Jag tecknar, ändå alltid kul vara med i spelbolag

Wikipedia: THQ Nordic
Citera
2016-11-13, 14:45
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Tecknar
Nu ska jag för första gången göra som dig, tecknar mig också Hur mycket tecknar du, hur många konton osv?
Citera
2016-11-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Nu ska jag för första gången göra som dig, tecknar mig också Hur mycket tecknar du, hur många konton osv?

mini på 4 konton och 50 000 aktier på en
Citera
2016-11-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny

Nordnet motherfukks

Observera att endast en teckning per personnummer är tillåten. Om teckning sker på fler än en depå så kommer den först inlämnade teckningen att skickas till emissionsinstitutet. Resterande teckning(ar) kommer att makuleras.
Citera
2016-11-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Nordnet motherfukks

Observera att endast en teckning per personnummer är tillåten. Om teckning sker på fler än en depå så kommer den först inlämnade teckningen att skickas till emissionsinstitutet. Resterande teckning(ar) kommer att makuleras.

Gäller det även om man tecknar hos ett par olika mäklare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in