Citat:
Du, med flera, är ju naiva. Ni ser en Lotta utifrån de sms och den yta man ser i det man kan läsa. Därefter drar ni era slutsatser. Det är inte sunt. Lotta och vi alla andra är mer värda än så. Och kan man tänka lite, har erfarenheter, utbildning, samt människokännedom, så vet man bättre än att slänga ur sig att "hon borde veta bättre" om en människa man inte känner.
Du anklagar Lotta för att vara naiv och dum, varför blir du upprörd när jag kallar dig för detsamma? Du är ju här för att kunna försvara dig. Det är inte Lotta.
Ja, jag varnar dig. I all omtanke. Döm inte människor utifrån dina snabba bedömningar. Du kommer att ha fel, och få både positiva och negativa överraskningar när du gör dina ytliga sorteringar av människor.
Kan någon berätta vad Lotta tog för sorts antidepp.? Vilken dos och hur länge? Samt när hon började må dåligt.
Jag är ingen dålig person, men lite ordning får det vara. Och att folk envisa med att lägga visst ansvar på Lotta gör mig heligt förbannad. Hon ville givetvis inte dö, det begriper alla, hoppas jag?
Det vill inte folk som går med i sekter, klättrar i berg eller kör rally heller. Men ingen anklagar dem, om de dör. Trots att de visste vad det innebar, på ett helt annat sätt än Lotta gjorde.
Du anklagar Lotta för att vara naiv och dum, varför blir du upprörd när jag kallar dig för detsamma? Du är ju här för att kunna försvara dig. Det är inte Lotta.
Ja, jag varnar dig. I all omtanke. Döm inte människor utifrån dina snabba bedömningar. Du kommer att ha fel, och få både positiva och negativa överraskningar när du gör dina ytliga sorteringar av människor.
Kan någon berätta vad Lotta tog för sorts antidepp.? Vilken dos och hur länge? Samt när hon började må dåligt.
Jag är ingen dålig person, men lite ordning får det vara. Och att folk envisa med att lägga visst ansvar på Lotta gör mig heligt förbannad. Hon ville givetvis inte dö, det begriper alla, hoppas jag?
Det vill inte folk som går med i sekter, klättrar i berg eller kör rally heller. Men ingen anklagar dem, om de dör. Trots att de visste vad det innebar, på ett helt annat sätt än Lotta gjorde.
Lotta började med antidepp innan Martin kom in i hennes liv. Hon mådde jättedåligt pga den andra mannen som börjar på M, som hon haft ihop det med i fler år. Där stod även att hon hade anpassningssvårigheter. LÄS FUP.en
tycker vi att de kvinnorna gör kloka val? Menar INTE att de får skylla sig själv när killen sedan kränker och behandlar dem illa, men menar att de borde ha förstånd att välja bättre umgänge. Lotta och Martin var så i början av sin relation, dejt stadiet, så jag är ganska övertygad om att hon hade sluppit honom om hon tagit hjälp av familj, vänner och samhälle, han hade gått vidare och sökt ngn annan om hon hållit sig borta några månader. Inte sagt att han inte ansvarar för sina handlingar, det gör vi alla som inte är omyndigförklarade. Jag har använt Lotta och hennes grymma öde som exempel då jag pratat med ungdomar, hur man bör ta hjälp av sin omgivning, hur man även om man är förälskad kan lyssna på omgivningens råd om hur personen uppfattas av andra, lita på sin magkänsla och ögon, ser personen udda ut så är hen ofta också det, nu behöver inte en debatt om vår rätt att se ut hur vi vill, man får se ut hur man vill och man ska inte döma ngn i förväg men om Lotta tackat nej eller bara ignorerat Martin så hade han köpt rosor och trisslotter till ngn annan, hon hade kunnat backa direkt eftersom hon visste vad han för person. Men ngt hos honom var så lockande för henne så allt annat bleknade.