2016-10-15, 17:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna-erica
EXAKT!! Vilken vettig person tjafsar via sms framotillbaka med flera sms i MINUTEN??? Flera timmar i rad?? Hela arbetsdagar??

...och även detta om Facebook, som man kan läsa om i FUP:en. Även där höll de på som fjortisar och skrev gulliga (eller ibland mindre gulliga...) fåniga saker till/om varandra hela tiden, raderade, ändrade relationsstatus o.s.v.. Det var så viktigt, de levde en stor del av sina liv genom Facebook uppenbarligen. Jag skulle nästan vilja sätta diagnosen "lindrig utvecklingsstörning" på båda två. Eller så är det livsstilen som gjort att de inte vuxit upp, att det "fattas saker" som man normalt går igenom och lämnar bakom sig under tonåren och tidiga 20-åren.
Citera
2016-10-15, 19:49
Medlem
Iaftondanss avatar
Någon som har länk till Martin och Lottas Facebook och instagram?
Citera
2016-10-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och nu har jag skummat igenom deras SMS-konversationer. Det är ju som två 14-åringar skulle tjafsa med varandra! Förutom de grova könsorden då! De måste ha stannat i utvecklingen någonstans där, båda två!

Om ens 14-åringar håller på så?! 8-9 år skulle jag nog sträcka mig till. Alltså jag helt chockad av deras sms. Det sjuka var att hon såg en framtid med den här karln och ville till och med skaffa barn med honom (!) trots att hon enbart känt honom i några månader och dom månaderna var enbart fulla med misshandel, sjuklig svartsjuka, kaos osv och ÄNDÅ ville hon ha barn med honom och såg en framtid med honom. Det skrev hon ju så sent som några dagar innan hon mördades (!) Hon såg alltså en framtid med en man som hon fick gå och ansöka om skyddat boende för. Hallå!?
Citera
2016-10-15, 20:08
Medlem
Iaftondanss avatar
Någon som har länk till Martin eller Lottas Facebook och instagram?
Citera
2016-10-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Vilket otroligt trams och vilken läskig kvinnosyn. LR var varken pundare eller hade något slags fetisch för kriminella dårar. Enligt en rad vittnen runt henne var hon mot droger och hade ej testat kokain innan hon mötte sin baneman. Hon hade levt i flera långa relationer tidigare utan någon som helst misshandelshistorik.
F ö, även om hon varit det du hävdar, något slags kicksökande knarkare, så spelar det ingen som helst teater. Ingen förtjänar att bli ihjälslagen som LR blev, i sitt hem, sannolikt med upprepade brutala sparkar mot huvudet, av ett jävla anabola-monster. Möjligen MJ själv.

Vad är det första man tänker när man ser honom? Jo det första ordet som kommer upp för många är förmodligen; KRIMINELL. Eller farlig, labil osv. Det är inte direkt några stabila skötsamma killar som springer runt som en skållad råtta och med en tatuering på huvudet samt en pumpad anabolakropp. Hon visste med 100 % säkerhet vad hon gav sig in på när hon såg hur han såg ut. Hon visste att det inte skulle bli några söndagsmiddagar med honom hos mormor.

Dom här kvinnorna väljer det här själva. Dom vet om vad det innebär med en sån här kille. Dom är inte dumma. Dom vet om vilket kaos och vilken spänning som tillkommer om dom är ihop med en sån karl. Sen när dom sitter och gråter ut så låtsas dom som att dom inte visste det men DOM VET. Dom går ombord på tåget självmant. Trots att det står med stora röda bokstäver på tåget "Livsfarligt att stiga ombord gigantisk risk att det exploderar" så går dom ombord ändå. Det finns ett annat tåg dom istället hade kunnat stiga ombord på. Ett lugnt tåg som färdar dom säkert. Men ändå så väljer dom det tåget med explosionsrisken. Och då tycker inte jag att man skall klaga sen heller när tåget väl flyger i luften. För dom valde det ju själv.
Citera
2016-10-15, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Lottas liv utgjorde ett klart riskbeteende under 2016. Hennes umgänge med Martin, bruk av kokain, önskan att genom anabola bli mer "deffad" etc är förenat med större risker att råka illa ut.

I en tuff värld måste man vara street smart. Kanske inte riktigt så viktigt i civiliserade Sverige, men absolut utomlands. Man undviker farliga miljör, substanser och farliga människor. Lotta gjorde inte detta och hon råkade illa ut.

Det är absolut inte hennes fel att Martin slog ihjäl henne, men hon betedde sig väldigt naivt för att vara 41-år och utsatte sig för en stor risk att råka illa ut.

Beror på i vilken socialgrupp du befinner dig. Eller jag menar "Money talks"...
Nej, mordoffret här var inte street smart.
Jetset- livet lockar många, men jag tror att om man verkligen hör hemma där så klarar man sig också.

På tal om obduktionen här så innehöll inte Lottas blod några kemiska preparat/ främmande substanser.
MartinPsykopaten påstod att Lotta injicerade "Barbie- drogen", vilket också ser ut att ha blivit till en trådsanning.
Det verkar onekligen som att Lotta tappade greppet när hon kom till Sthlm, vilket också hennes x vittnade om att hon gjorde.
Citera
2016-10-15, 20:29
Medlem
Citat:
Under sina fängelsestraff har Martin Jonsson, 33, vid upprepade tillfällen fått föras akut till rättspsykiatrin, visar Expressen granskning.
Han uppger sig ha vanföreställningar och se människor som inte finns – innan han slog ihjäl Lotta Rudholm, som blev 41 år, säger Jonsson att han hade en man i sin lägenhet.
Men enligt den stora rättspsykiatriska undersökningen led han inte av en allvarlig psykisk störning under dödsmisshandeln.
– I cirka 80 till 85 procent av fallen så är vi väldigt säkra, för det är ganska enkelt att göra den här bedömningen, säger Marianne Kristiansson, överläkare vid Rättsmedicinalverket som uttalar sig generellt.

Citat:
Expressens granskning visar nu att Martin Jonsson har varit en återkommande patient hos rättspsykiatrin sedan tio år tillbaka – samtidigt som han avtjänat sina fängelsestraff.

http://www.expressen.se/nyheter/jonsson-fordes-akut-till-rattspsyk-flera-ganger/
Citera
2016-10-15, 20:44
Avslutad
Märklig tråd då en del diskuterar Media och vissa klockrena Narcissister som, i inlägg efter inlägg, i tråd efter tråd, år efter år, bara vill sola sig i glansen av den Narcissism och som bara en renodlad psykopat som MördarMartin kan uppvisa.

Nåja.
OM det finns någon alls här och som vill diskutera GM och hans gärning/- ar, och inte narcissistiskt vilja sätta allt ljus på sig själv(användaren dip), så varför blev just denna kvinna MördarMartin- psykopatens första kvinnliga dödsoffer?
Martin har bevisligen haft flera andra kärleksrelationer tidigare, men aldrig tidigare mördat just då kvinnor? Martins första två offer var båda män.
Varför föll just Lotta, och hon som då kvinna, offer för psykopaten Martin?

Och förresten så denna *Snälla* så är väl även hon i denne Psykopatens makt/ våld/ grepp varpå jag kanske inte borde vara så hård mot henne och som jag är.
Detta handlar trots allt om en diagnosticerad Psykopat(ja, jag svänger mig med det ordet/ den benämningen trots då det finns modernare varianter av denna störningen).
Vad hos och med just denna kvinna Lotta gjorde att han Martin slog ihjäl just henne?

Sms som inte togs upp i FUP, men då i Media:
http://z.cdn-expressen.se/images/83/23/8323d7cafff742bba06a1a631f8fe493/912@70.jpg

En Psykopats(Martin Jonsson) ansiktsuttryck, notera här både flinet och blicken:
https://i1.wp.com/www.johansen.se/wp-content/uploads/2016/09/gfx.aftonbladet-cdn.seimage23618563250widescreenb76499585c1d6F-MARTIN-JONSSON2-4e7c875939f30dfa6de56 0c60fa3b4708e7674af.jpg?w=780&ssl=1
Senast redigerad av hee4r 2016-10-15 kl. 20:53.
Citera
2016-10-15, 20:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Vad är det första man tänker när man ser honom? Jo det första ordet som kommer upp för många är förmodligen; KRIMINELL. Eller farlig, labil osv. Det är inte direkt några stabila skötsamma killar som springer runt som en skållad råtta och med en tatuering på huvudet samt en pumpad anabolakropp. Hon visste med 100 % säkerhet vad hon gav sig in på när hon såg hur han såg ut. Hon visste att det inte skulle bli några söndagsmiddagar med honom hos mormor.

Dom här kvinnorna väljer det här själva. Dom vet om vad det innebär med en sån här kille. Dom är inte dumma. Dom vet om vilket kaos och vilken spänning som tillkommer om dom är ihop med en sån karl. Sen när dom sitter och gråter ut så låtsas dom som att dom inte visste det men DOM VET. Dom går ombord på tåget självmant. Trots att det står med stora röda bokstäver på tåget "Livsfarligt att stiga ombord gigantisk risk att det exploderar" så går dom ombord ändå. Det finns ett annat tåg dom istället hade kunnat stiga ombord på. Ett lugnt tåg som färdar dom säkert. Men ändå så väljer dom det tåget med explosionsrisken. Och då tycker inte jag att man skall klaga sen heller när tåget väl flyger i luften. För dom valde det ju själv.

Fast det KAN vara ren naivitet också. I flera generationer nu har vi fått itutat oss - i skolan, av media, och nu de senaste 20 åren på sociala media - att man absolut inte får döma hunden efter håren, eller gruppera människor på något sätt. Varje gång man t.ex. skriver något i en tråd om att stora, synliga tatueringar är ett dåligt tecken, så kommer det en ström av mothugg av typen "du är bara fördomsfull", "man ska inte kategorisera människor, det finns inga sådana samband", "jag känner faktiskt en kille som har precis sådana tatueringar och han är världens snällaste och jobbar som barnsjuksköterska och på fritiden är han volontär på ett katthem", blablabla.

Jag har lärt mina barn tvärtom att man SKA akta sig för vissa utseenden, och jag har (diskret) pekat ut dessa utseenden för dem sedan de var små. MJ är ett typexempel... Om de sedan missar en fantastisk, underbar, empatisk god vän/pojkvän på den kategoriseringen, så är det i alla fall bättre än att de blir ihjälslagna...
Citera
2016-10-15, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lj666
Så jävla bra beskrivet! Exakt så fungerar en tvättäkta psykopat! Ett noggrant satt skott mellan de vidriga dumjävlarnas (psykopaternas) ögon är tyvärr det ända botemedlet.

Ja, men det är faktiskt så.
Martin Jonsson är så pass "klockren" att han t. o. m har en diagnos på det.
Men ändå så får han gå fri?
Samhället anser honom livsfarlig, vilket han själv också, flertalet gånger, både visat och bevisat att han är, men ändå då så får han gå fri.
Martin var verkligen ute efter att döda Lotta. Hon var/ blev för jobbig för honom.
Här rovdjuret på väg i taxi till sitt utsedda byte:
http://z.cdn-expressen.se/images/00/fd/00fd1b18092642858ef93957ed46b663/16x9/680.jpg
Framåtlutad, i spänd förväntan.
http://y.cdn-expressen.se/images/5e/ef/5eef8b0c938041e0978e59ef688aaf91/16x9/680.jpg
Skynda på, jag har bråttom.

Överlagt mord.
Citera
2016-10-15, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Hade Martin varit en kvinna som hade ihjäl sin pojkvän hade det blivit 4-7 år max om ens det, varför ska en man få hårdare straff för samma brott??

Hade Martin visat sig vara en bög så hade.......... jaa, hur hade det DÅ varit??
Någonstans blev Martin Jonsson en Psykopat.
Och som sådan tilläts han också begå de brott han begått och som han hittills begått.
Men däremellan finns SÅ många olika intressen och FFA dito intressenter att det nog inte ens är intressant.
Ja, man tror knappt ens att det är sant!
Senast redigerad av hee4r 2016-10-15 kl. 22:37.
Citera
2016-10-15, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det KAN vara ren naivitet också. I flera generationer nu har vi fått itutat oss - i skolan, av media, och nu de senaste 20 åren på sociala media - att man absolut inte får döma hunden efter håren, eller gruppera människor på något sätt. Varje gång man t.ex. skriver något i en tråd om att stora, synliga tatueringar är ett dåligt tecken, så kommer det en ström av mothugg av typen "du är bara fördomsfull", "man ska inte kategorisera människor, det finns inga sådana samband", "jag känner faktiskt en kille som har precis sådana tatueringar och han är världens snällaste och jobbar som barnsjuksköterska och på fritiden är han volontär på ett katthem", blablabla.

Jag har lärt mina barn tvärtom att man SKA akta sig för vissa utseenden, och jag har (diskret) pekat ut dessa utseenden för dem sedan de var små. MJ är ett typexempel... Om de sedan missar en fantastisk, underbar, empatisk god vän/pojkvän på den kategoriseringen, så är det i alla fall bättre än att de blir ihjälslagna...

Kanske har jag fördomar nu/ delar just DINA fördomar/ kanske missförstått just DIN "gärning på Flashback", men vilken mor alls sitter på just Flashback och häckar?
Menar du att BO Lotta här om hon vore en mor skulle/ borde ha suttit just här på Flashback, eller?
Ursäkta, men jag förstår inte riktigt din gärning(?!)här i bl. a då denna tråden?
Menar du att du lärt dina barn att vara på Flashback också, eller??
Eller var liksom kommer barnen in, och då just dina barn?
Senast redigerad av hee4r 2016-10-15 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in