Flashback bygger pepparkakshus!
2016-08-05, 21:06
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotGonnaTell
Vad har du fått det ifrån? Dom la ner vissa städer som Dalarna (efter Bandidos grejen) samt Göteborg och Borås efter hot tror jag det var om jag läste rätt. Men dessa städer verkar ju vara på g tillbaka. I helgen var det ju killar i Soldiers Of Odin Göteborg tröjor uppe i Sthlm. Dom är väl aktiva i ett 10 tal städer och kollar man igenom Facebook lite så verkar ju flera på g. Tror dom har rensat ut lite drägg med och bygger om.

Sett till en snubbe i SoO i Göteborg ett flertal gånger. Enbart detaljerna som skiljer honom från Bandidos och liknande. Med andra ord, en trasig, efterbliven halvmissbrukande våldsutövare, som egentligen ger faan allt vad ideologi, medborgarskydd och moral heter. SMR/NMRs patetiska nattvandringar torde i alla fall inte vara direkt skrämmande för de flesta.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Varför denna skepsis?
Hahahahaahah!
Senast redigerad av BenHorne 2016-08-05 kl. 21:12.
Citera
2016-09-19, 10:13
Medlem
mmas avatar
Finns dessa "Livets hårda skola" kvar? Mest nyfiken över miffona i Gävleborgs avdelning?
Citera
2016-09-19, 10:43
Medlem
BewilderedHulders avatar
Kan någon vara vänlig och förklara varför den här tråden ligger under organiserad brottslighet när SoD vill skapa trygghet? Tydligen så är en av mina grannar en utomordentligt organiserad brottsling men när jag såg emblemet på jackan så tog hjärtat ett glädjeskutt. Uppochnervända världen i ett nötskal?!

Förvirrad. Som vanligt ...
Citera
2016-09-20, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Kan någon vara vänlig och förklara varför den här tråden ligger under organiserad brottslighet när SoD vill skapa trygghet? Tydligen så är en av mina grannar en utomordentligt organiserad brottsling men när jag såg emblemet på jackan så tog hjärtat ett glädjeskutt. Uppochnervända världen i ett nötskal?!

Förmodligen för att det är så många dömda brottslingar bland de som vill "skapa ordning".
Citera
2016-09-24, 10:55
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder

Man är bra jävla dum om man tror att deras agenda är att vara ute och skapa trygghet. Ett gäng muppar som är ute för att provocera.
Citera
2016-09-24, 18:50
Medlem
NotGonnaTells avatar
Dom grep en snubbe igår som hade rånat en annan kille på sin mobil och larmade polisen. Vad är dåligt med det? Bra att dom finns! https://www.youtube.com/watch?v=sHA2...ature=youtu.be

http://www.friatider.se/soldiers-odi...uv-i-stockholm
Senast redigerad av NotGonnaTell 2016-09-24 kl. 18:54.
Citera
2016-09-24, 18:55
SoO är bara ett svar på polisens oförmåga och ignorans så vad är problemet? Om något år kan det vara mycket värre och det förvånar mig att folk inte är mer förutseende.
Citera
2016-09-24, 21:31
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Man är bra jävla dum om man tror att deras agenda är att vara ute och skapa trygghet. Ett gäng muppar som är ute för att provocera.

Jag såg inget provocerande i detta:

Snarare motsatsen.
Snyggt jobbat Odens kämpar.
Citera
2016-10-30, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotGonnaTell
Dom grep en snubbe igår som hade rånat en annan kille på sin mobil och larmade polisen. Vad är dåligt med det? Bra att dom finns! https://www.youtube.com/watch?v=sHA2...ature=youtu.be

Fria Tider sch dom själva som källa.... De kunde ju lika gärna skrivit att de stoppat en gruppvåldtäkt
Citera
2016-10-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag såg inget provocerande i detta:

Snarare motsatsen.
Snyggt jobbat Odens kämpar.
Det finns ju ingenting som visar att det inte är en av sina egna de "griper". Propaganda kallas det
Citera
2016-10-31, 07:21
Medlem
Nemjungs avatar
Finns de nån nationell ledare/president för denna organisation eller är det bara en löst vilsen gruppering ?
Citera
2016-10-31, 09:37
Medlem
Vänta nu lite ni som klagar och anklagar. För klagas och anklagas görs det vad som än händer. Så fort någon/några försöker göra något åt ett problem som innefattar infekterad samhällsdebatt, så blir vederbörande misstänkt för att ha suspekta intentioner, eller bakomliggande agenda.

Har SoO uppvisat ens de minsta av vad de har blivit anklagade för? Nej.
Går dom omkring på nätterna på stan och uppviglar till våld och brott? Nej.
Dom avvärjer ju just sådant genom sin närvaro. Det är ju hela idén. Och tänk efter nu. ... Dom är på din sida. Dom är där för att vanliga människor inte ska behöva drabbas av våldsverkare, rånare etc. Tanken är att dom med sin närvaro avskräcker potentiellt våld, och om det ändå händer något så agerar dom hjälp åt den drabbade. Så var glad att detta inte är några killar som springer hem och gråter för att dom fått en sticka i foten. För att dra en dum men ändå väldigt belysande liknelse: Vilka skulle du hellre ha på din sida om du blev attackerad av rånare, Sons of Anarchy mc eller Föreningen, Pojkar får också leka med barbiedockor?

Och det är så det funkar. Så var glad istället att dom finns på stan, och att dom är på din sida om det skulle hända något hemskt. För tyvärr så gör det det ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in