Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-26, 18:28
  #277
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Tycker man märker i längden vad den andra gillar och kan gå med på
Citera
2016-10-28, 02:21
  #278
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Tycker man märker i längden vad den andra gillar och kan gå med på

För det mesta är det ju så i en bra relation.Det kan jag hålla med om.
Ändå tycker jag det kan vara bra att tala med varandra om det hela.
Citera
2016-10-28, 13:36
  #279
Medlem
HighwayDelights avatar
Smisk är trevligt!
Citera
2016-10-28, 18:47
  #280
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Smisk är trevligt!

Jag håller med dej. Men under förutsättning att det sker i ett sammanhang som båda parter är med på.
Citera
2016-10-28, 19:39
  #281
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag håller med dej. Men under förutsättning att det sker i ett sammanhang som båda parter är med på.

Ja, absolut!
Lite tag kring halsen är inte helt fel det heller
Citera
2016-10-28, 21:39
  #282
Medlem
sillbits avatar
Själv får jag väl säga att smisk inte är "otäckt förnedrande", men är ganska avtändande, så det är absolut inget som kommer in i mitt sovrum.

Skulle jag vara med en tjej som insisterade på att jag smiskade henne så skulle jag ändå inte kunna göra det. Och skulle det vara avgörande för tjejen så skulle nog förhållandet spricka. Jag kan helt enkelt inte för egen del få ihop sex och smisk. Ser jag det i porr så vill jag bara spola förbi.

Jag vill smeka, nafsa, tafsa, pilla, röra, beröra, känna... Tja, en hel massa saker som inte rimmar så bra med smisk. Andra får ägna sig åt det, så roar jag mig på mitt sätt. Det finns alltid någon mer som tycker som jag, så då blir jag glad.
Citera
2016-10-29, 10:16
  #283
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillbit
Själv får jag väl säga att smisk inte är "otäckt förnedrande", men är ganska avtändande, så det är absolut inget som kommer in i mitt sovrum.

Skulle jag vara med en tjej som insisterade på att jag smiskade henne så skulle jag ändå inte kunna göra det. Och skulle det vara avgörande för tjejen så skulle nog förhållandet spricka. Jag kan helt enkelt inte för egen del få ihop sex och smisk. Ser jag det i porr så vill jag bara spola förbi.

Jag vill smeka, nafsa, tafsa, pilla, röra, beröra, känna... Tja, en hel massa saker som inte rimmar så bra med smisk. Andra får ägna sig åt det, så roar jag mig på mitt sätt. Det finns alltid någon mer som tycker som jag, så då blir jag glad.

Vi är ju olika i det vi tycker är skönt och häftigt. Många tycker smisk på stjärten är skönt, andra gör det inte. Jag tycker det är bra att vi i den här tråden sett hur olika vi är i detta avseende. Det som upplevs som häftigt för den ene kan vara motbjudande för den andre. Jag tycker det var bra att du gav uttryck för din uppfattning och den är värd all respekt.
Citera
2016-10-30, 11:22
  #284
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillbit
Själv får jag väl säga att smisk inte är "otäckt förnedrande", men är ganska avtändande, så det är absolut inget som kommer in i mitt sovrum.

Skulle jag vara med en tjej som insisterade på att jag smiskade henne så skulle jag ändå inte kunna göra det. Och skulle det vara avgörande för tjejen så skulle nog förhållandet spricka. Jag kan helt enkelt inte för egen del få ihop sex och smisk. Ser jag det i porr så vill jag bara spola förbi.

Jag vill smeka, nafsa, tafsa, pilla, röra, beröra, känna... Tja, en hel massa saker som inte rimmar så bra med smisk. Andra får ägna sig åt det, så roar jag mig på mitt sätt. Det finns alltid någon mer som tycker som jag, så då blir jag glad.
Fast de tjejer som vill bli smiskade är nog oftast dem som inte vill ha jämställda könsroller i sängen. De vill ha en man som bestämmer och som tar för sig.

Jag trodde att jag var som du tills jag träffade min sambo. Det är en väldig befrielse i att släppa loss sina djuriska lustar. Vi leker ju väldigt hårt emellanåt men har självklart även vanligt sex med mycket kärlek, ömhet, åtrå och lusta.

Det går att kombinera!
Citera
2016-10-30, 12:21
  #285
Medlem
sillbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Fast de tjejer som vill bli smiskade är nog oftast dem som inte vill ha jämställda könsroller i sängen. De vill ha en man som bestämmer och som tar för sig.

Jag trodde att jag var som du tills jag träffade min sambo. Det är en väldig befrielse i att släppa loss sina djuriska lustar. Vi leker ju väldigt hårt emellanåt men har självklart även vanligt sex med mycket kärlek, ömhet, åtrå och lusta.

Det går att kombinera!
Jag tror du missade min poäng. Det handlar inte om någon jämställdhet eller könsroller. Och jag vet inte vad du syftar på när du pratar om att kombinera. Jag tänder inte på smisk. Det är avtändande för mig. Andra får smiska på bäst dom vill. Jag har andra kinks jag går igång på, men smisk kommer aldrig bli en del av min repertoar. Vissa passar man helt enkelt inte ihop med sexuellt, och för mig vore en kvinna som gillar att bli smiskad en sådan icke-kompatibel person. Precis lika lite som jag skulle passa ihop med en koprofag.

Exakt vilken personlighet de tjejer som vill ha smisk har, låter jag vara osagt. Men min gissning är att det är lika många olika personligheter och åsikter som det finns kvinnor.
Citera
2016-10-31, 09:28
  #286
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillbit
Jag tror du missade min poäng. Det handlar inte om någon jämställdhet eller könsroller. Och jag vet inte vad du syftar på när du pratar om att kombinera. Jag tänder inte på smisk. Det är avtändande för mig. Andra får smiska på bäst dom vill. Jag har andra kinks jag går igång på, men smisk kommer aldrig bli en del av min repertoar. Vissa passar man helt enkelt inte ihop med sexuellt, och för mig vore en kvinna som gillar att bli smiskad en sådan icke-kompatibel person. Precis lika lite som jag skulle passa ihop med en koprofag.

Exakt vilken personlighet de tjejer som vill ha smisk har, låter jag vara osagt. Men min gissning är att det är lika många olika personligheter och åsikter som det finns kvinnor.
Vet inte vad du inte förstår med Det går att kombinera. Jag tyckte att det var helt uppenbart att det jag menade var att det du söker efter inte försvinner bara för att man daskar till sin tjej på rumpan. Man kan göra både och.

Men nu har du förtydligat ytterligare och jag tycker inte heller att bajs hör hemma i sexet och att jag skulle avstå sex om sånt inslag var aktuellt. Kiss går bra däremot!
Citera
2016-11-01, 11:11
  #287
Medlem
sillbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Vet inte vad du inte förstår med Det går att kombinera. Jag tyckte att det var helt uppenbart att det jag menade var att det du söker efter inte försvinner bara för att man daskar till sin tjej på rumpan. Man kan göra både och.

Men nu har du förtydligat ytterligare och jag tycker inte heller att bajs hör hemma i sexet och att jag skulle avstå sex om sånt inslag var aktuellt. Kiss går bra däremot!
Hur kan man kombinera att man blir avtänd på något med att göra detsamma? Det går liksom bara inte ihop.
Det handlade inte om vad jag söker, utan att smisk är avtändande. Oberoende av vad jag söker så är smisk ändå något som inte funkar. Ordet "kombinera" är liksom inte meningsfullt att använda i det sammanhanget.

Men jag tror (hoppas) att vi rett ut det hela nu. :-)
Citera
2023-02-20, 00:09
  #288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag håller med dej. Men under förutsättning att det sker i ett sammanhang som båda parter är med på.


Otroligt viktigt att båda parter är med på det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback