Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-31, 22:39
  #25
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Sitter någon på FUP:en?

Förundersökningsprotokoll
Skellefteå tingsrätt, brottmål B 1118-16
minfil.org

Var så god!
Citera
2016-11-01, 00:34
  #26
Medlem
kafus avatar
Övervakningsfilm från Apotek Hjärtat på ICA Kvantum

TV: Här slår apoteksrånaren till – se övervakningsfilmen
Norran TV, 31 oktober 2016
__________________
Senast redigerad av kafu 2016-11-01 kl. 00:48.
Citera
2016-11-01, 12:48
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Förundersökningsprotokoll
Skellefteå tingsrätt, brottmål B 1118-16
minfil.org

Var så god!
Tack så mycket.

Någon som är på rättegången?
Citera
2016-11-01, 14:53
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Någon som är på rättegången?

Jag närvarade.

Rätt kort huvudförhandling, ganska precis tre timmar. Den tilltalade hade verkligen inte mycket att säga när han förhördes. Antingen så mindes han inte eller så visste han inte, i stort sett.
Den som jag tror är hans flickvän satt också med under rättegången, men hon var inte kallad som vittne.

Kvinnan som bor på Fältjägarvägen var dock där och vittnade via ett intilliggande rum. Hon hade lite svårt med minnet men berättade ändå så gott hon kunde.

Åklagaren krävde i vart fall att 30-åringen skulle dömas till fängelse i 15 månader.

Ska publicera en summering av huvudförhandlingen senare under dagen, alternativt imorgon, på adressen som finns i min signatur.
Citera
2016-11-02, 18:04
  #29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PeterCrimecentral
Jag närvarade.

Rätt kort huvudförhandling, ganska precis tre timmar. Den tilltalade hade verkligen inte mycket att säga när han förhördes. Antingen så mindes han inte eller så visste han inte, i stort sett.
Den som jag tror är hans flickvän satt också med under rättegången, men hon var inte kallad som vittne.

Kvinnan som bor på Fältjägarvägen var dock där och vittnade via ett intilliggande rum. Hon hade lite svårt med minnet men berättade ändå så gott hon kunde.

Åklagaren krävde i vart fall att 30-åringen skulle dömas till fängelse i 15 månader.

Ska publicera en summering av huvudförhandlingen senare under dagen, alternativt imorgon, på adressen som finns i min signatur.

Fast han fick ju 6 månaders behandling.
Dessutom verkar folk här inne tro sig veta otroligt mycket mer än vad som i själva verket stämmer. Emil & hans flickvän gjorde slut i våras. Men han bodde där efter att det tagit slut lite då & då eftersom de fortfarande har bra kontakt och är vänner, han har inte adressändrat. Lägenheten i fråga är till salu.
Citera
2016-11-02, 18:09
  #30
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man orkar nästan inte bli upprörd av pixlandet längre. Det är så pinsamt skitnödigt PK-tramsande att man bara kan garva åt dumheterna.
Men det var ju en pursvensk?
Citera
2016-11-02, 19:13
  #31
Medlem
DirtyJobs avatar
Riktigt pundarbrott, undra om han tycker det var värt 3 st kartor Sobril
Citera
2016-11-03, 10:50
  #32
Medlem
Pater-Nosters avatar
http://norran.se/nyheter/blaljus-nyh...mma-dag-691834
Citat:
Den var den 30-årige Skelleftebon som utförde knivrånet mot apoteket Hjärtat. Nu döms han till skyddstillsyn och vård. Missköts vården väntar ett års fängelse.
Citat:
Åklagare Minna Lintunen menade att mannen skulle dömas till fängelse i ett år och tre månader.

– Vid rånet var han beväpnad med en kniv som också visades upp, dessutom lämnades det över en lapp med dödshot som riktades mot den apoteksanställda. Därför menade jag att straffvärdet var högre än ett års fängelse samt att en skyddstillsyn och behandling inte var ett tillräckligt ingripande straff. Där delar inte tingsrätten min uppfattning.

Åklagararen har inte tagit ställning till om domen skall överklagas. Otroligt att man dömt ut ett så milt straff!
Citera
2016-11-03, 12:02
  #33
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pater-Noster
http://norran.se/nyheter/blaljus-nyh...mma-dag-691834



Åklagararen har inte tagit ställning till om domen skall överklagas. Otroligt att man dömt ut ett så milt straff!

För jävligt! Hon i kassan kan ju ha fått men för livet. Idioten förtjänar fängelse.
Citera
2016-11-04, 11:55
  #34
Medlem
Svenska rättssystemet i ett nötskal
Citera
2016-11-04, 22:57
  #35
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Varför blurras ansiktet om man ni vill ha tag på mannen?

För att det är rasism annars. Media gör allt för att inte visa upp det är uteslutande invandrare som begår brott. Så enkelt är det
Citera
2016-11-06, 16:09
  #36
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Gissar på blatte. Då brukar det pixlas.

Finlandssvenskt ursprung denna gången.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Varför blurras ansiktet om man ni vill ha tag på mannen?

Det är tydligt att Norrans redaktion hamnat i en situation med målsättningar som är oförenliga, som står i konflikt med varandra.

Å ena sidan ville tidningen hjälpa till med att få fatt på den misstänkte, men å andra sidan ville man också, ja vadå?


Läs gärna vad Rickard Lejon, analytiker på ICA Sverige AB, skriver på Norrans sida hos Facebook!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback