2016-10-19, 23:02
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Löfvén är tidigt ut för att hälsa dom välkomna till "grannlandet" Sverige.
Citera
2016-10-19, 23:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Löfven och majoriteten rikspolitiker är endast förakt värda. Som statsminister är förstås Löfven i en synnerligen ansvarsfull position, vilket ställer höga krav på rådighet och lojalitet. Prof em K-O Arnstberg skriver träffande:

https://morklaggning.wordpress.com/2...-3/#more-15537

Varför i h-e ska svenskarna bry sig om alla andra i all evinnerlighet? Ingen bryr sig om svenskarna; inte ens de egna "folkvalda".
Svaret är : VI Svenskar bryr oss inte om oss själva.... tragiskt men sant.
Vi har blivit psykologiskt våldtagna under många år.
Vi känner oss värdelösa, Skamsna, skyldiga och handlingsförlamade.

Staten, talar om det för oss varenda dag, att vi är värdelösa

Så är det....

Om staten sedan medvetet är en torterare eller om de själva torteras och utnyttjas
Det ser inte jag klart och tydligt.
Citera
2016-10-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Svaret är : VI Svenskar bryr oss inte om oss själva.... tragiskt men sant.
Vi har blivit psykologiskt våldtagna under många år.
Vi känner oss värdelösa, Skamsna, skyldiga och handlingsförlamade.

Staten, talar om det för oss varenda dag, att vi är värdelösa

Så är det....

Om staten sedan medvetet är en torterare eller om de själva torteras och utnyttjas
Det ser inte jag klart och tydligt.
Du har rätt. Men jag vill ändå justera perspektivet lite; justera tillbaka till den urpsrungliga ordningen och uppfattningen om staten: att folket är staten. Statsmakten (singularis, där statsmakterna sammansmält i en korrupt symbios) är den som våldför sig på staten (läs: folket). Att med staten mena etablissemanget/Statsmakten är också en intressant betydelseförskjutning; den vittnar om en graverande misstro eller alienation även bland svenskar i sitt eget land.
Citera
2016-10-19, 23:30
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vad händer med de länder som inte kommer gå med på det? För du inser att det kommer finnas en del som inte vill.

Frivilligt eller tvång?

Menar för du länderna eller migranterna? Det är ingen jävel som pröjsar flyktingsmugglare 100 000:- för att sedan placeras i Spanien t.ex.

6 månader mat & husrum samt indroduktionskurs i spanska.

Sedan hitta ett jobb som inte finns. Gå till socialen och ha samma rättigheter som en spanjor som inte betalat något till försäkringssystemet. Noll pesetas - varsågod.

Ja Stefan Löfven du har varit naiv...
Citera
2016-10-19, 23:33
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Menar för du länderna eller migranterna? Det är ingen jävel som pröjsar flyktingsmugglare 100 000:- för att sedan placeras i Spanien t.ex.

6 månader mat & husrum samt indroduktionskurs i spanska.

Sedan hitta ett jobb som inte finns. Gå till socialen och ha samma rättigheter som en spanjor som inte betalat något till försäkringssystemet. Noll pesetas - varsågod.

Ja Stefan Löfven du har varit naiv...

Menade för länderna. Poängen var att inget land ska tvingas till något när det gäller s.k. flyktingkvoter. Helkorkat.
Många länder kommer tokvägra det som Valpen vill.
Citera
2016-10-19, 23:43
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Menade för länderna. Poängen var att inget land ska tvingas till något när det gäller s.k. flyktingkvoter. Helkorkat.
Många länder kommer tokvägra det som Valpen vill.

Valpen är iofs bara ett troll men det är ändå viktigt att förklara att det han säger är rent vansinnigt eftersom det finns människor som resonerar som han på riktigt.

Det är egentligen ointressant för oss vilka flyktingkvoter man påtvingar andra länder eftersom migranterna inte "vill till Europa". Dom vill till ett antal europeiska länder.

De enda som överhuvudtaget skulle gå med på att placeras i de oattraktiva länderna är de allra fattigaste med sämst potential. Andra skulle vägra eller åtminstone dra som en avlöning till rikare länder så fört dom fått medborgarskap i EU.

De Östeuropeiska länderna har ju fattat att de sedan bara skulle sitta med bottenskrapet. Därför säger de såklart nej till kvoterna.

Dom har förklarat detta för alla som velat lyssna men det har ingen velat göra. Jag minns en polsk minister som frågade vad Tyskland tyckte att Polen skulle göra med "tvångsmigranter" när de begav sig tillbaka till Tyskland, "Ska vi skjuta dem i ryggen?".
Citera
2016-10-19, 23:43
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Du har rätt. Men jag vill ändå justera perspektivet lite; justera tillbaka till den urpsrungliga ordningen och uppfattningen om staten: att folket är staten. Statsmakten (singularis, där statsmakterna sammansmält i en korrupt symbios) är den som våldför sig på staten (läs: folket). Att med staten mena etablissemanget/Statsmakten är också en intressant betydelseförskjutning; den vittnar om en graverande misstro eller alienation även bland svenskar i sitt eget land.
Ja det var bättre uttryckt. Jag beskriver mer med känslor.
Det du skriver är till stor del det jag menade.
Tack för att du förtydligade det.
Citera
2016-10-19, 23:57
Medlem
Föregående flyktingström, läs kaos, resulterade i att ett antal personer med koppling eller sympati för daesh. Mörkertalet är okänt..

Jag är säker på min sak. Framtiden är mörk som en decembernatt.
Flyktingströmmen från Irak kommer bidra ytterliggare till ett inflöde av daesh till Sverige i form av skadade "svenskar". Dessa kommer nyttja bidrag, bostad, körkort osv. Bygga upp ett nätverk, sprida sin propaganda.
Eller, det som äcklar mig mest, dom som kommer hit kanske aktiverar någon form av terrorcell.
Tänk er, 10 grupperingar som sympatiserar med daesh är i viloposition. "Ledaren" i form av skadad daesh horunge, aktiverar cellen. 10 olika celler på 10 olika mål, i alla städer i hela landet. Förödelse!

Kalla mig paranoid men jag kisar hellre genom dimman än blundar helt.
Citera
2016-10-19, 23:58

Bra inlägg. Fyllt med VIKTIG info.
Citera
2016-10-20, 00:00
Citat:
Ursprungligen postat av andersnopp
Föregående flyktingström, läs kaos, resulterade i att ett antal personer med koppling eller sympati för daesh. Mörkertalet är okänt..

Jag är säker på min sak. Framtiden är mörk som en decembernatt.
Flyktingströmmen från Irak kommer bidra ytterliggare till ett inflöde av daesh till Sverige i form av skadade "svenskar". Dessa kommer nyttja bidrag, bostad, körkort osv. Bygga upp ett nätverk, sprida sin propaganda.
Eller, det som äcklar mig mest, dom som kommer hit kanske aktiverar någon form av terrorcell.
Tänk er, 10 grupperingar som sympatiserar med daesh är i viloposition. "Ledaren" i form av skadad daesh horunge, aktiverar cellen. 10 olika celler på 10 olika mål, i alla städer i hela landet. Förödelse!

Kalla mig paranoid men jag kisar hellre genom dimman än blundar helt.

Jag tror nog de väljer olika länder. Inte alla attacker i samma land.

I övrigt håller jag med dig. Allt är nattsvart.
Citera
2016-10-20, 00:15
Medlem
nyreggad.veterans avatar
Citat:
Löfven "kan" bli gigantisk flyktingström från Irak
Hah! Det är lika absolut som döden och skatten skulle jag hävda.

Det är bara att köpa aktier i modulhus gott folk!

Kalgeris PAN-Europa plan skall gå igenom och endera finner Europa sig i att bli mångkulturellt för att med konstgjord andning hålla igång vårt luftslott till ekonomisystem eller också resulterar det i inbördeskrig runtom i Europa.

Oavsett utfall så är det win-win för de ekonomiska krafterna.
Citera
2016-10-20, 00:26
Medlem
Varulvs avatar
Dom som kommer fly Mosul borde ju då vara IS:are? Resten flyr väl ändå in bakom kurdernas och irakiska arméns linjer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in