Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-20, 17:24
  #1
Medlem
whosyourdaddys avatar
Det släpps just nu nya dokument nästan varje dag från Wikileaks, börjar man läsa dessa och följer andras fynd så förstår man en världselit styr världen med demokratin, media och politisk korrekthet som täckmantel.
Jag tycket att detta är avskyvärt och vi är skyldiga våra kommande generationer att avslöja denna kabal.

Posta gärna era fynd och diskutera fritt inom ämnet.
Citera
2016-10-20, 18:10
  #2
Medlem
Varför postar du inga av dessa fynd? Du påstår ju mycket men backar inte upp något alls.
Citera
2016-10-20, 20:36
  #3
Medlem
Förra killen som gjorde det försvann bara.
Citera
2016-10-22, 22:03
  #4
Medlem
Ett avslöjande som gjort tillgängligt via Wikileaks är exempelvis Hillary Clintons vetskap om vilka som finansierar Isis. Detta är kanske inte jätte graverande om man inte sätter det hela i perspektiv till att dessa länder/finansiärer samtidigt är bland de största om inte de största bidragsgivarna till Clintons egna organisation. Finansiärerna av Isis är vidare Saudiarabien och Qatar skriver hon 2014 till sin nuvarande "chief of straff" John Podesta. Detta är självklart ingen nyhet för människor med en någorlunda självständig verklighetsuppfattning av vad som på det hela försiggått i Mellanöstern. tyvärr är självständighet ingen vanlig mänsklig egenskap dessa dagar. Det ska dock tilläggas att det ändå kan anses vara en växande kvalitet hos människor. Ser man sen vidare till vad som just i detta nu sker i USA är det för gemene människa helt uppenbart att medierna är fullständigt, totalt och fullkomligt kontrollerade/konsoliderade av maktintressen.
Ska vi gå djupt in i det hela lever vi i en apokalyptisk tidsålder. Detta antyder inte nödvändigtvis krig, naturkatastrofer och jordens undergång. Dess etymologiska definition betyder endast "att avslöja/uppenbara" eller att genomskåda. Vi lever i en tid av uppenbarelse och avslöjande, det som under så lång tid har varit dolt kommer nu sakta men säkert upp till ytan. Tycka vad man vill om människan Donald trump, men för mig representerar han en slags arketypisk manifestestation av detta fenomen som jag just redogjort för. Ingenting tycks stoppa denna mannen från att blottlägga hela det genomkorrupta systemets grundvalar bestående av manipulation och lögner.
Citera
2016-10-22, 22:20
  #5
Medlem
Frågan är sedan hur människor väljer att konfrontera sanningen när den uppenbarar sig inför dem. Väljer de att inse sin bristfälliga rådande verklighetsuppfattning eller stoppar de helt enkelt huvudet i sanden? Det senare alternativet verkar tyvärr vara mer vanligt.

"There are two ways to be fooled. One is to believe what isn't true; the other is to refuse to believe what is true."
Søren Kierkegaard
Citera
2016-10-24, 08:42
  #6
Medlem
Något man skall vara medveten om är att wikileaks är en del av den ryska propagandaapparaten.
Citera
2016-10-24, 19:59
  #7
Medlem
Jag kan tänka mig att vissa läckor har kommit indirekt eller direkt från rysk underrättelsetjänst. Vissa läckor kommer från underättelser från insiders inom amerikansk intel etc. Ärligt talat bryr jag mig inte varifrån dessa läckor har sitt ursprung. Är det en rysk konspiration att exempelvis Seth Rich blev "rån mördad" på öppen gata, den påstådda läckan inom DNC? Läckan som avslöjade att det demokratiska primärvalet riggats till fördel för Hillary Clinton? Han påstås ha blivit rånad, men ingenting ska ha tagits ifrån kroppen. Allt Det här med Ryssland är en mycket väl iscensatt undanmanöver för att få människor distraherade ifrån innehållet av läckorna. Tyvärr verkar det vara en mycket framgångsrik strategi.

Klipp: Assange pratar om Seth Rich
http://youtu.be/Kp7FkLBRpKg
Citera
2016-10-26, 01:00
  #8
Medlem
Det har också nyligen kommit ut emails som bevisar en planerad handlingsplan för hur man bör manipulera opinionsundersökningar till fördel för en viss Hillary Clinton. Här finns bevisen svart på vitt så att människor själva kan kontrollera och genomgå bevisen. Media rapporterar inte om det hela och därför vet de flesta inte om vad som pågår.... De som får reda på det av någon "in the know" tror inte på uppgifterna för - "det hade ju media skrivit om annars".

suck...

http://www.zerohedge.com/news/2016-1...gh-oversamples

Här finns alla dokument direkt från wikileaks rörande ämnet:
https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/26551
Citera
2016-10-26, 03:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priiicken
Det har också nyligen kommit ut emails som bevisar en planerad handlingsplan för hur man bör manipulera opinionsundersökningar till fördel för en viss Hillary Clinton. Här finns bevisen svart på vitt så att människor själva kan kontrollera och genomgå bevisen. Media rapporterar inte om det hela och därför vet de flesta inte om vad som pågår.... De som får reda på det av någon "in the know" tror inte på uppgifterna för - "det hade ju media skrivit om annars".

suck...

http://www.zerohedge.com/news/2016-1...gh-oversamples

Här finns alla dokument direkt från wikileaks rörande ämnet:
https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/26551

Kanske finns anledning att klargöra att mailet skickades 2008 och är då troligen knuten till Hillarys dåvarande kampanj. Det finns dock ingen anledning att tro att man inte använder sig av samma strategi nu.
Citera
2016-11-02, 00:00
  #10
Medlem
Har också kommit fram av Wikileaks att ett "shadow goverment" finns och att alla beslut måste gå genom dessa
Citera
2016-11-04, 14:32
  #11
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Varför postar du inga av dessa fynd? Du påstår ju mycket men backar inte upp något alls.
Ja det var min tanke så klart, men har av olika anledningar inte hunnit eller haft tillgång.

Podesta kommer få svårt att förklara detta.
Konspirationer blir samma på löpande band.
Citera
2016-11-05, 00:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Ja det var min tanke så klart, men har av olika anledningar inte hunnit eller haft tillgång.

Podesta kommer få svårt att förklara detta.
Konspirationer blir samma på löpande band.

Ja.. Ungefär detta jag menar, att det för den sovande människan blir omöjligt att ta in. Satanistiska ritualer och svart ockultism är mycket centrala inslag bland flertalet inom den självutnämnda sk. "eliten". Det är förståligt att gemene människa ser detta som något otroligt men det gör det inte till osanning för det. Stanley kubrick försökte mycket uppenbart förmedla till omvärlden om vad han visste förekomma inom dessa inre kretsar. Hans sista film Eyes wide shut är ett mycket talande exempel på detta. Människor vägrar att se, även fast det finns helt synligt mitt framför deras egna ögon - Eyes wide shut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback