2016-10-30, 03:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Ja, det var en kaxig Toknisse.

Tiderna som Mr P uppgett i utredningen.

Ringde vännen som körde Eva 23.15 ( Hon säger att det inga samtal kom)
23.20 ringde han mamman inget svar 23.45 samma sak.
00.15 ringde han mamman igen inget svar . Han har uppgett att han under tiden 00.30-1.30 körde 3 gånger för att se om Eva kommit hem. ( I telefon i programmet säger han en sväng inte mer)
00.40 är han på puben där finns 2 vittnen en av dom säger att han var dyngblöt.
01.00 kör han en vän hem säger han.
Det här är väldigt underligt.
Eva blir körd hem av en väninna. VARFÖR oroar PAJ sig så för Eva så han gör allt det här på natten??? Det finns ju absolut ingen orsak till hans beteende?
Eva är körd hem till sina föräldrar, hon bör vara i tryggt förvar.
Det naturligaste hade varit att PAJ gick och la sig eller gick ut på puben och sen kontaktade Eva nästa dag inför flytten.
Varför göra allt det här på natten? Får fan inte ihop det

Edit: Han påstår allt detta för att ge sig själv ett alibi ifall någon har sett hans bil på platsen vid tidpunkten för mordet.
Konstigt att utredarna inte tyckte att det var underligt att PAJ letade så intensivt efter Eva den natten och ifrågasatte VARFÖR?
Senast redigerad av Timeout 2016-10-30 kl. 03:20.
Citera
2016-10-30, 03:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det här är väldigt underligt.
Eva blir körd hem av en väninna. VARFÖR oroar PAJ sig så för Eva så han gör allt det här på natten??? Det finns ju absolut ingen orsak till hans beteende?
Eva är körd hem till sina föräldrar, hon bör vara i tryggt förvar.
Det naturligaste hade varit att PAJ gick och la sig eller gick ut på puben och sen kontaktade Eva nästa dag inför flytten.
Varför göra allt det här på natten? Får fan inte ihop det

Egentligen är han inte synlig före 00.40. Har man kollat telefonerna och samtal i den här utredningen tro? Det borde ju i så fall utredarna i programmet vetat och inte avfärdat det hela med att det är vad Mr P säger. Dom säger också att tiderna är kollade och stämmer, så det funderar jag lite på.

En sak är ju säker och något samtal till väninnan som körde Eva 23.15 stämmer inte.
22.45 släpptes Eva av.
Citera
2016-10-30, 03:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Egentligen är han inte synlig före 00.40. Har man kollat telefonerna och samtal i den här utredningen tro? Det borde ju i så fall utredarna i programmet vetat och inte avfärdat det hela med att det är vad Mr P säger. Dom säger också att tiderna är kollade och stämmer, så det funderar jag lite på.

En sak är ju säker och något samtal till väninnan som körde Eva 23.15 stämmer inte.
22.45 släpptes Eva av.
Från 22.45 till 00.40 är det nästan 2 timmar så PAJ har gott om tid att utföra mordet, klä av Eva och arrangera kroppen så att det ska se ut som ett sexmord, locka till sig och döda hunden, troligen för att han skällde, och sen dyka upp på puben genomblöt för att skaffa sig ett alibi.
PAJ hinner inte hem för att byta om.

Ingen vettig människa går på puben genomblöt och ingen hade kunnat locka till sig hunden som den inte kände.
Lås in fanskapet för resten av hans liv!
Att han har blivit kyrklig numera passar ju väldigt bra för hans dåliga samvete. Det är bara att be gud om förlåtelse för gud förlåter allt. Men så är det nog inte. Hoppas det finns en skärseld...
Senast redigerad av Timeout 2016-10-30 kl. 03:44.
Citera
2016-10-30, 03:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Från 22.45 till 00.40 är det nästan 2 timmar så PAJ har gott om tid att utföra mordet, klä av Eva och arrangera kroppen så att det ska se ut som ett sexmord, locka till sig och döda hunden, troligen för att han skällde, och sen dyka upp på puben genomblöt för att skaffa sig ett alibi.
PAJ hinner inte hem för att byta om.

Ingen vettig människa går på puben genomblöt och ingen hade kunnat locka till sig hunden som den inte kände.
Lås in fanskapet för resten av hans liv!
Att han har blivit kyrklig numera passar ju väldigt bra för hans dåliga samvete. Det är bara att be gud om förlåtelse för gud förlåter allt. Men så är det nog inte. Hoppas det finns en skärseld...

Jag tror att samtalen och detta räckte för polisen att inte misstänka honom. Man letade efter en sexmördare som inte alls var i hennes närhet typ en byfåne som betedde sig konstigt och cyklade på en röd cykel. Han har hunnit med att döda Eva och skaffa sig alibi. Nej, han behövde inte börja oroa sig 30 minuter efter hon skjutsats hem. Det ser inte bra ut för Mr P. Fossmo var också kyrklig.
Senast redigerad av Moosky 2016-10-30 kl. 03:48.
Citera
2016-10-30, 03:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Varför skulle PAJ ta ned sin FB.
Du kan prova att bli vän med han på FB och ställa frågor.Så får du se vad som händer.

Tycker att det är dags att PAJ går ut och försvarar sig i media eller här eller på FB.

Risken är stor att han inte vill säga mer än nödvändig. Ju mer han säger ju mer trasslar han in sig.

Tycker Per-Arne J skulle varit med på tv personligen.PAJ har varit yrkesverksam inom tv i många år.
Han har en viss vana med TV om man säger så.

Vart tog theblackdahlia vägen? Och Toknisse. Dom personerna verkar veta en hel del.
Jodå dom verkar veta en hel del och speciellt Toknisse verkar vara väldigt insatt i fallet... lite för insatt känner jag...
Citat:
Ursprungligen postat av theblackdahlia
Pojkvännen är samma kille hon hälsade på kvällen innan. Jag har fått uppfattningen att de kanske inte var tillsammans fortfarande? Ska dock låta det vara osagt. Därför jag skrev pojkvän/ex. Kan ta reda på fakta där tills imorgon.

Lite info/rykten som jag har:
* Morgonen efter ska pojkvännen ha ringt hennes föräldrar och frågat OM hon kommit hem. Inte "Hej, kan jag få prata med Eva?", vilket jag tycker är märkligt.
* En kompis pappa blev intagen till förhör några gånger då han vid tiden var missbrukare, bodde på Bruket och hade en röd cykel. Friades dock från misstankar fort.
* Fallet har varit uppe i nåt program med ett medium inblandat. Nån som kommer ihåg mediet Jörgen från "Det Okända?". Han var ganska tagen när han var vid mordplatsen. Om man tror på sånt pekar det han sa mer mot pojkvännen än cykelmannen som GM.
* Ristningen i björken gjordes av några hårdrockskillar och var alltså ett osmakligt prank.
* En polisfru har i princip pekat ut pojkvännen som GM på Facebook.

Jag tycker än idag att pojkvännen är en skum typ. Har ryst de få gånger jag sett honom. Han jobbar som brevbärare, intresserad av hästar (såg att nån skrivit om en hästhage i närheten av mordplatsen tidigare). Han är väl lite av en kuf, men accepterad i samhället.

Jag tror inte att cykelmannen kan ha varit kapabel till detta mord. Jag vet inte hur han var på den tiden men det känns bara omöjligt. Han är en riktig kuf idag iaf. Tror definitivt att han kan ha varit där, men blivit skrämd och dragit därifrån fort som attan.

Återkommer om jag kommer på nåt mer. Ser fram emot programmet som ska sändas.
Citat:
Ursprungligen postat av Toknisse
Polisfrun är femtio år snart, hon bor på Lugnviks strand med sin polis å sin bror.

Hon är nog inget sanningsvittne sägs det....
Hoppas theblackdahlia loggar in snart för det hade varit intressant att få veta hur snacket går nu i Kramfors.
Att så många gillar PAJ:s inlägg om tv programmet på hans feja beror nog på att han är kyrklig.
Kyrkfolk sluter alltid upp runt sina egna och försvarar dom till förbannelse. Jävla kräk är dom som gömmer sig bakom en bibel och att allt ska vara förlåtet för att man ber lite böner.
Eva fick inte leva sitt liv. Hon blev bara 27 år! Mördaren får ta sitt straff!
Citera
2016-10-30, 06:49
Medlem
Den här Sture, bor han kvar i Kramfors. På något boende?
Citera
2016-10-30, 08:28
Medlem
Tv-programmet är väldigt intressant och tar upp flera saker som skulle behöva utredas betydligt grundligare. Men flera detaljer känns förenklade och lite långsökta. Om "Mr P" åker till föräldrahemmet för att han inte känner till att Eva rastar hunden sista biten, varför ska han då ta cykeln för att möta upp henne? Varför tar han cykeln överhuvudtaget, det hade ju varit betydligt smidigare att gå eller ta bilen?! Om cykeln som ligger slängd verkligen tillhör Evas familj är det då inte troligare att det är Eva som nått fram till föräldrahemmet och av någon anledning återvänder in mot city på cykeln, för att möta upp "Mr P", "Mr M" eller någon annan? Om "Mr P" är skyldig så kan han ju ha följt efter Eva för att kontrollera att hon verkligen åkte hem och tappade kontrollen när han ser att hon lämnat hans bostad för att åka hem och sova och i stället åker vidare för att träffa någon annan.

Om GM parkerat sin bil vid föräldrahemmet och tagit cykeln därifrån så borde han ju återlämnat cykeln direkt när han hämtade bilen. Om däremot bilen står parkerad nedanför backen så är det ju troligare att GM senare kommer på att cykeln faktiskt visar på ett ungefär var kroppen ligger och väljer att flytta den tidigt på morgonen.

Sedan tycker jag fortfarande att det är värt att notera att systern beskriver "Mr P" som Evas pojkvän i artikeln från Expressen som delades tidigare. Om systern anser att han var pojkvän så borde han ju faktiskt ha varit det. Hade det funnits frågetecken hade hon ju beskrivit honom som en vän eller bekant.
Citera
2016-10-30, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Hur helst är varken P*a Galin eller Annel*e Söderström vänn med PAJ på facebook.

Jag kan iaf inte se hans vänner på FB. Flummig text till profilbilden: "Vår far, ditt arv". Är det ett religiöst budskap eller?
Citera
2016-10-30, 08:57
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Det var en granne som hittade blocket på en "parkering" (förmodligen avses grusytan framför mordplatsen där det ofta kunde stå bilar parkerade) men själva kroppen hittades av Anneli, Eva's syster läste jag idag, jag hade tidigare för mig att det var en granne som hittade Eva men så var det tydligen inte.

Det står både i press från -87 och sägs av systern i programmet att "någon" säger till henne att det är något där ute i dungen. Då går de dit och hittar Eva.
Citera
2016-10-30, 09:48
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Han beskrivs ju som manipulativ av den där Pia så vad vet man? Han ville kanske kontrollera Eva och till slut hade hon frigjort sig från honom, skulle vara intressant att höra mer från andra personer. Jag tycker att Kramforsbor borde träda fram nu och ge en mer nyanserad bild, men deras frånvaro kanske är talande för att det som presenterades är någorlunda sant? Runt 50 personer verkar iaf ställa sig bakom Paj, kan alla dessa ha fel?

Pia har fyra respektive sexa personer som gillar hennes inlägg om den manipulerande brevbäraren. Den lokala opinionen verkar inte tro att han är mördaren.
Citera
2016-10-30, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Den här Sture, bor han kvar i Kramfors. På något boende?

Han bor kvar där. Ansattes f ö hårt av rikskrim i förhören då han satt i häkte.
Citera
2016-10-30, 10:34
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Pia har fyra respektive sexa personer som gillar hennes inlägg om den manipulerande brevbäraren. Den lokala opinionen verkar inte tro att han är mördaren.

Sanningssägare blir sällan populära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in