Citat:
Lotta blev kontaktad av polisen i efterhand. Om jag inte minns helt fel så var det hemma hos hennes exsambo Per de träffades. Socialtjänsten erbjöd inte Lotta något boende med hund. De bad henne ordna det själv. Sedan har socialtjänsten i Bromma lagt till en anteckning efter hennes död att de visst hade erbjudit Lotta att hunden kunde vistas på Voov (tror jag det hette). Besynnerligt! Hunden blev inte fysiskt skadad då den var livrädd för Martin. Den hade t.o.m. hoppat in i badkaret av rädsla vid en tidigare misshandel. Hur hunden mår idag vet jag inte men att ha bevittnat att sin matte har blivit ihjälslagen borde rimligtvis ha påverkat psyket men det får de som har större kunskap om hundar svara på. Jag har kunskap om hur människor reagerar och agerar när de är utsatta för våld i nära relationer.
Precis. Exempelvis kan polisen ha som rutin att kontakta personer som dragit tillbaka anmälan. Problemet är bara att en sådan kontaktsökning kan vara livsfarlig för BO… detta inser inte de som hävdar att allt är enkelt. Detta är inte enkelt, då hade BO levt.
Det egna hemmet upplevs som säkert av personer i krig, samma gäller våldsutsatta. GM sa troligen något till Lotta som fick henne att öppna dörren. Det kan vara rädsla för att grannarna skulle uppmärksamma hennes sits. SKAMMEN är det största hotet. Samt SKAMPÅFÖRARNA. Sådana som solglitter, de där narcissisterna som tror sig sitta på alla lösningarna.
Polisen fixade inte boendet för hennes hund, men den hjälpen finns enligt någon i tråden. Hunden var lottas tröst och trygghet, men inte ens en hund kan rädda sin matte från en våldsverkare. Blev hunden skadad?
Det egna hemmet upplevs som säkert av personer i krig, samma gäller våldsutsatta. GM sa troligen något till Lotta som fick henne att öppna dörren. Det kan vara rädsla för att grannarna skulle uppmärksamma hennes sits. SKAMMEN är det största hotet. Samt SKAMPÅFÖRARNA. Sådana som solglitter, de där narcissisterna som tror sig sitta på alla lösningarna.
Polisen fixade inte boendet för hennes hund, men den hjälpen finns enligt någon i tråden. Hunden var lottas tröst och trygghet, men inte ens en hund kan rädda sin matte från en våldsverkare. Blev hunden skadad?