Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-16, 21:00
  #589
Medlem
Det är alldeles för låg svårighetsgrad på uppgifterna vilket gör att tur/tillfälligheter avgör vem som vinner tävlingarna. Dessutom är programmet värdelöst ur ett tittarperspektiv då man knappt få se uppgifterna.
Citera
2016-10-16, 21:01
  #590
Medlem
Zeane får nog ändå sägas vara värdig vinnare. Hon vann ju ett stort antal uppgifter när det handlade om individuell problemlösning. Förefaller snabbtänkt.
Citera
2016-10-16, 21:18
  #591
Medlem
Om dem ska ha en till säsong så får dem fan ändra grenarna och komma med något nytt.
Citera
2016-10-16, 21:43
  #592
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Om dem ska ha en till säsong så får dem fan ändra grenarna och komma med något nytt.
Ja, och framförallt producera på ett sätt så att vi tittar kan se vad som sker. Men, det är knepigt. Kortare tävlingar och färre moment där alla tävlar samtidigt?
Citera
2016-10-16, 21:55
  #593
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Att Zeane gick till slutfinal var ungefär som australiensaren som vann OS-guld i short track på skridsko efter en riktig råröta. Gladast av alla var nog Josef som räknar med en räkmacka i finalen.
På vilket sätt vann hon på råröta? Var det något element av hasard i de två sista tävlingarna?

Hon var inte den jag själv hade förväntat att vinna i tidigare program men då har man uppenbart underskattat henne. Och hennes medfinalist som sa själv att hon var den som typ den mest skärpta han träffat men att hon kunde dabba sig ibland, men att när hon är på topp så är hon klart bäst av dem.

Jag höll på Jinci och eller Karan när programmet började, och trodde arkitekten var sannolik att vinna, fast han kanske inte den man hoppades mest på själv. Men efter programmet så kan jag inte säga annat än att hon är en värdig vinnare.

Tror ni förresten att det kan ha uppstått några romantiska känslor i denna säsong?
Citera
2016-10-16, 21:58
  #594
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
På vilket sätt vann hon på råröta? Var det något element av hasard i de två sista tävlingarna?

Hon var inte den jag själv hade förväntat att vinna i tidigare program men då har man uppenbart underskattat henne. Och hennes medfinalist som sa själv att hon var den som typ den mest skärpta han träffat men att hon kunde dabba sig ibland, men att när hon är på topp så är hon klart bäst av dem.

Jag höll på Jinci och eller Karan när programmet började, och trodde arkitekten var sannolik att vinna, fast han kanske inte den man hoppades mest på själv. Men efter programmet så kan jag inte säga annat än att hon är en värdig vinnare.

Tror ni förresten att det kan ha uppstått några romantiska känslor i denna säsong?
Nja..Det fanns ju inga yngre killar med i denna säsongen..och dom äldre..nja. Kändes väl inte så.
Citera
2016-10-16, 22:09
  #595
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fet 1: kan jag inte förklara så här med ord, men den klarar alla med normal IK, men tar olika tid förstås - det är minus och plus bara.


"Med ord": Fyll upp 4 liter vatten i "omärkt" kärl, med hjälp av de två andra kärlen som rymmer 3 respektive 5 liter vardera.
Citera
2016-10-16, 22:19
  #596
Medlem
Det vore välkommet om de haft en ruta där man kunnat se frågan så man själv har möjlighet att klura lite. Det blir bara stelt som fan när de försöker få det att verka vara en champions league-final. Ta det för vad det är och ge tittarna en chans att utmana genierna hemma också. Jag hade gärna kollat lite på finalfrågan som gällde ålder t.ex.
Citera
2016-10-16, 22:42
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
"Med ord": Fyll upp 4 liter vatten i "omärkt" kärl, med hjälp av de två andra kärlen som rymmer 3 respektive 5 liter vardera.

Den är ju så sjukt lätt och den klarade väl alla?

Kul att en bruttan vann. Tjejer kan, tjejer kan! :-D

Detta visar att man upplever henne lite dum bara för att hon blir stirrig är tjej och är ärlig. Hade hon bara bara behållit lugnet och tyst stått och låtsas analysera alla problem så hade vi trott att hon var en kvinnlig Einstein.
Klart hon är smart, hon löste ju alla problem och gjorde det även snabbt. Tur, ja! Men tur har väl de andra också säkert haft, men de flesta vill framhäva sig självs så förbannat mycket så de nämner inte det deras chansningar, utan då är det alltid deras förträfflighet som gjorde det.
Citera
2016-10-16, 23:54
  #598
Medlem
Sqrbankens avatar
Tyckte hon var en värdig vinnare. Riktigt vass på individuella grenar och nånstans är det väll det som betyder nått om man med rättvisa ska kunna ses som den vassaste kniven i sällskapet? Imponerad över henne i finalprogrammet.
Citera
2016-10-17, 04:01
  #599
Medlem
rikastistorstans avatar
Kul! Alla gillar väl en underdog. Skönt att hon tvålade dit dom men vinner man verkligen inget mer än äran och en ful "pokal"? Kunde väl för fan slängt in några hundra k i priset också. Snåla SVT.
Citera
2016-10-17, 11:15
  #600
Medlem
kostymnisses avatar
Det kunde alltså avgjorts genom en löptävling om båda klarat uppgifterna ungefär lika snabbt... Det sades iaf innan att vinnaren var den som "Lyfte bucklan" och det hade ju varit nåt i en tävling som genikampen om allt avgjorts genom vem som är snabbast.
Förövrigt kändes det väldigt "Amazing Race"-final med att deltagarna stod som dom gjorde och väntade in vinnaren.

Nåväl, den som vinner en sådan här tävling är rätt vinnare. Man har inte bonntur hela vägen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback