Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-19, 08:38
  #133
Medlem
blackblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Eftersom jag antar att du är Sverigedemokrat eller dylikt så refererade jag till Järnrörsskandalen samt till en SD-politikers uttalande om att man borde ställa upp en kulspruta på Öresundsbron för att skjuta ihjäl flyktingar. Detta för att jag ville håna dig för att, liksom alla andra SD-sympatisörer, är jävligt stora i käften om att man "borde rensa ut packet" på nätet men att ingen av er handgripligen gör detta. Då ni är lika goda hycklare som alla andra människor i det här samhället.

Du måste vara en av de största spånen på FB. SD har aldrig sagt de vill sätta kulspruta på Öresundsbron.Bara för man inte gillar invandringspolitiken betyder det inte:
1) Att man är inte rasist
2) Att man önskar inte livet ur folk.

Fattar inte när ni PK/vänsternötter ska förstå detta? Det är när man för dialog med såna som dig man vill börja rösta på SD.
Citera
2016-05-19, 11:55
  #134
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Är du på riktigt????

Vet du hur stor del det är som är vita som begår våldsbrott, sexbrott mm i samhället?
Senast igår släppte polisen en rapport ang. dessa samt sexbrott mm.
Förstår att du försvinner ur tråden....

Jag tänkte lämna tråden men människorna här provocerar och underhåller mig så mycket såjag tror jag kommer tillbaka för att förklara min ståndpunkt.

Du blev ju ganska arg nu när jag bytte ut orden "marockanska gatubarn" mot "vita män". Jag även exakt den reaktion jag ville ha från dig, nämligen ilska. Jag ville synliggöra för dig hur du nästan nonchalant och utan större eftertanke drar alla marockanska gatubarn över en kant där du självsäkert säger att INGEN av dem vill förbättra sig. Men när jag bytte ut begreppet till " vita män" blev du genast kritisk och ifrågasatte det. Förstår du vart jag vill komma?

Att dra sådana slutsatser är helt enkelt inte rimliga. Man måste istället försöka se att det i grupper finns individer. Att dra alla över en kam är inte rimligt. Du vet inte ett skit om huruvida de är beredda att ändra sig eller inte, vi måste ha tilltro till att de vill. Vi måste åtminstone ge dem chansen.

Nu såg jag däremot i en annan tråd att Ygeman har kommit till stånd med ett avtal med Marocko om de här barnen så de kommer ändå inte vara Sveriges problem särskilt länge till, ditt ensidiga tänkande däremot består.
Citera
2016-05-19, 12:05
  #135
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackblack
Du måste vara en av de största spånen på FB. SD har aldrig sagt de vill sätta kulspruta på Öresundsbron.Bara för man inte gillar invandringspolitiken betyder det inte:
1) Att man är inte rasist
2) Att man önskar inte livet ur folk.

Fattar inte när ni PK/vänsternötter ska förstå detta? Det är när man för dialog med såna som dig man vill börja rösta på SD.

Du har uppenbarligen inte en gnutta självkritik alls, för då skulle du inse att du själv är ett ganska stort spån. Hela FB är full av spån, vänj dig

Nej, inte partiet självt. Om jag inte minns helt fel var det inte heller partiet jag menade utan att en SD-politiker gjort det. Googla upp vem Gunilla Schmidt är så ska du få se. Hon fick naturligtvis gå för detta uttalandet. Dessvärre för partiet SD är det ju sådana här kretiner partiet lockar till sig vilket gör att gemene man i det här landet starkt misstror partiet.

1: Nej det har du rätt i. Det är däremot hur du uttrycker dig som avgör om man är rasist eller inte. Företrädare för SD verkar ständigt hamna i klaveret när de uttalar sig om invandrare vilket gör att misstankarna mot att människor som sympatiserar med SD har rasistiska tendenser. Men man ska däremot inte göra det för enkelt för sig och klumpa ihop alla Sverigedemokrater som rasister.

2: Inte du kanske. Men på många främlingsfientliga forum finns det ju faktiskt människor som sympatiserar med SD och som hejvilt hejar på när den ena flyktingbåten efter den andra sjunker på medelhavet. Inget annat partis sympatisörer har den här problematiken. Du ser inget problem med det?

Jag kan väl säga att när jag diskuterat med dig så blir jag ännu mer övertygad om att jag gjorde mitt livs största misstag när jag röstade SD 2010. Jag var ung och dum. Om du bara vill rösta på SD för att du får mothugg på internetforum råder jag dig att först och främst titta igenom deras partiprogram istället för att missnöjesrösta, det blir bättre så
Citera
2016-05-19, 12:17
  #136
Medlem
Med globaliseringen följer nya sociala normer, det har politiker och media känt till sedan globaliseringens början. Men man vet att väljare och medikonsumenter är lite dumma i huvudet och därför måste de styras försiktigt. Agendan ska gå fram med myrsteg eftersom dumhuvudena inte ska se skillnad från dag till dag möjligen vecka till vecka men månad till månad klarar de inte av. Så det du blev provocerad av för 5, 10, 20, 50 år sedan blir du inte provocerad av idag pga att agendan myrstegsprovocerat dig dag för dag. När rasister och bakåtsträvare gapar om att det var bättre förr kräver man in bevis, men hur ska de komma fram? någon berättar hur det var förr men det går alltid att motberätta eller göra liknelser med andra händelser.
Vi har haft det så bra här i sverige så vi blir chockade då händelser som är normala i tex marocko händer här. Kommer du ihåg frasen som användes in på 90-talet? "tänk det trodde man inte skulle hända här i lilla sverige" frasen bevisar den naiva andan (skapad av politiker och media) som fick oss känna att vi är extra bra. Frasen används inte mer (den bevisar också att vi hade skapat något riktigt bra och det ska inte kommas ihåg) globaliseringen drar den utvecklingen bakåt mot en annan utveckling, vi blir en del av världsordningen och det är den vi ska göra bättre, men först måste vi sprida ut det guldet vi ansamlat här.
När politiker säger "vi har varit lite naiva" så litar de på kunskapen om att väljarna är dumma i huvudet och lever med andan att "tänk det trodde man inte skulle kunna hända här i lilla sverige" dvs varje gång en politiker säger "vi har varit lite naiva" hånskrattar de åt folket bakom folkets rygg. Jag tror iom detta "vi har varit lite naiva"-taktiken byts ut mot något annat, snarlikt, för väljaren kommer fortsättas att ses dom dum i huvudet.
(om en vecka har du glömt det jag sa för du är dum i huvudet)
Citera
2016-05-19, 13:26
  #137
Avstängd
MySpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Jag tänkte lämna tråden men människorna här provocerar och underhåller mig så mycket såjag tror jag kommer tillbaka för att förklara min ståndpunkt.

Du blev ju ganska arg nu när jag bytte ut orden "marockanska gatubarn" mot "vita män". Jag även exakt den reaktion jag ville ha från dig, nämligen ilska. Jag ville synliggöra för dig hur du nästan nonchalant och utan större eftertanke drar alla marockanska gatubarn över en kant där du självsäkert säger att INGEN av dem vill förbättra sig. Men när jag bytte ut begreppet till " vita män" blev du genast kritisk och ifrågasatte det. Förstår du vart jag vill komma?

Att dra sådana slutsatser är helt enkelt inte rimliga. Man måste istället försöka se att det i grupper finns individer. Att dra alla över en kam är inte rimligt. Du vet inte ett skit om huruvida de är beredda att ändra sig eller inte, vi måste ha tilltro till att de vill. Vi måste åtminstone ge dem chansen.

Nu såg jag däremot i en annan tråd att Ygeman har kommit till stånd med ett avtal med Marocko om de här barnen så de kommer ändå inte vara Sveriges problem särskilt länge till, ditt ensidiga tänkande däremot består.
Jag drar inte alla över en kant, jag kan dock läsa statistik över vilka brott som begås....
Att ge sej på gamla och svaga är i mina ögon det absolut grövsta du kan göra! Kanske har dessa killar ingen farmor eller mormor?
Citera
2016-05-19, 16:03
  #138
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Jag drar inte alla över en kant, jag kan dock läsa statistik över vilka brott som begås....
Att ge sej på gamla och svaga är i mina ögon det absolut grövsta du kan göra! Kanske har dessa killar ingen farmor eller mormor?

Men du drog ju alla över en kant när du sa att de inte var villiga att förändra sig för de vill hellre råna pensionärer? På vilket sätt drog du inte alla över en kam där?

Kul för dig att du kan läsa statistik men vad vill du egentligen ha sagt med det?

Kanske, kanske inte. Det är ett för jävligt brott att begå hur som helst men det intressanta är hur man på lång sikt kan förhindra att sådant sker igen.
Citera
2016-05-19, 17:07
  #139
Avstängd
MySpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Men du drog ju alla över en kant när du sa att de inte var villiga att förändra sig för de vill hellre råna pensionärer? På vilket sätt drog du inte alla över en kam där?

Kul för dig att du kan läsa statistik men vad vill du egentligen ha sagt med det?

Kanske, kanske inte. Det är ett för jävligt brott att begå hur som helst men det intressanta är hur man på lång sikt kan förhindra att sådant sker igen.
Nu har dom ju endast sökt sej till Sverige för att begå brott, inte för att det är krig i hemlandet som det är för dom andra som kommer hit.
Citera
2016-05-20, 16:12
  #140
Medlem
Gubbmagens avatar
http://www.svd.se/fangelse-for-bruta...ran/om/sverige

"De två män som ställdes inför rätta, 21 och 18 år, döms av Södertörns tingsrätt nu till fem års fängelse respektive sluten ungdomsvård i ett år och fyra månader för grovt rån och grov stöld. Männen döms även till utvisning i tio år."
Citera
2016-05-20, 21:11
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Men du drog ju alla över en kant när du sa att de inte var villiga att förändra sig för de vill hellre råna pensionärer?
Enklaste sättet att motbevisa är att visa på motsatsen! Gör gärna det för jag är också nyfiken.
Citera
2016-06-22, 21:57
  #142
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
http://www.svd.se/fangelse-for-bruta...ran/om/sverige

"De två män som ställdes inför rätta, 21 och 18 år, döms av Södertörns tingsrätt nu till fem års fängelse respektive sluten ungdomsvård i ett år och fyra månader för grovt rån och grov stöld. Männen döms även till utvisning i tio år."
Utvisningen är ju helt ovidkommande då Marocko skiter fullständigt i Sverige.
Har det f.ö. inte blivit något fel i handhavandet av detta ärende då en av GM fälls som vuxen?
Citera
2016-06-22, 23:52
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Jag ville synliggöra för dig hur du nästan nonchalant och utan större eftertanke drar alla marockanska gatubarn över en kant där du självsäkert säger att INGEN av dem vill förbättra sig. Men när jag bytte ut begreppet till " vita män" blev du genast kritisk och ifrågasatte det. Förstår du vart jag vill komma?

Att dra sådana slutsatser är helt enkelt inte rimliga. Man måste istället försöka se att det i grupper finns individer. Att dra alla över en kam är inte rimligt. Du vet inte ett skit om huruvida de är beredda att ändra sig eller inte, vi måste ha tilltro till att de vill. Vi måste åtminstone ge dem chansen.

Nu såg jag däremot i en annan tråd att Ygeman har kommit till stånd med ett avtal med Marocko om de här barnen så de kommer ändå inte vara Sveriges problem särskilt länge till, ditt ensidiga tänkande däremot består.

Kan du visa på några "marockanska gatubarn" som har kommit hit och gjort något hederligt dagsverke för att försörja sig?

Nej, för dom KAN INTE försörja sig på ett hederligt vis här, det vet dom om redan innan dom kommer, dom räknar kallt med att försörja sig på kriminalitet och att begå våldtäkter för sitt nöjes skull
Citera
2016-11-05, 22:52
  #144
Medlem
spoilers avatar
"I tingsrätten dömdes en åtalad man till fem års fängelse och utvisning och en yngling till 16 månaders sluten ungdomsvård, men nu frias båda i hovrätten.

Bevisningen anses inte tillräckligt stark då man bland annat ifrågasätter tillförlitligheten i en polismans vittnesmål och utpekande av att de personer som förekommer på övervakningsfilmer i närheten är de dömda gärningsmännen.

Bland annat anser hovrätten att kvaliteten på filmerna inte är sådana att man med säkerhet kan avgöra vilka personer som förekommer på dessa, trots att polismannen hävdat att han är ”mer än 100 procent säker” på att personerna på filmerna är de misstänkta gärningsmännen."

http://www.news55.se/artiklar/domdes...u-gar-de-fria/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback