Citat:
Håller med, massa ointressant snaskigt skvaller. Jag gör ett försök till här. Tycker Martins krets är mycket mer intressant. Bl a de äckliga typerna han omgav sig med i det där bandet IXXI. Träffade han dem i Soldiers of Odin? Vad var hans koppling dit egentligen? Eftersom han precis kom ut från kåken för ett år sen och åkte in igen ett drygt halvår senare är det ju märkligt om han skulle ha kompisar på andra sidan som är helt reko.
Jag är inte närmare bekant med detta band, men de ser ju ut som banden gör mest i den genren och att musiker pysslar med den sortens musik vill jag påstå inte säger något alls om vad det är för typ av personer. Det finns enstaka exempel på störda typer inom genren (Varg Vikernes), men i övrigt är det nog mest att betrakta som en lite nördigt insnöad subkultur inom metal. Den rymmer sannolikt fler feminister än kvinnohatare, och fler flyktingvänliga än rashatare. (Som de flesta musikgenrer?! Förutom vit makt-musik då...) Kanske någon mer skev person var en gemensam vän, eller så var de bara så naiva och justa att de ville ställa upp för olycksfågeln Martin.
Vet alltså inte något konkret om detta bands medlemmar, men genren och deras image säger inget om vad det är för personer.
Vet inte om det finns så mycket vettigt kvar att diskutera/gräva i egentligen. Samhället fallerar när det gäller att täcka upp för föräldrar som inte klarar av att ge sina barn det de behöver; vissa växer upp med kass självkänsla men klarar sig hyfsat; andra går sönder och blir farliga för sig själv eller andra; samhället fallerar igen att ta hand om dessa och skydda omgivningen...

(Och vissa växer upp med den trygga förvissningen att det finns bra och dåliga människor. Bra människor är "normala", som de själva. Klart att man vill fatta hur detta hemsk kunde inträffa, och kanske är det helt enkelt mindre skrämmande att tänka sig att det är sådant som händer " dåliga" människor än att det finns människor som är kapabla att utsätta andra människor för de här grymheterna.)