Citat:
Ursprungligen postat av
Poppsan
Alla tycker självklart att Martin är ett svin som aldrig mer borde få gå lös, han borde inte ha varit lös nu heller, Men många undrar nog hur en medelålders kvinna ger sig in i en relation med någon som faktiskt har mördat, varför hon fortsätter att hålla kontakten och fortsätter att tala om för honom att han är den enda hon vill ha. Systrar och ex ringer polisen vid några tillfällen och Lotta stoppar dom , blockar sitt ex stup i kvarten för att sedan ringa honom när hon behöver hjälp igen. Samma dag hon blev mördad skulle hon och M gå och träna och sola ihop. Varför inte bara byta nummer och stanna hos sitt ex tills hon fått en egen bostad , varför inte ringa polisen istället för att öppna för M mitt i natten . Jag tror att båda var beroende av den andra och kände att de betydde så mycket för någon annan att ingen av de kunde släppa taget . En kvinna som verkligen vill ta sig ur och som inte har barn som låser henne vis en speciell plats, inte en egen lägenhet heller hade med lätthet kunnat hålla sig undan länge
Precis detta! Det skulle ha gått - men hon ville inte.
Av någon anledning väljer media att mata oss med den versionen att det var "omöjligt". Martin tillät inte detta. Trots att hon inte ens försökte..
Jag menar att när man inte pratar sanning - då kan man inte hitta lösningar heller, eftersom man inte ser mekanismerna bakom situationen. Det är som att leta efter en nyckel där det finns ljus - inte där man har tappat den i mörkret.
Hade Lotta kunnat vara ärlig hade hon kanske fått den hjälp hon behövde.
Om media var ärlig då kanske man kunde hjälpa andra kvinnor i samma sits.
Nu är media budskap till dessa kvinnor att det är "omöjligt" att ta sig ur den här sortens relationer ifall mannen inte vill. Inget hopp alltså. Och man förminskar dessa kvinnor så att de definitivt inte tror på sin egen förmåga att klara av situationen. "Ingen" i deras omgivning kan hjälpa heller. Enda lösningen är alltså att stanna kvar.. och hoppas att man inte blir dödad.