Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-19, 12:19
  #877
Medlem
Det verkar bli som vi förutspådde (vissa av oss i tråden) att det blir Kristina och Mario, Daniel försöker med rufset, Filip vill ha Cilla och Jessica hittar inte nån (fast hon är lite förtjust i Stefan). Tittarna vet mer än deltagarna vet om sig själva, för de verkar experimentera sig fram innan de kommer till beslut.

Filip: "Jag är ändå så pass erfaren av såna här situationer. Jag har många kvaliteter som en kille bör ha." Självinsikt?
Citera
2016-10-19, 12:30
  #878
Medlem
Fan vilken trist typ den där Simon, så otroligt intetsägande försäljare, som är mest intresserad av att hålla sina monologer och sig själv. Usch så osympatisk. Och värsta picnickorgen som skådats någonsin i ett sånt här program, där de satt och åt korv direkt ur paketen. Brrr...
Citera
2016-10-19, 12:51
  #879
Medlem
Men visst har Filip högt tittarvärde Det är spännande varje gång han dyker upp i bild och man ska se vad han tar för sig,
samtidigt är det oerhört frustrerande att han tror så mycket om sig själv "han är sån jävla världsvan glidare" enligt honom själv,
Samtidigt floppar han i kommunikationen varje sekund han vistas med folk.
Han kör sitt inövade beteende som pastor "nu avrundar vi här. nu har jag tänkt att vi ska ägna oss åt" ... Detta gör han för att han är en så extremt osäker person. Jag blir faktiskt förbannad. Kufar kan vara underbara för att de är sig själva. Men det är inte han. Smått aggressiv är han också mellan varven (tex mot Lidia var han det).
Citera
2016-10-19, 13:31
  #880
Medlem
@lapaprika Stina-Filip-Cilla-Lidia är dom bästa tv-personligheterna nånsin, iallafall blir dom det tillsammans. Jag håller dock inte med dig om att Filip är osäker utan tror att han bara är korkad.
Han har lagt sig till med gester, vissa ord, gångstil osv. men jag tror inte att han kopplar det till osäkerhet utan att det bara är naturligt för honom att konstruera sig själv. Jag ser honom som mycket begränsad i sin förmåga att kunna läsa av andra människor och att ha en kärleksrelation. Alltså att hans knepiga beteende beror på att han inte kan förstå mer än så, inte att han är osäker.

Håller med om Simon... Snälla Jessica! Varför lägga energi på en man som njuter av att vara ego och ensam? Skönt att hon verkade förstå att han inte är ärlig med att träffas. Han vet att hon inte bara vill ses ibland och göra utflykter ihop utan att hon söker efter kärlek och någon att leva med.
Citera
2016-10-19, 13:33
  #881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Det verkar bli som vi förutspådde (vissa av oss i tråden) att det blir Kristina och Mario, Daniel försöker med rufset, Filip vill ha Cilla och Jessica hittar inte nån (fast hon är lite förtjust i Stefan). Tittarna vet mer än deltagarna vet om sig själva, för de verkar experimentera sig fram innan de kommer till beslut.

Filip: "Jag är ändå så pass erfaren av såna här situationer. Jag har många kvaliteter som en kille bör ha." Självinsikt?

Vilka kvaliteter syftar han på? Han har ju ingen självinsikt överhuvudtaget eftersom han tror att Cilla är intresserad av honom när hon i själva verket inte känner något alls. Han verkar inte heller inse att han faktiskt sårar Stina när han aldrig kan berätta hur han känner för henne.
Citera
2016-10-19, 13:39
  #882
Medlem
Det känns som att det här med att ta med Simon i programmet bara var en grej för att skapa lite spänning. Att Jessica faktiskt blev övertalad att träffa honom. Kan bara hoppas att hon själv inser att han inte bryr sig om henne som person, han är inte ute efter seriöst förhållande som hon är. Tror däremot att Stefan är där av rätt anledning, att träffa någon att leva med. Nej, det måste ju bli att hon skickar hem Simon för jag kan tycka att det var ganska onödigt så hon och Stefan ändå är intresserade av varandra.
Citera
2016-10-19, 13:50
  #883
Medlem
Flor-Idas avatar
Mina förutspåelser av sista avsnittet:

Filip
Han väljer Cilla och träffar henne först. När hon dumpar honom begär han armbandet (av silver) tillbaka, och ger det i stället till Stina. Men även Stina nobbar och Filip lever som legobyggande eremit i resten av sitt liv. Om tio år kommen han med i Guinness Rekordbok som den som äger mest lego i världen.

Kristina
Hon följer sitt hjärta och väljer Mario. De bor bara ett stenkast ifrån varann och har ett lyckligt närboförhållande än i dag.

Daniel
Har bara Penntrollet kvar. De träffas i några månader och hon lär honom att kyssas och att hångla. Med den erfarenheten i fickan går han ut och träffar kvinnan som blir hans fru.

Jessica
Dumpar Simon och blir själv dumpad av Stefan innan hon hinner göra sitt val. Fortsätter leta i några år , men förgäves. Ger upp och flyttar till Gambia, där hon genast gängar en 22-årig välhängd mörk främling som hon kan utöva tantristisk sex med. Byter ut Jesus mot afrikanska trämasker och regndans runt lägerelden, iklädd färgglada batikmönstrade tygstycken.
Citera
2016-10-19, 14:29
  #884
Medlem
lagcatss avatar
Tror inte det blir nån tittarsuccé direkt. Kanske att dom första programmen får lite tittare men sen försvinner det nog ska ni se.
Citera
2016-10-19, 15:38
  #885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagcats
Tror inte det blir nån tittarsuccé direkt. Kanske att dom första programmen får lite tittare men sen försvinner det nog ska ni se.

Eh, va? Det går ju andra säsongen och det är många som strömmat till här i tråden just ni i de sista programmen, tack vare Filip och konstlade Daniel bland annat.
Men jag vet ju inte hur tittarsiffrorna är i stort. Men som sagt, en ny säsong var det tydligen värt.
Citera
2016-10-19, 15:43
  #886
Medlem
lagcatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Eh, va? Det går ju andra säsongen och det är många som strömmat till här i tråden just ni i de sista programmen, tack vare Filip och konstlade Daniel bland annat.
Men jag vet ju inte hur tittarsiffrorna är i stort. Men som sagt, en ny säsong var det tydligen värt.

Jo iofs men tror inte att programmet i sig kommmer att hålla länge.
Bara för att trolljägarna hade mycke folk som tittade i början så resulterade fortfarande till att programmet las ner.
Citera
2016-10-19, 15:52
  #887
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coltrix
vad tror ni, blir detta en tittarsuccé i höst? Jag gissar på att många från äldre generationer kommer att uppröras av det opassande i att präster går på date i TV... Personligen tycker jag de fyra är hundra ggr mera sympatiska människor att följa än alla morgon i de tusentals realityserierna man hunnit tröttna på!
Citat:
Ursprungligen postat av lagcats
Tror inte det blir nån tittarsuccé direkt. Kanske att dom första programmen får lite tittare men sen försvinner det nog ska ni se.
Godmorgon! Läste du första inlägget och missade att tråden var på 92 sidor? Det är okej!

/Alplandskap
Citera
2016-10-19, 16:30
  #888
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagcats
Jo iofs men tror inte att programmet i sig kommmer att hålla länge.
Bara för att trolljägarna hade mycke folk som tittade i början så resulterade fortfarande till att programmet las ner.

Förra säsongen var en succé. Bara ett avsnitt kvar av denna säsong dessutom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback