Detta är ingen samvetsfråga, detta är ett samvetssvar...:
Citat:
Hade Martin visat sig vara en bög så hade.......... jaa, hur hade det DÅ varit??
Någonstans blev Martin Jonsson en Psykopat.
Och som sådan tilläts han också begå de brott han begått och som han hittills begått.
Men däremellan finns SÅ många olika intressen och FFA dito intressenter att det nog inte ens är intressant.
Ja, man tror knappt ens att det är sant!
Någonstans blev Martin Jonsson en Psykopat.
Och som sådan tilläts han också begå de brott han begått och som han hittills begått.
Men däremellan finns SÅ många olika intressen och FFA dito intressenter att det nog inte ens är intressant.

Ja, man tror knappt ens att det är sant!

Någon här i tråden fick, och detta rejält också, på tafsen för vad vännerna till Lotta här visade sig stå för.
Men jag anser att både vännerna till Lotta och Martin här visade vägen för vad både Lotta och Martin kunde taga sin väg till och åt.
Men som sagt så vissa rättegångar kommer aldrig att hållas.
Normalt sett så håller sig inte en riktig vän med vare sig Martin eller Lotta här.
Vem som först blev vän med Martin vet jag inte, men först vän med Lotta här blev hon hårfrisörskan?
Martin med sina muskler och Lotta med sitt utseende.
Och 11(!) gemensamma på Facebook vänner här med och mellan Lotta och Martin?
Inte en endaste vän("vän")här med vare sig Lotta eller Martin dök upp på rättegången.

Jag tror att både Lotta och Martin var enkla/ billiga offer för.
Och varför dessa båda blev det var för avsaknad av grundtrygghet och därigenom en inneboende förmåga att taga vara på den bristen utifrån ett överlevnadsperspektiv.
Således en klockren träff där precis allt kan gå så fel det bara kan gå.
Lotta var ingen Psykopat, men Martin var(är).
Jag undrar jag vilka dessa egentligen är och som utnyttjar en sådan som Lotta och Martin?
Både Martin och Lotta är ett resultat av. Eller rättare sagt ett slutresultat av.
Är man själv sund till båd´ (kropp) själ och hjärta så säger man ifrån? Man säger här ifrån både till en sådan som Lotta och en sådan som Martin.
Lotta är död och Martin ska snart sitta inne och detta igen, då!
Sluta att leka och laborera med andras liv ni som inte har förmåga att sätta gränser och därmed orsakar så pass allvarliga saker som någons brutala död.
För visst har åklagaren här ett stort ansvar och tillika stor makt!
Men det skulle den inte ha och om enskilda här också tog sin makt över främst här sig själva.
Lottas död möjliggjordes gnm de "vänner" hon hade och Martin kunde härja som han gjorde gnm sina vänner.
Så får åklagare här slutligt taga till orda? Och resten här också vad gäller att taga vara på resterna här.
Lotta och Martin är båda sådana offer för detta Samhället och som vi NU har.
Märkligt hur det inte skall skyllas på Samhället gånger som dessa när det skall hänvisas åter till det samhälle vi en gång hade?
Shame on all of you och som anpassar er så pass att ni kör en annan människa i döden(och en annan återigen i fängelse, nej Martin är ingen clever Psykopat
).Detta är ingen samvetsfråga, detta är heller inget samvetssvar, utan detta är tamejfan ett samvetsansvar.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-15 kl. 23:20.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-15 kl. 23:20.