Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-28, 09:02
  #6205
Medlem
Maxtacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomat1tva
BUMPDAGS!

Worlds snart, dra liv i tråden igen nu.

Yeah imorgon bitti drar det igång

Vilka tror ni vinner?
Vilka floppar?
Vilka matchups ser ni fram emot mest?
Citera
2016-09-28, 09:06
  #6206
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxtacy
Yeah imorgon bitti drar det igång

Vilka tror ni vinner?
Vilka floppar?
Vilka matchups ser ni fram emot mest?
Tror att ROX eller SKT1 vinner, outsiders är nog RNG.
Känns som TSM/G2 kan floppa. EDG kan nog floppa med.
Just nu EDG-H2k & TSM-RNG.
Citera
2016-09-28, 09:48
  #6207
Medlem
Maxtacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Tror att ROX eller SKT1 vinner, outsiders är nog RNG.
Känns som TSM/G2 kan floppa. EDG kan nog floppa med.
Just nu EDG-H2k & TSM-RNG.

Jag tror också att ROX vinner i år, de har spelat magiskt hela säsongen. SKT1 har inte alls visat samma fina form som tidigare men de brukar skärpa sig i Worlds så de kan mycket väl vinna.

Tror också att G2 floppar (igen). Däremot bör TSM ta sig vidare från från gruppspelet och kanske ännu längre, de har ett bra lag.

Citat:
Ursprungligen postat av irken
Just nu EDG-H2k & TSM-RNG.

Du får gärna motivera varför
Själv ser jag fram emot alla matcher med AHQ, superkul lag.
Citera
2016-09-28, 10:52
  #6208
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxtacy
Jag tror också att ROX vinner i år, de har spelat magiskt hela säsongen. SKT1 har inte alls visat samma fina form som tidigare men de brukar skärpa sig i Worlds så de kan mycket väl vinna.

Tror också att G2 floppar (igen). Däremot bör TSM ta sig vidare från från gruppspelet och kanske ännu längre, de har ett bra lag.
Tror också att Rox vinner relativt enkelt, dock så kan nog skt1 rycka upp sig rejält i och med att det är Worlds och dom är lite utav mästerskaps spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Maxtacy
Du får gärna motivera varför
Själv ser jag fram emot alla matcher med AHQ, superkul lag.
Det handlar väl egentligen bara om att jag vill se hur pass bra TSM & H2K är, RNG och EDG rankar jag top 5 tillsammans med Rox & SKT1. Ärligt talat så skiter jag totalt om ens TSM går vidare ifrån gruppen för jag gillar inte dom speciellt mycket, är mest intresserad utav hur 'starka' dom är.
Har ju varit en massa snack om att TSM har blivit så mycket bättre etc.
Citera
2016-10-27, 23:19
  #6209
Medlem
Maxtacys avatar
Sooo vad tycker ni hittills? Jag blev mest överraskad av att Samsung är så djävla bra, underbart spel rakt igenom gruppspel och slutspel. Tror inte de har någon chans mot SKT1 i BO5 men ska ändå bli kul att se finalen. Även H2K tycker jag överträffade förväntningarna, speciellt Jankos.
Sjukt kul att ryssarna i ANX lyckades gå vidare till slutspel, inte omöjligt att några blir värvade av större lag till nästa säsong.
Största besvikelsen är lagen från NA, jag trodde åtminstonde att något skulle ta sig lite längre.
G2 ska vi inte ens tala om, känns som att de inte tar Worlds på allvar.
Citera
2016-10-28, 10:44
  #6210
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxtacy
Sooo vad tycker ni hittills? Jag blev mest överraskad av att Samsung är så djävla bra, underbart spel rakt igenom gruppspel och slutspel. Tror inte de har någon chans mot SKT1 i BO5 men ska ändå bli kul att se finalen. Även H2K tycker jag överträffade förväntningarna, speciellt Jankos.
Sjukt kul att ryssarna i ANX lyckades gå vidare till slutspel, inte omöjligt att några blir värvade av större lag till nästa säsong.
Största besvikelsen är lagen från NA, jag trodde åtminstonde att något skulle ta sig lite längre.
G2 ska vi inte ens tala om, känns som att de inte tar Worlds på allvar.
Ska jag vara ärlig så är känns det som nästan vilket annat worlds som helst tycker jag.
Är inte speciellt överraskad över hur bra Samsung spelat men sen har dom inte haft något 'riktigtä prov heller, SKT, ROX, KT & Samsung är nog #top4 i världen och alla fyra lagen hade nog gått till Semi om dem inte mötte ett annat KR lag i kvartsfinalen.

Positivt är att ANX lyckades gå ur gruppen på bekostnad ifrån CLG & G2 - däremot så är jag inte så säker på att ANX är 'riktigt' bra utan det va snarare CLG & G2 som sög utan dess like bara.
Tycker egentligen samma om h2k IMO, dom fick en väldigt gratis semi plats då dom fick så pass dåligt 2nd seed i ANX. Det hade nog varit lite tightare om dem fick RNG eller EDG; däremot så hade dom nog gått vidare då med.

Rent generellt så tycker jag inte att det 'stora' gapet emellan KR Och övriga lag blivit mindre, tvärtom så är det ganska likadant.
Citera
2017-05-06, 12:41
  #6211
Medlem
Tja!
Någon här som kollar på MSI? Om så, vad tror ni inför kvällens match? Supermassive Esports mot Gigabyte Marines!
Citera
2018-05-11, 11:24
  #6212
Medlem
Maxtacys avatar
Dags för MSI 2018!
Första matchen kör igång nu, Fnatic mot kinesiska RNG.
Uzi vs Rekkless, grymt kul
Citera
2019-02-24, 19:13
  #6213
Medlem
Jävlar vad Grf knullar allt motstånd
Citera
2019-10-12, 18:07
  #6214
Medlem
Maxtacys avatar
Worlds 2019, nu kör vi?
Själv har jag sämre koll på lagen i år än föregående år men det vore kul att höra era tankar om vilka som vinner, överraskar eller underpresterar.
SKT såg i a f djävligt starka ut i första matchen....
Citera
2019-10-18, 10:16
  #6215
Medlem
Maxtacys avatar
Såhär några dagar in på turneringen börjar vi få ett hum om vilka lag och spelare som utmärker sig.

G2: Ser helt oslagbara ut, kan spela båda för early och late game, har enorma championpools. Bäst i Europa och jag tippar G2 som årets vinnare av hela worlds.

Griffin: Koreanska mästare som öppnat bra, Tarzan är en fantastisk jungler och CHovy har varit grym.

Cloud 9: Brukar spela bra i worlds men har sett osäkra ut i år. Sneaky kan verkligen inte lira mages i botlane. Mest intressant är att deras reserv jungler Blaber varit lagets bästa spelare.

Hong Kong Attitude Gjorde en hyfsad match mot G2 men är annars gruppens slagpåse. Är i princip borta efter tre förluster av tre möjliga.

Fun Plus Phoenix Kinas bästa lag som är vidare till slutspelet. Doinb som spelar midlane kan bära det här laget långt i turneringen.

Splyce Jag är imponerad av Splyce, spelar smart och vinner oftast sina lanes. Vidare till slutspel efter tiebreak.

J Team Gamla Taipei Assassins, utslagna av Splyce och får åka hem.

GAM Esports Levi är en skicklig jungler men det räcker inte, resten av laget har underpresterat och efter 1-5 är det hejdå.

SK Telecom Flerfaldiga världsmästare som alltid spelar starkare ju längre turneringen pågår. Är Faker världens bästa midlaner fortfarande? Obesegrade hittills efter 3-0.

Royal Never Give Up Ännu ett klassiskt lag som öppnat bra. Håll ögonen på Uzi, världens bästa marksman player.

Fnatic Kör med sina tråkiga Garen/Sona/Yumi comps i botlane och förtjänar att åka ut bara därför. Om Fnatic vill gå vidare är det dags att låta Rekkless spela hypercarries.

Clutch Gaming Inte lätt för Clutch att hamna i dödens grupp, kan vinna någon match men annars är det kört.

DAMWON Gaming Koreanskt lag som spelar aggressivt och hänsynslöst, har vunnit två av tre matcher.

Team Liquid Amerikanska mästare och som vanligt är fokus på Doublelift. Spelar han bra så vinner dom oftast.

Invictus Gaming Fjolårets mästare som såg skakiga ut mot Damwon, har flera tunga spelare som Rookie midlane och TheShy toplane.

ahq Esports EFter tre förluster av tre möjliga är det kört, har bytt ut flera nyckelspelare och hittar ingen framgång i år.
Citera
2021-08-24, 00:04
  #6216
Medlem
Tja!
Någon här som kollar på MSI? Om så, vad tror ni inför kvällens match? Supermassive Esports mot Gigabyte Marines!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback