2016-11-01, 00:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vilka kvinnor har avslutat med Martin? Kan du inte ta och lägga upp samtliga här du behöver bara deras initialer och en hänvisning till något som går att verifiera.

Det är ganska många kvinnor som Martin haft relationer med. Det finns flera uppgivna i FUPen. Bl a Angelica avslutade deras relation efter att han hade slagit henne - en gång. Efter ett antal veckor återupptog de relationen när han bad om ursäkt.
Huruvida Martin eller tjejerna brutit upp är svårt att veta - alla relationer har ju passerat o alla utom Lotta har överlevt. Däremot har han ju misshandlat kvinnor han haft relation med tidigare.

"Hans" ord om att ingen tjej bryter med honom är vad Lotta uppgett till en vän. Hon uppgav många osanningar om sitt o Martins förhållande, ljög friskt.

När hennes vänner som hon bl a skickade sina bilder med blåmärken till, blev förfärade och försökte övertala henne att bryta med honom direkt - var denna fras "att ingen bryter med Martin" vad hon påstod att han sagt. Hon hade ju faktiskt en del fördelar av att låtsas att han sagt så.

Nu när vi vet att hon inte ville bryta med honom utan planerade en gemensam framtid ihop, så var detta hon sa, kanske bara en i raden av Lottas undanflykter från att bryta upp. Hon låtsades ju vara rädd för honom, så rädd att hon bodde hos Per, fick bli hämtad från jobbet o bad vänner inte berätta var hon var.

Samtidigt som hon tjatade på Martin att höra av sig, skickade hundratals sms o stämde träff o omigen smet iväg för att träffa honom.
Citera
2016-11-01, 00:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är ganska många kvinnor som Martin haft relationer med. Det finns flera uppgivna i FUPen. Bl a Angelica avslutade deras relation efter att han hade slagit henne - en gång. Efter ett antal veckor återupptog de relationen när han bad om ursäkt.
Huruvida Martin eller tjejerna brutit upp är svårt att veta - alla relationer har ju passerat o alla utom Lotta har överlevt. Däremot har han ju misshandlat kvinnor han haft relation med tidigare.

En gång är en gång för mycket, så var är resten som avslutat med Martin var frågan. Inte ska du svara att han hade A och "bara" misshandlade henne en gång för då har du totalt missat min frågeställning. När du ändå svarar kan du väl redogöra för vad han levde på också, och när han arbetade sist. Du försöker förminska hans kvinnovåld, men se det går inte med mig.

Postaren uttalade sig kategoriskt och säkert om det var flera kvinnor som avslutat med Martin, så jag ville veta vilka dom är för den uppgiften måste ju finnas då i så fall.
Senast redigerad av Moosky 2016-11-01 kl. 00:37.
Citera
2016-11-01, 00:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

"Hans" ord om att ingen tjej bryter med honom är vad Lotta uppgett till en vän. Hon uppgav många osanningar om sitt o Martins förhållande, ljög friskt.

När hennes vänner som hon bl a skickade sina bilder med blåmärken till, blev förfärade och försökte övertala henne att bryta med honom direkt - var denna fras "att ingen bryter med Martin" vad hon påstod att han sagt. Hon hade ju faktiskt en del fördelar av att låtsas att han sagt så.

Nu när vi vet att hon inte ville bryta med honom utan planerade en gemensam framtid ihop, så var detta hon sa, kanske bara en i raden av Lottas undanflykter från att bryta upp. Hon låtsades ju vara rädd för honom, så rädd att hon bodde hos Per, fick bli hämtad från jobbet o bad vänner inte berätta var hon var.

.

Det vet inte vi alls kanske att du tror det men det står enbart för dig i så fall.
Man behöver inte tänka på att det var något Lotta sade att ingen bryter med Martin för bevisligen är Lotta död nu. Dödad av Martin, och sett till hans register så måste jag säga att om du tror någon är dum eller så kan du glömma det. Hans CV visar på vad han är för en typ, så det krävs inga motsägelser från dig angående vad Lotta sa eller liknande. Helt ovidkommande!
Citera
2016-11-01, 00:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
En gång är en gång för mycket, så var är resten som han inte misshandlat var frågan. Inte ska du svara att han hade A och "bara" misshandlade henne en gång för då har du totalt missat min frågeställning. När du ändå svarar kan du väl redogöra för vad han levde på också, och när han arbetade sist. Du försöker förminska hans kvinnovåld, men se det går inte med mig.

Lägg genast ned att hitta på vad jag gör eller inte gör!
Det är lågt att försöka med sånt! Håll dig till ämnet o beskriv möjligen vad du själv gör - hitta inte på något om någon annan.

Du frågade om det fans några kvinnor som avslutat med honom och jag svarade - vänligt - den jag kunde komma på Angelica. Hon avslutade direkt redan efter första misshandelstillfället - vilket är precis så man ska göra med en sån som Martin.
Jag har redan redogjort för vad jag tror han levde på - läs tidigare inlägg.
Citera
2016-11-01, 00:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
[/b]

Lägg genast ned att hitta på vad jag gör eller inte gör!
Det är lågt att försöka med sånt! Håll dig till ämnet o beskriv möjligen vad du själv gör - hitta inte på något om någon annan.

Du frågade om det fans några kvinnor som avslutat med honom och jag svarade - vänligt - den jag kunde komma på Angelica. Hon avslutade direkt redan efter första misshandelstillfället - vilket är precis så man ska göra med en sån som Martin.
Jag har redan redogjort för vad jag tror han levde på - läs tidigare inlägg.

Först svarar du på en annan postares fråga, men du kan inte komma med konkret svar.
Så självklart rättar jag dig eftersom du svävar ut med en massa saker som inte stämmer.
Att skriva vi vet är fel eftersom jag eller andra inte alls vet om Lotta skulle lämna Martin.
Sedan skriver du så man blir förbannad om Angelica att han misshandlade bara henne en gång ungefär som att det var väl inget. Vem var tjejen han skallade ner två gånger? Kunde hon lämna Martin då Martin var ute i det fria? Svar nej, hon fick vänta till han åkte in.
Svara gärna men gör det med korrekta svar och dra inte i väg med en smutskastningskampanj mot mordoffret.

Vad du tror han levde på är inte riktigt vad jag vill veta utan jag vill ha svar som kan styrkas.
Senast redigerad av Moosky 2016-11-01 kl. 00:46.
Citera
2016-11-01, 00:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det vet inte vi alls kanske att du tror det men det står enbart för dig i så fall.
Man behöver inte tänka på att det var något Lotta sade att ingen bryter med Martin för bevisligen är Lotta död nu. Dödad av Martin, och sett till hans register så måste jag säga att om du tror någon är dum eller så kan du glömma det. Hans CV visar på vad han är för en typ, så det krävs inga motsägelser från dig angående vad Lotta sa eller liknande. Helt ovidkommande!

Jag precis som rätten o alla andra kan bara tolka det som finns bevarat av Lottas tankar o skrifter.
Ingen av oss vet vad hon utöver detta tänkte. Men av FUPen framgår i vart fall i alla bevarade återgivna sms att det var vad hon uppgav.Det bekräftas också hur hon ju fortsatte sin relation med Martin.
De hade stämt träff för att bl a träna tillsammans samma dag han dödsmisshandlade henne.
Ledsen men det fetade förstår jag inte vad du menar med???
Citera
2016-11-01, 00:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
[/b]

Jag precis som rätten o alla andra kan bara tolka det som finns bevarat av Lottas tankar o skrifter.
Ingen av oss vet vad hon utöver detta tänkte. Men av FUPen framgår i vart fall i alla bevarade återgivna sms att det var vad hon uppgav.Det bekräftas också hur hon ju fortsatte sin relation med Martin.
De hade stämt träff för att bl a träna tillsammans samma dag han dödsmisshandlade henne.
Ledsen men det fetade förstår jag inte vad du menar med???

Så bra då kanske du läste vad det står i domslutet om när eller hur Lotta skulle lämna Martin?
Men så långt sträckte du väl dig inte kan jag tänka mig. Det är liksom inte några sms som klargör den frågan som du säkert förstår.

Domslut
Citat:
De spår Anncharlott Rudholm lämnat efter sig i form av anteckningar, sms samt
samtal med släkt och vänner har visat på motstridigheter.

Faktum kvarstår dock att hon skötte detta på egen hand och tingsrätten har haft svårt att se att hon egentligen kunnat styra om och när hon skulle kunna lämna relationen. Martin Jonsson
lämnade relationen genom att hans misshandel mot Anncharlott Rudholm ledde till
hennes död.
Citera
2016-11-01, 01:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Så bra då kanske du läste vad det står i domslutet om när eller hur Lotta skulle lämna Martin?
Men så långt sträckte du väl dig inte kan jag tänka mig. Det är liksom inte några sms som klargör den frågan som du säkert förstår.

Domslut

Det är Tingsrättens uppfattning huruvida hon skulle lämna eller kunde styra över att lämna relationen. Det framgår inte i detta uttalande varför hon inte själv kunde styra över det.

Det framgår däremot väldigt tydligt att hon inte var på väg att lämna Martin - varken i det hon skrev eller gjorde.

Det är bl a därför jag inte tror att Tingsrättens dom håller, den har präglats för mycket av det mediala trycket o den felaktiga bilden av offer/gärningsman som målades upp från början.

Till exempel du själv ville ju inte tro att Lotta vid ett par tillfällen bl a under två dagar i sträck var hög på kokain. Och vid något tillfälle var de båda - Lotta o Martin - tillsammans så påverkade att hennes vännina inte ville umgås.
(Se dina inlägg från 16/10) Du försökte ju till o med på ett rätt dominant sätt tvinga mig att förse dig med de fakta som framgick ur FUPen men som du inte ville tro stämde.
Vi fick alla en medial bild som sedan långsamt krackelerade.
Senast redigerad av Solglittret 2016-11-01 kl. 01:31.
Citera
2016-11-01, 03:09
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Det är Tingsrättens uppfattning huruvida hon skulle lämna eller kunde styra över att lämna relationen. Det framgår inte i detta uttalande varför hon inte själv kunde styra över det.

Det framgår däremot väldigt tydligt att hon inte var på väg att lämna Martin - varken i det hon skrev eller gjorde.

Det är bl a därför jag inte tror att Tingsrättens dom håller, den har präglats för mycket av det mediala trycket o den felaktiga bilden av offer/gärningsman som målades upp från början.

Till exempel du själv ville ju inte tro att Lotta vid ett par tillfällen bl a under två dagar i sträck var hög på kokain. Och vid något tillfälle var de båda - Lotta o Martin - tillsammans så påverkade att hennes vännina inte ville umgås.
(Se dina inlägg från 16/10) Du försökte ju till o med på ett rätt dominant sätt tvinga mig att förse dig med de fakta som framgick ur FUPen men som du inte ville tro stämde.
Vi fick alla en medial bild som sedan långsamt krackelerade.
solglittret vi fattar att din brud rymde iväg med en martin-typ men snälla kan du inte hålla käften, vi fattar din fucking poäng att lotta har skuld i det hela blababla.
Citera
2016-11-01, 05:31
Medlem
vargaretass avatar
Citat:

Samtidigt som hon tjatade på Martin att höra av sig, skickade hundratals sms o stämde träff o omigen smet iväg för att träffa honom.

Tummen upp, för en förstående person!!!
Citera
2016-11-01, 05:33
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
solglittret vi fattar att din brud rymde iväg med en martin-typ men snälla kan du inte hålla käften, vi fattar din fucking poäng att lotta har skuld i det hela blababla.

Ett jävligt bra bla blabla, tycker jag
Citera
2016-11-01, 05:46
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Sluta trolla nu. Martin var öppen med sina domar, med att han misshandlat tidigare partners, med att han slagit ihjäl en kille. Med att han missbrukade narkotika och anabola. Han var öppen med det från dag ett.

Du menar alltså att hon blev tvingad in i ett förhållande med Martin med hänvisning till hur hon bodde? Är du på riktigt?

Nej.

Håller med dig, han VAR ärlig från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in