Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Porrsurfare hängs ut på svensk sida

flashback.se

Under söndagskvällen publicerade företaget JD Finance en ny lista med personer och företag, som man påstår har laddat ner porr från deras sida utan att betala.

Läs hela artikeln
2016-10-31, 16:15
  #2089
Medlem
Turphiees avatar
Dags igen... denna gång får man välja på att betala, alternativt lägga upp en betalningsplan senast den 30/11. Därefter väntar polisanmälan om falsk tillvitelse. Dennis låter även meddela att kraven ska lämnas över till kronofogden...
Jag väntar med spänning på vad som dimper ner i brevlådan i december.
Citera
2016-10-31, 18:12
  #2090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Dags igen... denna gång får man välja på att betala, alternativt lägga upp en betalningsplan senast den 30/11. Därefter väntar polisanmälan om falsk tillvitelse. Dennis låter även meddela att kraven ska lämnas över till kronofogden...
Jag väntar med spänning på vad som dimper ner i brevlådan i december.


Hej folket. Även jag fick en påminnelse igår kväll. Har testat att kontakta kundsupport för en avbetalningsplan o det är ingen som svarar: sad44: .

Pratat med kronofogdemyndigheten i Göteborg idag o deras svar är. Ja vi är inte dumma o man kan inte få oss till att göra vad som helst.

Dennies du läser ju i denna tråd o mitt erbjudande står kvar att du får dina pengar om jag får betala dig kontant bara att du skickar mig en plats och vill du att jag kommer till dig så bjuder jag dig på både resan o lite annat

MVH T22
Citera
2016-10-31, 20:12
  #2091
Medlem
Hur funkar det att vara på porrsida (eller betalsida ö h t) utan att betala.

kan man se eller göra något utan att betala - ser olika sidor där man
måste logga in (ej porr) men t ex aftonbladets betaldel - vissa videosidor
(webbTV är en av dem) o man kommer helt enkelt inte in som snikare
Citera
2016-10-31, 22:41
  #2092
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T22
Hej folket. Även jag fick en påminnelse igår kväll. Har testat att kontakta kundsupport för en avbetalningsplan o det är ingen som svarar: sad44: .

Pratat med kronofogdemyndigheten i Göteborg idag o deras svar är. Ja vi är inte dumma o man kan inte få oss till att göra vad som helst.

Dennies du läser ju i denna tråd o mitt erbjudande står kvar att du får dina pengar om jag får betala dig kontant bara att du skickar mig en plats och vill du att jag kommer till dig så bjuder jag dig på både resan o lite annat

MVH T22

Sett till hur många kravbrev och sms som har kommit trots att man har bestridit så tänker jag avlägga ett litet löfte. Skulle det visa sig att jag får hem antingen ett krav från fogden, en anmälan mot mig om falsk tillvitelse eller både och så kommer det tveklöst lämnas in en motanmälan om trakasseri.

Det borde ligga i ditt intresse Dennies att driva in pengarna på samma sätt som resten av Sverige om du är mån om att det ska skötas seriöst och trovärdigt... och att skicka krav med höjd summa till folk som redan har bestridit står inte riktigt i linje med det.
Dra oss till rätten, det är nog enda chansen att få ut pengar av dom som inte redan har betalat.

Du har dessutom själv sagt att du aldrig kommer släppa det här... vad är nästa steg? Eller kommer jag få stå ut med ditt tids-slöseri tills jag byter identitet?
Citera
2016-11-02, 19:02
  #2093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Sett till hur många kravbrev och sms som har kommit trots att man har bestridit så tänker jag avlägga ett litet löfte. Skulle det visa sig att jag får hem antingen ett krav från fogden, en anmälan mot mig om falsk tillvitelse eller både och så kommer det tveklöst lämnas in en motanmälan om trakasseri.

Det borde ligga i ditt intresse Dennies att driva in pengarna på samma sätt som resten av Sverige om du är mån om att det ska skötas seriöst och trovärdigt... och att skicka krav med höjd summa till folk som redan har bestridit står inte riktigt i linje med det.
Dra oss till rätten, det är nog enda chansen att få ut pengar av dom som inte redan har betalat.

Du har dessutom själv sagt att du aldrig kommer släppa det här... vad är nästa steg? Eller kommer jag få stå ut med ditt tids-slöseri tills jag byter identitet?




Ja du att du skulle kunna få ett krav via fogden är nog ingen risk.
DP får då driva ett civilrättsligt mål mot oss o det lär han ju inte ha råd med uppenbart.

Att hålla på att orka att sms:a som han gör är ju nästintill terror väl.
Du kan ju bara tänka dig att han ska bevisa vem som höll i telefonen när den så kallade porrsurfningen ägde rum. Bara där lär han få bekymmer den gode fete DP.

Men DP mitt erbjudande står för all framtid kvar o det är att du kan PM:a mig var du vill träffas så skall du få betalt kontant med en fin "ränta". Räntan DP är nog det som du helst inte vill tyvärr.
/t22
Citera
2016-11-02, 21:00
  #2094
Medlem
Turphiees avatar
Jag kan ställa upp på kontantbetalning jag med... och som "konsument" bör jag ju ha rätt att reglera skulden hur som helst sålänge hela skulden blir betald med pengar (alltså inte byteshandel).

Jag vill gärna se hur bevisningen skulle se ut när det gäller streaming... hur kan en tillfällig kopia vara detsamma som nedladdning? Streaming är redan avhandlat som lagligt trots tillfälliga kopior. Undrar hur DP ska bevisa att det är just nedladdnig det handlar om bara för att hans "logg-fil" säger det.
Citera
2016-11-25, 15:42
  #2095
Medlem
Ny variant på bluffakturorna: utpressningssamtal direkt.
http://www.skd.se/2016/11/25/sag-por...des-pa-pengar/
Inga bevis eller tecken på att detta är av DP, men man kan ju vara öppen för kopplingar med tanke på likheten i "affärsidén".
Citera
2016-11-26, 14:27
  #2096
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBTS
Ny variant på bluffakturorna: utpressningssamtal direkt.
http://www.skd.se/2016/11/25/sag-por...des-pa-pengar/
Inga bevis eller tecken på att detta är av DP, men man kan ju vara öppen för kopplingar med tanke på likheten i "affärsidén".

Även orten talar för en eventuell koppling
Citera
2016-11-26, 19:11
  #2097
Medlem
Turphiees avatar
Är det någon som har varit inne på länken man hänvisas till för betalning? Hur vill skojarna att betalningen ska ske? Bg / Pg, kontonummer, swish, inbetalningskort?

Vilket företag ska pengarna sedan slussas till?
Citera
2016-12-01, 19:56
  #2098
Medlem
Hej folket.
Ja då var det 1 December o jag har inte betalt o enligt sista kravet på sms s¨går nu detta till en polisanmälan o krav till kronofogden för indrivning av min skuld. Pratade med polismyndigheten idag på efter middagen o ingen anmälan finns på mig. Så åter igen försöker Dennies skrämmas. Du Dennies det funkar inget vidare på mig men om du drar ett pm till mig om var vi kan träffas så skall du få dina pengar kontant med en ränta du inte kommer att gilla alls.(Jag kommer gilla att dela ut räntan)
Dennies fattar du inte att du är en sån looser så alla skrattar åt dig.

MVH t/22
Citera
2017-03-24, 20:48
  #2099
Medlem
Hej. Är det någon som hört något eller vad händer?.
Är ju förbaskat tråkigt detta att det bara avtog med sms o krav via brev.

Någon som vet om grisen sitter på hem eller annat
T/22
Citera
2017-05-28, 11:56
  #2100
Medlem
Avalanchekings avatar
HHAHAHAHA! Det bästa med denna tråden var när bluffmakarna själva skulle anmäla de, som anmälde dem, för falsk tillvitelse. Priceless.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback