Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-27, 22:59
  #181
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Har du bara hårdvaran så är det ju inte så farligt. Kör tremånaders om du är orolig. Då betalar du ju €35 ca 350 kr och det är ju typ hälften av vad fullt paket kostar EN månad på Comhem som ändå bara krånglar. Det som kostar är ju hårdvaran. Men har du väl köpt den så lär du ju stå dig Några år.
Ja, jag tänkte köpa en mag 254! Den ska vara straight forward. Men ger företagen i Sverige info till radiotjänst? Om jag köper Ip tv box alltså?! Jag hatar radiotjänst och Com Hem som kommer med skyhöga priser
2016-10-27, 23:33
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Ja, jag tänkte köpa en mag 254! Den ska vara straight forward. Men ger företagen i Sverige info till radiotjänst? Om jag köper Ip tv box alltså?! Jag hatar radiotjänst och Com Hem som kommer med skyhöga priser

Du slipper garanterat radio tjänst med iptv. Det är ju pirat tv
2016-10-29, 12:08
  #183
Medlem
Kar--i--Gnagets avatar
Vill slå ett slag för iptvchoice.

RapidIPTV var det första stället jag spanade in efter beställt en iptvbox. Jag har ännu inte fått min trial där fast det var en vecka sedan jag skickade en req. Forumet tog mig 4 dagar och pm med admin för att bli aktiverade på.

Jag har pmat 4 resellers där (dom köper säg 10 konton av rapid billigt/billigare och säljer vidare) varav alla är lika dyra eller dyrare än rapid, en kille var DUBBELT så dyr som rapid.

Googlade och läste runt och hittade IPTChoice, skickade en req för en trial och den fick jag på 5 minuter, kanalerna fungerade klockrent. Har mejlat deras support 2 gånger och fått svar inom ett par timmar.

Priser IPTVChoice -

€ 15 = 1 månad
€ 25 = 2 månader
€ 50 = 5 månad
€ 100 = 12 månad

Priser RapidTv -
€ 35 = 3 månader
€ 60 = 6 månader
€ 90 = 12 månader

Den lilla prisskillnaden som finns är värd det (i mitt tycke).
Beställde ett paket igår av IPTVChoice och fick det efter 4 timmar.

Just ja, anledningen att jag ville köpa från en reseller på Rapid var att den enda betalningsmetoden sidan accepterar är kort, du måste styrka att du är du med en bild på ditt ID och en räkning, fuck that! Betalade med bitcoin på IPTVCoice.

__________________
Senast redigerad av Kar--i--Gnaget 2016-10-29 kl. 12:08. Anledning: Länk
2016-10-29, 15:15
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kar--i--Gnaget
Vill slå ett slag för iptvchoice.

RapidIPTV var det första stället jag spanade in efter beställt en iptvbox. Jag har ännu inte fått min trial där fast det var en vecka sedan jag skickade en req. Forumet tog mig 4 dagar och pm med admin för att bli aktiverade på.

Jag har pmat 4 resellers där (dom köper säg 10 konton av rapid billigt/billigare och säljer vidare) varav alla är lika dyra eller dyrare än rapid, en kille var DUBBELT så dyr som rapid.

Googlade och läste runt och hittade IPTChoice, skickade en req för en trial och den fick jag på 5 minuter, kanalerna fungerade klockrent. Har mejlat deras support 2 gånger och fått svar inom ett par timmar.

Priser IPTVChoice -

€ 15 = 1 månad
€ 25 = 2 månader
€ 50 = 5 månad
€ 100 = 12 månad

Priser RapidTv -
€ 35 = 3 månader
€ 60 = 6 månader
€ 90 = 12 månader

Den lilla prisskillnaden som finns är värd det (i mitt tycke).
Beställde ett paket igår av IPTVChoice och fick det efter 4 timmar.

Just ja, anledningen att jag ville köpa från en reseller på Rapid var att den enda betalningsmetoden sidan accepterar är kort, du måste styrka att du är du med en bild på ditt ID och en räkning, fuck that! Betalade med bitcoin på IPTVCoice.


Har två arbetskollegor som kör med dom och det enda dom gör är klagar, enligt dom så har dom knappt haft en enda laggfri kväll och när de väl gäller så är de viktiga kanalerna nere, exempelvis sport.

men kanske skiljer sig från individ till individ

edit: såg nu på deras hemsida att de saknar en jäkla massa skandinaviska kanaler, hur ser de ut för dig?

The channel list below are the active channels at this Specific moment on the servers.

It changes continuously and no channel or package is guaranteed

Detta ser inte så trevligt ut heller
__________________
Senast redigerad av pejka 2016-10-29 kl. 15:23.
2016-10-29, 16:04
  #185
Medlem
Kar--i--Gnagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Har två arbetskollegor som kör med dom och det enda dom gör är klagar, enligt dom så har dom knappt haft en enda laggfri kväll och när de väl gäller så är de viktiga kanalerna nere, exempelvis sport.

men kanske skiljer sig från individ till individ

edit: såg nu på deras hemsida att de saknar en jäkla massa skandinaviska kanaler, hur ser de ut för dig?

The channel list below are the active channels at this Specific moment on the servers.

It changes continuously and no channel or package is guaranteed

Detta ser inte så trevligt ut heller


Tråkigt att höra. Jag har zappat omkring kanske 2 timmar sammanlagt, inga problem med lagg än så länge, peppar peppar!

Att ingen kanal är garanterad har väl egentligen alla sidor.

Jag har alla C - More kanaler, de flesta Viasat kanalerna (allt jag bryr mig om) sedan en drös av dom andra så som 5an, kanal 1-2-4, 6an. Ja, dom som står under SC och även under NR VIP då en del där är svenska.
2016-10-29, 22:28
  #186
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Du slipper garanterat radio tjänst med iptv. Det är ju pirat tv
ah tack så mycket hatar dem
2016-10-30, 10:04
  #187
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kar--i--Gnaget

Just ja, anledningen att jag ville köpa från en reseller på Rapid var att den enda betalningsmetoden sidan accepterar är kort, du måste styrka att du är du med en bild på ditt ID och en räkning, fuck that! Betalade med bitcoin ]

Nä. Har ingen lust att ge dem mitt personnummer tillsammans med mina kortuppgifter. Skulle inte kännas okej alls.
2016-10-30, 21:47
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nä. Har ingen lust att ge dem mitt personnummer tillsammans med mina kortuppgifter. Skulle inte kännas okej alls.

Stripe är absolut INTE okej att ge kortuppgifter och verifiera med bild på ID. Dom lämnar över uppgifter utan att blinka. Världens sämsta payment gateway. Tyvärr kör ju många med dom.

Bitcoins is the way to go =)
2016-10-30, 22:02
  #189
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Stripe är absolut INTE okej att ge kortuppgifter och verifiera med bild på ID. Dom lämnar över uppgifter utan att blinka. Världens sämsta payment gateway. Tyvärr kör ju många med dom.

Bitcoins is the way to go =)

Japp. Kanske blir kungarna till slut i alla fall... Betalar hellre mer om ett bra betalsätt används, typ Bitcoin. Dock aldrig gjort det, men hur svårt kan det vara. Har ju dels följt denna tråd och sedan även kungarnas hemsida, och de verkar ju gå åt ett mer professionellt håll. Det är säkert unga grabbar som driver detta, men vadå? Så länge det funkar. Visst tar man en viss risk, men det är ändå inga megasummor.

Som jag nämnt i andra trådar så tycker jag väl att man skall betala för de tjänster man använder, men tyvärr så är TV tjänsteleverantörerna i Sverige riktigt usla och gör i princip allt för att lura kunder, dels med långa bindningstider, dels med dålig kvalité på sina produkter. Detta gör ju att jag gärna kör vid sidan om. Och inget dåligt samvete.
__________________
Senast redigerad av godboy 2016-10-30 kl. 22:04.
2016-10-31, 11:52
  #190
Medlem
lakritcs avatar
Hur är MAG-box vs PC? Lika bra upplevelse?

Om det nu är så dåligt om det sägs till Android, skulle man kunna tänka sig att använda PC:en och casta till TV:n via Chromecast?

Känns onödigt att punga ut med 1000 kr för hårdvara...
2016-10-31, 15:33
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Hur är MAG-box vs PC? Lika bra upplevelse?

Om det nu är så dåligt om det sägs till Android, skulle man kunna tänka sig att använda PC:en och casta till TV:n via Chromecast?

Känns onödigt att punga ut med 1000 kr för hårdvara...

tror inte casting är en så bra ide

men pc bör funka fint om du kör Kodi tror den är optimal, iptvking.me har ju en instruktioner för kodi på sin sida samt något om någon buffer höjning (som alla hårdvaru enheter saknar) längst ner på den sidan.

mag boxarna har en buffer men den kodi buffern jag ser är ju i princip hur stor som du själv vill att den ska vara, vilket kan vara jävligt bra
2016-10-31, 20:06
  #192
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
tror inte casting är en så bra ide
Är väl som vilken cast som helst? Bara att ta helskärm. Allt jag streamat har flutit jättebra med Chromecast 2. Inte så förtrogen med Kodi på PC, men om det är som ett vanligt program så ser jag inga hinder.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback