2016-09-24, 14:14
Medlem
olovpalmes avatar
När börjar Svenska fall för FBI sändas igen?
Vilka fall tas upp den här gången?
Citera
2016-09-25, 22:41
Medlem
Angeredarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
När börjar Svenska fall för FBI sändas igen?
Vilka fall tas upp den här gången?
Bra fråga! Jag hörde rykten om detta för ett tag sen, men hittar inget datum eller info om den nya säsongen. På TV4 står bara:
Citat:
Ny säsong i höst
http://www.tv4.se/svenska-fall-f%C3%B6r-fbi

På Facebook har de fått frågan om kommande säsong, utan att de svarar.
Frågan är hur man kan tolka att de inte kommer med mer info än vad de gör, eller varför de undviker att svara på frågor om när höstsäsongen startar.
Citera
2016-10-01, 13:27
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeredaren
Bra fråga! Jag hörde rykten om detta för ett tag sen, men hittar inget datum eller info om den nya säsongen. På TV4 står bara:
http://www.tv4.se/svenska-fall-f%C3%B6r-fbi

På Facebook har de fått frågan om kommande säsong, utan att de svarar.
Frågan är hur man kan tolka att de inte kommer med mer info än vad de gör, eller varför de undviker att svara på frågor om när höstsäsongen startar.
Nu är det väl höst.Då borde höstsäsongen starta.Eller börjar hösten i november,december för tv4?
Eller är serien nedlagd?På grund av vad i så fall?
Citera
2016-10-01, 13:58
Medlem
Jag är förvånad över att programmet fått bra respons på FB. Som jag minns det så tyckte jag att det var ett sömnpiller. Dessutom skämdes jag för att de hade släpat en jänkare till andra sidan jordklotet för att "lösa" fall som redan i princip var lösta. De hittade ju inga nya ledtrådar. Programmet gick bara ut på att informera allmänheten om de ledtrådar som redan har funnits antecknade i alla år.
Citera
2016-10-06, 10:50
Medlem
Kan hålla med om att programmet inte är det bästa, och att fallen redan känns "uppklarade". Men är man intresserad av verkliga mord så är det ändå kul att se.

https://www.youtube.com/watch?v=akb-oWUfFZ8

I denna trailer tas flera andra mordfall som jag inte hittar på tv4 play. Har jag missat något eller är detta kommande säsong?
Citera
2016-10-12, 23:41
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkblack
Kan hålla med om att programmet inte är det bästa, och att fallen redan känns "uppklarade". Men är man intresserad av verkliga mord så är det ändå kul att se.

https://www.youtube.com/watch?v=akb-oWUfFZ8

I denna trailer tas flera andra mordfall som jag inte hittar på tv4 play. Har jag missat något eller är detta kommande säsong?

Jäklar vilket konstigt klipp! Filmklippet visade vid flera tillfällen Malin Lindström som mördades i husum, ett fall som togs upp förra säsongen. Samtidigt visade klippet ingen antydan om dubbelmordet i Brattås vilket är det enda fall (såvitt jag vet) som är bekräftat för nästa säsong. Källa Dessutom filmade de i Brattås i april i år enligt artikeln medan klippet lades upp i januari.

De fall jag som nämns i klippet (och då mer specifikt panoreringen över fotona) är Niklas Elmberg, Pernilla Hellgren (uppklarat), Christina Nilsson, Malin Lindström, Anneli Zetterholm, Malin Olsson, Catrine Da Costa och Anders Gustafsson.
Citera
2016-10-16, 11:27
Medlem
Mikeyjamess avatar
Blir en andra säsong! 27 oktober börjar det igen!
Citera
2016-10-16, 19:50
Medlem
ercys avatar
Denna säsong inleds förresten med detta fall: (FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987 Är det pojkvännen de pekar ut månntro?
Citera
2016-10-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Denna säsong inleds förresten med detta fall: (FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987 Är det pojkvännen de pekar ut månntro?

Om dom gör det så gör dom bort sig ☺ den riktiga polisen avförde honom ganska snabbt, men tyvärr blev han offer för skitsnack 😯
Citera
2016-10-17, 21:19
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toknisse
Om dom gör det så gör dom bort sig ☺ den riktiga polisen avförde honom ganska snabbt, men tyvärr blev han offer för skitsnack 😯

Nu ska det väl kanske förtydliga att jag var missnöjd med det dramaturgiska "fuskbyggarna"-aktiga slutet som var i alla förra säsongens avsnitt. För att citera mig själv:
Citat:
Skulle hellre vilja se att man tog upp "svårare" fall nästa säsong och att man kanske gjorde en gärningsmannaprofil istället för ett utpekande. Tror att det skulle vara bäst både för formatet och de inblandade.
Med svårare fall menar jag t.ex Dubbelmordet i Linköping, Ulrika Åkesson i Helsingborg, Christina Olofsson eller Jasmina Jasharaj. Fall där polisen verkligen sitter fast i diket och som inte är mer eller mindre polisiärt uppklarade där man lätt kan komma med ett utpekande. Såg att det fanns en dansk motsvarighet, får återkomma med en utvärdering av den när jag sett ett par avsnitt. Det jag däremot kan utläsa från avsnittsinformationen är att de ibland har valt fall som ligger i gränslandet mellan mord och olycka, alltså fall som polisen avskrivits som olyckor men som kan ifrågasättas. Kommer som sagt med en uppdatering om den.
Citera
2016-10-17, 23:35
Medlem
Angeredarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Blir en andra säsong! 27 oktober börjar det igen!

Citat:
Har någon av er - eller någon annan - info genom länk om denna information (alltså om 27 okt och vad som ingår i den kommande säsongens avsnitt 1)?
Citera
2016-10-18, 03:16
Avslutad
Citat:
Ulrika Åkesson i Helsingborg

Ett synnerligen intressant fall som jag mycket gärna ser att de tar upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in