2016-10-15, 22:58
Avslutad
Detta är ingen samvetsfråga, detta är ett samvetssvar...:

Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Hade Martin visat sig vara en bög så hade.......... jaa, hur hade det DÅ varit??
Någonstans blev Martin Jonsson en Psykopat.
Och som sådan tilläts han också begå de brott han begått och som han hittills begått.
Men däremellan finns SÅ många olika intressen och FFA dito intressenter att det nog inte ens är intressant.
Ja, man tror knappt ens att det är sant!

Någon här i tråden fick, och detta rejält också, på tafsen för vad vännerna till Lotta här visade sig stå för.
Men jag anser att både vännerna till Lotta och Martin här visade vägen för vad både Lotta och Martin kunde taga sin väg till och åt.
Men som sagt så vissa rättegångar kommer aldrig att hållas.
Normalt sett så håller sig inte en riktig vän med vare sig Martin eller Lotta här.
Vem som först blev vän med Martin vet jag inte, men först vän med Lotta här blev hon hårfrisörskan?
Martin med sina muskler och Lotta med sitt utseende.
Och 11(!) gemensamma på Facebook vänner här med och mellan Lotta och Martin?
Inte en endaste vän("vän")här med vare sig Lotta eller Martin dök upp på rättegången.
Jag tror att både Lotta och Martin var enkla/ billiga offer för.
Och varför dessa båda blev det var för avsaknad av grundtrygghet och därigenom en inneboende förmåga att taga vara på den bristen utifrån ett överlevnadsperspektiv.

Således en klockren träff där precis allt kan gå så fel det bara kan gå.
Lotta var ingen Psykopat, men Martin var(är).
Jag undrar jag vilka dessa egentligen är och som utnyttjar en sådan som Lotta och Martin?
Både Martin och Lotta är ett resultat av. Eller rättare sagt ett slutresultat av.
Är man själv sund till båd´ (kropp) själ och hjärta så säger man ifrån? Man säger här ifrån både till en sådan som Lotta och en sådan som Martin.

Lotta är död och Martin ska snart sitta inne och detta igen, då!
Sluta att leka och laborera med andras liv ni som inte har förmåga att sätta gränser och därmed orsakar så pass allvarliga saker som någons brutala död.
För visst har åklagaren här ett stort ansvar och tillika stor makt!
Men det skulle den inte ha och om enskilda här också tog sin makt över främst här sig själva.
Lottas död möjliggjordes gnm de "vänner" hon hade och Martin kunde härja som han gjorde gnm sina vänner.
Så får åklagare här slutligt taga till orda? Och resten här också vad gäller att taga vara på resterna här.

Lotta och Martin är båda sådana offer för detta Samhället och som vi NU har.
Märkligt hur det inte skall skyllas på Samhället gånger som dessa när det skall hänvisas åter till det samhälle vi en gång hade?
Shame on all of you och som anpassar er så pass att ni kör en annan människa i döden(och en annan återigen i fängelse, nej Martin är ingen clever Psykopat).
Detta är ingen samvetsfråga, detta är heller inget samvetssvar, utan detta är tamejfan ett samvetsansvar.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-15 kl. 23:20.
Citera
2016-10-15, 23:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Någon här i tråden fick, och detta rejält också, på tafsen för vad vännerna till Lotta här visade sig stå för.
Men jag anser att både vännerna till Lotta och Martin här visade vägen för vad både Lotta och Martin kunde taga sin väg till och åt.
Men som sagt så vissa rättegångar kommer aldrig att hållas.
Normalt sett så håller sig inte en riktig vän med vare sig Martin eller Lotta här.
Vem som först blev vän med Martin vet jag inte, men först vän med Lotta här blev hon hårfrisörskan?
Martin med sina muskler och Lotta med sitt utseende.
Och 11(!) gemensamma på Facebook vänner här med och mellan Lotta och Martin?
Inte en endaste vän("vän")här med vare sig Lotta eller Martin dök upp på rättegången.
Jag tror att både Lotta och Martin var enkla/ billiga offer för.
Och varför dessa båda blev det var för avsaknad av grundtrygghet och därigenom en inneboende förmåga att taga vara på den bristen utifrån ett överlevandsperspektiv.
Således en klockren träff där precis allt kan gå så fel det bara kan gå.
Lotta var ingen Psykopat, men Martin var(är).
Jag undrar jag vilka dessa egentligen är och som utnyttjar en sådan som Lotta och Martin?
Både Martin och Lotta är ett resultat av. Eller rättare sagt ett slutresultat av.
Är man själv sund till båd´ själ och hjärta så säger man ifrån? Man säger här ifrån både till en sådan som Lotta och Martin.
Lotta är död och Martin ska snart sitta inne och detta igen, då!
Sluta att leka och laborera med andras liv ni som inte har förmåga att sätta gränser och därmed orsakar så pass allvarliga saker som någons brutala död.
För visst har åklagaren här ett stort ansvar och tillika stor makt!
Men det skulle den inte ha och om enskilda här också tog sin makt över dem som är lättledda som Martin och Lotta här.
Lottas död möjliggjordes gnm de "vänner" hon hade och Martin kunde härja som han gjorde gnm sina vänner.
Så får åklagare här slutligt taga till orda? Och resten här också vad gäller att taga vara på resterna här.

Hjälp - jag hänger inte med?
Vad vill du säga??

Undrar mycket över varför media o anhöriga så intensivt har försökt få paret Lotta-Martin att framstå som något annat än ett förhållande mellan två vuxna som var förtjusta i varandra.

Vad har de att vinna på att förvanska sanningen?
Citera
2016-10-15, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vad vill du säga??

Undrar mycket över varför media o anhöriga så intensivt har försökt få paret Lotta-Martin att framstå som något annat än ett förhållande mellan två vuxna som var förtjusta i varandra.

Hjälp!! Vad har detta med Media att göra??
Jag hänger inte med?
Citera
2016-10-15, 23:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vad vill du säga??

Spelar det någon stor roll om de var förtjusta i varandra då det handlar om misshandel om mord?
Jag begriper inte varför du måste påstå att dom var förtjusta i varandra och inbilla dig att det har betydelse? En sak finns ju konstaterad och det är hur Lotta mådde och hur hon anmälde honom och dokumenterade skador och sökte skyddat boende.
I dag skriver Expressen att Martin satt på Växjö rättspsyk flera gånger under sin fängelsetid. Är det inte så att man kanske undrar hur han klarade en stor sinnesundersökning?
Jag tror för min del att han spelar bra precis som psykopater brukar göra och han såg väl till att hamna på psyk för att det är bättre där. Det har han själv uttryckt dessutom.

Och för den som missade radion så pratade man om hans psykopategenskaper.
Citera
2016-10-15, 23:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Håller verkligen med dig Merwinna.
Hela bilden av Lotta och hennes liv blev helt annorlunda när man läste FUPen.
De var inte så olika Martin o hon när allt kom fram. Men hon var 41-år - 8 år äldre än Martin. Hon hade dessutom inte förlorat ett decennium av sitt liv i fängelset.

Hon borde nog egentligen varit förnuftigare och mer klarsynt är hon var.
Det verkar som hennes släktingar o vänner också tycker så eftersom de har försökt mörka relationen med Martin, kokainmissbruket etc.
Det är synd för det ger fel signaler. Det vettiga vore att tala om för kvinnor o tjejer att undvika de risker som Lotta frivilligt utsatte sig för. Visa hur farligt det är. Inte låtsas att vem som helst utan att leka med elden kan bränna sig illa.

Vilket kokainmissbruk? Hur vore det om du försöker hålla dig till sanningen och inte breda på om missbruk. Det vettiga vore att du gav fan i att tala om kvinnor som om dom vore efterblivna på något sätt. Det handlar inte så mycket om vad kvinnor ska och inte får göra utan om mord pga svartsjuka kränkta män. Kriminellt slödder till män med missbruksproblem och diagnoser och hur kvinnor utsätts för typer som inte borde vara ute.
Citera
2016-10-15, 23:36
Avslutad
Citat:
Vad vill du säga??

Media förvanskar inte ett jävla skit. Och om vi nu skall diskutera just Media?!
Media går både före och bakom och efter och i hand med.
Media lever på att skapa svaga individer, Media livnär sig likt Psykopaten på lätta offer som hon Lotta här. Och då även Martin här.

Tycker du att det låter makabert? Ja, men det ÄR just makabert.
Har du sett listan på yrken vad gäller just journalister och lida av Psykopati?
Men å andra sidan så lider minst lika många inom Psykiatrin av samma denna och jävla störningen.
Sluta gå i dess ledband? Men så kan man väl kanske sammanfatta just detta brottsoffret för en stämplad Psykopat med.
Journalist här på "Psykopat- listan" på 6: e plats:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15794554.ab
Yrken som Psykopater söker sig till.
Martin hade inte ens ett yrke han.

MINST tilldragande för Psykopater yrkesval så både Angelica och Lotta.
Vilket säger det mesta om Samhället vi NU iaf har och har fått och även det uppnått.
Citera
2016-10-15, 23:36
Medlem
Citat:
Hjälp!! Vad har detta med Media att göra??
Jag hänger inte med?

Inte jag heller. Vilket oerhört tramsande på senaste sidorna, om hur LR skulle vara "dålig kvinna" och allt möjligt tjafs.
Flera som gapar om rakat kön (det har väl alla födda efter 1975, eller??) och sillisar och "fjortisnivå" på sms mellan BO och GM mm och spårar ur helt och hållet. Vart vill ni komma? Med vilka glasögon har ni läst FUP egentligen?
Tycker det är rätt vidrigt med tanke på vad som hänt.
Den här kvinnan hade ingen som helst historia av att vara ihop med farliga män tidigare.
Hon var någon som alla vittnar väl om.
Hon sweet-pratade i sina sms ja, samtidigt som hon försökte polisanmäla honom men inte vågade för att hon inte var säker på att det inte skulle bli värre, berättade för väldigt många att hon var rädd, men att hon skulle försöka få det att rinna ut i sanden.
Hon kanske smsade på detta sätt med GM för att hon var rädd - har det ens slagit er?
Ni var inte direkt där när det pågick. Hon dejtade fel snubbe och kunde inte komma ur hans grepp.
Om det finns någon vettig slutsats att dra av detta är det väl knappast att det var BO:s eget fel
Det finns dock en massa andra som bär skuld idag; ffa myndigheterna som öht släppte ut den här dåren bland folk. Det var många runt omkring som visste precis hur farlig han var.
Citera
2016-10-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vilket kokainmissbruk? Hur vore det om du försöker hålla dig till sanningen och inte breda på om missbruk. Det vettiga vore att du gav fan i att tala om kvinnor som om dom vore efterblivna på något sätt. Det handlar inte så mycket om vad kvinnor ska och inte får göra utan om mord pga svartsjuka kränkta män. Kriminellt slödder till män med missbruksproblem och diagnoser och hur kvinnor utsätts för typer som inte borde vara ute.

Håller med. Synnerligen hjärndöda inlägg senaste sidorna. Resonemang från jurassictiden
Citera
2016-10-15, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Vad är det första man tänker när man ser honom? Jo det första ordet som kommer upp för många är förmodligen; KRIMINELL. Eller farlig, labil osv. Det är inte direkt några stabila skötsamma killar som springer runt som en skållad råtta och med en tatuering på huvudet samt en pumpad anabolakropp. Hon visste med 100 % säkerhet vad hon gav sig in på när hon såg hur han såg ut. Hon visste att det inte skulle bli några söndagsmiddagar med honom hos mormor.

Dom här kvinnorna väljer det här själva. Dom vet om vad det innebär med en sån här kille. Dom är inte dumma. Dom vet om vilket kaos och vilken spänning som tillkommer om dom är ihop med en sån karl. Sen när dom sitter och gråter ut så låtsas dom som att dom inte visste det men DOM VET. Dom går ombord på tåget självmant. Trots att det står med stora röda bokstäver på tåget "Livsfarligt att stiga ombord gigantisk risk att det exploderar" så går dom ombord ändå. Det finns ett annat tåg dom istället hade kunnat stiga ombord på. Ett lugnt tåg som färdar dom säkert. Men ändå så väljer dom det tåget med explosionsrisken. Och då tycker inte jag att man skall klaga sen heller när tåget väl flyger i luften. För dom valde det ju själv.

"Dom här kvinnorna". Så sjukligt korkat Vad ska det här karaktärsmördandet av LR vara bra för? Att sitta och snattra och snaska och hetsa och gotta sig mot någon som slutat på absolut värsta möjliga sätt, med pannbenet insparkat av en tatuerad testosterongorilla? Tror du det var vad hon VALDE? Att hennes liv skulle sluta så? Vadå "klaga sen", kvinnan ifråga är väldigt död. Och nej, det valde hon inte. Saker kan hända en och drabba en här i livet. LR var svag vid tillfället, hade blivit lämnad och sviken av en kärlek hon haft under sex års tid. Enligt många vittnen försökte hon bli av med GM tämligen omgående efter ett par veckor.
Citera
2016-10-15, 23:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Inte jag heller. Vilket oerhört tramsande på senaste sidorna, om hur LR skulle vara "dålig kvinna" och allt möjligt tjafs.
Flera som gapar om rakat kön (det har väl alla födda efter 1975, eller??) och sillisar och "fjortisnivå" på sms mellan BO och GM mm och spårar ur helt och hållet. Vart vill ni komma? Med vilka glasögon har ni läst FUP egentligen?
Tycker det är rätt vidrigt med tanke på vad som hänt.
Den här kvinnan hade ingen som helst historia av att vara ihop med farliga män tidigare.
Hon var någon som alla vittnar väl om.
Hon sweet-pratade i sina sms ja, samtidigt som hon försökte polisanmäla honom men inte vågade för att hon inte var säker på att det inte skulle bli värre, berättade för väldigt många att hon var rädd, men att hon skulle försöka få det att rinna ut i sanden.
Hon kanske smsade på detta sätt med GM för att hon var rädd - har det ens slagit er?
Ni var inte direkt där när det pågick. Hon dejtade fel snubbe och kunde inte komma ur hans grepp.
Om det finns någon vettig slutsats att dra av detta är det väl knappast att det var BO:s eget fel
Det finns dock en massa andra som bär skuld idag; ffa myndigheterna som öht släppte ut den här dåren bland folk. Det var många runt omkring som visste precis hur farlig han var.

Du kanske skulle läsa FUP.
Lotta uppgav till sin syster att hon använt kokain. Hon smsade Martin att hon ville ta det tillsammans. Martin vittnade att de ett tiotal gånger tagit kokain tillsammans.

Lotta var en vuxen 41-årig kvinna
Hon VALDE aktivt med vem hon umgicks och längtade efter, försökte skaffa barn med, planerade en framtid ihop med.
Hon ljöt för sitt ex, för sina anhöriga o vänner.

INGEN har sagt att hon på något sätt var "en dålig kvinna".
Men hon levde ett ovanligt liv för en 41-åring och hon lekte med elden i sitt val av Martin i sitt deltagande i hans liv o missbruk.
Citera
2016-10-16, 00:00
Medlem
Citat:
Du kanske skulle läsa FUP.
Lotta uppgav till sin syster att hon använt kokain. Hon smsade Martin att hon ville ta det tillsammans. Martin vittnade att de ett tiotal gånger tagit kokain tillsammans.

Lotta var en vuxen 41-årig kvinna
Hon VALDE aktivt med vem hon umgicks och längtade efter, försökte skaffa barn med, planerade en framtid ihop med.
Hon ljöt för sitt ex, för sina anhöriga o vänner.

INGEN har sagt att hon på något sätt var "en dålig kvinna".
Men hon levde ett ovanligt liv för en 41-åring och hon lekte med elden i sitt val av Martin i sitt deltagande i hans liv o missbruk.

Jag har läst FUP, men du och jag har uppenbarligen helt olika hjärnor. Jag filtrerar inte det jag läser genom något slags snaskigt kvinnoförakt-filter.
Det går inte att karaktärsmörda detta brottsoffer genom infon i FUP hur mycket du än försöker.
Det är bara en testosterongalen anabola-dåre, nämligen gärningsmannen, som stått för uppgifterna om hon tagit kokain tio gånger. Det är även bara han som påstod att hon skulle intresserat sig för anabola. Det här är en figur som också trodde att det var folk i hans garderob på nätterna..

Inte för att det spelar någon som helst roll om hon tog kokain tio gånger, en gång eller hundra. Spelar heller noll roll om hon låg med en snubbe eller tusen.
Det man ser i FUP är däremot att hennes val att dejta GM var helt klart out of character. Den bild jag får av FUP är en rätt präktig kvinna, intresserad av att träna, en trevlig person som var vänlig mot alla hon mötte, outbildad med tråkigt jobb men med stark familj och nätverk med många vänner.
Om det faktum att hon hade sillisar och kan ha tagit kokain en gång - vilket hon enligt vänner och familj ÅNGRADE och MÅDDE DÅLIGT av –*skulle göra att hon på något sätt förtjänade vad som hände, ja då förtjänar nog en stor del av kvinnosläktet i Sverige att få pannbenet insparkat.
Citera
2016-10-16, 00:05
Medlem
Citat:

"Ovanligt liv"? Den utsagan säger väldigt mycket mer om dig än om BO. Med sthlmsmått mätt levde hon ett helt enormt vanligt liv med ovanligt lite droger.
Bor du i glesbygden? Tierp? Vimmerby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in