Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-06, 10:53
  #85
Medlem
Håller nog denna serie som nummer två efter Seinfeld. Gillar kontrasten
mellan dom snobbiga, pedantiska och präktiga bröderna (Kelsey Grammer
och David Hyde Price) och deras sarkastiska farsa (John Mahoney) som är
en pensionerad polis som mest sitter i fåtöljen och dricker öl och kollar
på TV och är mest intresserad av sport.

Lite synd att den visas så sällan nu för tiden på normala tider men jag har
i alla fall några säsonger på DVD.
Citera
2016-11-06, 14:29
  #86
Medlem
EliasGranqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Nog var den underskattad. Många störde sig nog på "snobberiet" och gav således inte serien en riktig chans.

...
Om folk störde sig på snobberiet, förstod de inte serien. Själva det genomgående temat var ju just, att såväl Frasier som Niles (lillebror Niles ännu mer än Frasier) så desperat försökte passa in i överklassen, trots sin medelklassbakgrund, att de spelade över i utövandet av sina "fina" intressen.
Citera
2016-11-06, 14:33
  #87
Medlem
EliasGranqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
... Fanns det inte en pappa i familjen som gick med käpp? Gjorde han det på riktigt?
Det var bara rollfiguren som hade käpp: Frasiers pappa var ju sjukpensionerad polis efter att ha blivit skjuten i höften i tjänsten. Skådespelaren John Mahoney har inte någon sådan skada.
Citera
2016-11-06, 14:46
  #88
Medlem
Har sett att det går tidiga vardagsmorgnar på kanal 6. Kollade på det när det var nytt och tycker det håller än. I alla fall som lättsmält morgon tv.
Citera
2016-11-06, 16:08
  #89
Medlem
santacls avatar
Avsnittet Ham radio är en klassiker.

Niles lyckas visa vilken perfektionist Frasier är.

https://www.youtube.com/watch?v=SUZaGjfVLCM
Citera
2016-11-06, 23:41
  #90
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Har sett att det går tidiga vardagsmorgnar på kanal 6. Kollade på det när det var nytt och tycker det håller än. I alla fall som lättsmält morgon tv.

TV6...inte där jag bor.
Citera
2016-11-07, 19:49
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
TV6...inte där jag bor.
TV6 då. Såg det för 2-3 månader sen. Kanske var tillfälligt under sommaren.
Citera
2016-11-12, 14:59
  #92
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
En favoritscen från en en av mina favoritserier, och Daphne är så jävla snygg i denna scen. Tur att han som spelar Niles är bög i verkligheten, annars hade väl hans "glockenspiel" verkligen tagit över

Det är bestämt dags att se om denna serie nån gång.
Citera
2017-01-14, 08:03
  #93
Medlem
dovAkins avatar
Älskar denna serie. Går ju på 5:an och 6:an på morgonen men köpte hem boxen.

Tycker den är bättre än skål i alla fall
Citera
2017-01-14, 11:53
  #94
Avstängd
UrbanSpaceman3s avatar
Klassisk serie! Lite intelligentare än vanlig sitcom och man lärde sig många nya ord av den när Frasier gick loss med sin snack Har boxen och den snurrar runt minst en gång per år.

Förutom Skål! så brukade Frasier och Lilith även dyka upp med jämna mellanrum i en komediserie som hette Wings!? Handlade om två bröder som hade en liten flygfirma bl.a. Steven Weber. Kommer nån i håg? Kul med karaktärer som "lever" i många olika serier.
Citera
2017-08-13, 05:15
  #95
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Fantastiskt serie jag inte uppskattade när jag var tonåring Sett några avsnitt nu via viaplay och den är helt underbar kontrasten mellan sönerna och pappan, hatet mot Eddie no not Eddie, subtila skämt, lögner som går överstyr såg nyss avsnittet där Martin ljuger om att han är homosexuell Martins kommentarer Eddie stirrar på Frasier när han försöker läsa tidningen:

Citat:
Dr. Frasier Crane:
Dad! Dad! I can't read my paper! Eddie keeps staring at me!
Martin Crane:
Just ignore him.
Dr. Frasier Crane:
I'm trying to!
Martin Crane:
I'm talking to the dog!

Jag har inte tänkt på att sideshow Bob är en karikatyr av Frasier
Citera
2017-08-13, 05:46
  #96
Medlem
gato12s avatar
Minst hälften av dess storhet måste ju tillskrivas Niles. Han trånande efter Daphne och bakterieskräck är ju komedi när den är som finast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback