2016-10-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Att befinna sig i ett förändrat sinnestillstånd orsakat av anabola steroider eller andra droger bedöms inte som förmildrande av en domstol då det är något man orsakat sig själv.

Det är våld i nära relationer som sker i offrets hem. Han har tidigare misshandlat och hotat offret.

Hon utsattes för mycket grovt våld som Martin måste ha insett skulle kunna döda henne. Martin har därtill tidigare erfarenhet av att använda dödligt våld.

Att han ringt polisen och lagt henne i framstupa sidoläge behöver inte bero på ångest och förtvivlan utan kan istället vara en medveten strategi för att försöka klara sig ur en svår situation som Martin då själv sade i polisbilen "jag har ju själv anmält brottet och borde bara dömas för misshandel" enligt denna artikel: http://www.expressen.se/nyheter/jonssons-irritation--mot-aklagarens-fragor/

Men som du säger är det även en gissning från min sida och jag kan mycket ha fel. Jag hoppas verkligen det blir livstid en sådan där kan vi inte ha lös i samhället.

Tvivlar också starkt på att det kommer anses vara någon förmildrande omständighet att han själv ringde polisen då han tydligt sa att han gjorde det för sin egen skull, för att få mildare straff, och inte för offrets skull.

Det besinningslösa våldet lär ha stor betydelse för straffet. Vi lär få se en formulering om "brottets hänsynslöshet" alt "råhet" som motiverar ett straff i den högre ligan – det faktum att han är återfallsförbrytare ifråga om grova våldsbrott spelar också självklart in. Tror inte det kan bli annat än livstid.
Citera
2016-10-15, 14:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Vilket otroligt trams och vilken läskig kvinnosyn. LR var varken pundare eller hade något slags fetisch för kriminella dårar. Enligt en rad vittnen runt henne var hon mot droger och hade ej testat kokain innan hon mötte sin baneman. Hon hade levt i flera långa relationer tidigare utan någon som helst misshandelshistorik.
F ö, även om hon varit det du hävdar, något slags kicksökande knarkare, så spelar det ingen som helst teater. Ingen förtjänar att bli ihjälslagen som LR blev, i sitt hem, sannolikt med upprepade brutala sparkar mot huvudet, av ett jävla anabola-monster. Möjligen MJ själv.

Fast jag är kvinna och jag ínser ändå sanningen i det som leck.mich.am.arsch skriver. Jag kan identifiera den typen av kvinnor direkt.

Läste du obduktionsprotokollet? Det var aha-upplevelser hela tiden: jaha hon hade rakat könshår... och DÄR ja, hon hade silikonimplantat i brösten... och i naveln *gäsp* hade hon piercings... Bara sådana saker definierar ju vilken typ av kvinna hon var!

Ingen av mina väninnor skulle ha gett sig in med en sådan man som MJ från början. Just för att vi även kan identifiera en manstyp väldigt fort. Och där syntes det ju direkt, bara på de synliga tatueringarna och de onaturligt stora musklerna - man behövde inte ens ringa runt till tingsrätterna (vilket man som kvinna alltid bör göra innan man börjar träffa en man) för att se om det fanns några domar på honom. Mina väninnor och jag skulle inte ens svara på tilltal från en sådan man, vi skulle titta ner i golvet och få väldigt bråttom därifrån om han tilltalade oss på krogen. Och så har vi aldrig blivit misshandlade av någon man heller...

OBS ovanstående betyder förstås inte att gärningsmannen inte ska straffas! Det har blivit så konstigt nu, att så fort man säger något negativt om ett brottsoffer så tror många att man menar att gärningsmannen inte har någon skuld, men så är det ju inte alls! Jag tycker att MENA-män som våldtar svenska kvinnor i grupp ska kastreras också - med en SLÖ kniv! - men för den skull har jag rätt att tycka att det är jävla dumt av en kvinna att följa med en "kompis" från MENA till en "fest" på ett asylboende... Men som sagt: ett fel tar inte ut ett annat fel.
Citera
2016-10-15, 14:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Vilket otroligt trams och vilken läskig kvinnosyn. LR var varken pundare eller hade något slags fetisch för kriminella dårar. Enligt en rad vittnen runt henne var hon mot droger och hade ej testat kokain innan hon mötte sin baneman. Hon hade levt i flera långa relationer tidigare utan någon som helst misshandelshistorik.
F ö, även om hon varit det du hävdar, något slags kicksökande knarkare, så spelar det ingen som helst teater. Ingen förtjänar att bli ihjälslagen som LR blev, i sitt hem, sannolikt med upprepade brutala sparkar mot huvudet, av ett jävla anabola-monster. Möjligen MJ själv.

Lottas liv utgjorde ett klart riskbeteende under 2016. Hennes umgänge med Martin, bruk av kokain, önskan att genom anabola bli mer "deffad" etc är förenat med större risker att råka illa ut.

I en tuff värld måste man vara street smart. Kanske inte riktigt så viktigt i civiliserade Sverige, men absolut utomlands. Man undviker farliga miljör, substanser och farliga människor. Lotta gjorde inte detta och hon råkade illa ut.

Det är absolut inte hennes fel att Martin slog ihjäl henne, men hon betedde sig väldigt naivt för att vara 41-år och utsatte sig för en stor risk att råka illa ut.
Citera
2016-10-15, 14:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Lottas liv utgjorde ett klart riskbeteende under 2016. Hennes umgänge med Martin, bruk av kokain, önskan att genom anabola bli mer "deffad" etc är förenat med större risker att råka illa ut.

I en tuff värld måste man vara street smart. Kanske inte riktigt så viktigt i civiliserade Sverige, men absolut utomlands. Man undviker farliga miljör, substanser och farliga människor. Lotta gjorde inte detta och hon råkade illa ut.

Det är absolut inte hennes fel att Martin slog ihjäl henne, men hon betedde sig väldigt naivt för att vara 41-år och utsatte sig för en stor risk att råka illa ut.

Ja DET tänkte jag också. Att det var naivt för att vara 41 år - då borde man ju ha lite koll på livet, världen och människorna. Hon var ju inte precis oerfaren vad det gäller relationer med män heller...

Någon som vet om Lotta hade barn?
Citera
2016-10-15, 14:19
Medlem
Solglittrets avatar
Håller verkligen med dig Merwinna.
Hela bilden av Lotta och hennes liv blev helt annorlunda när man läste FUPen.
De var inte så olika Martin o hon när allt kom fram. Men hon var 41-år - 8 år äldre än Martin. Hon hade dessutom inte förlorat ett decennium av sitt liv i fängelset.

Hon borde nog egentligen varit förnuftigare och mer klarsynt är hon var.
Det verkar som hennes släktingar o vänner också tycker så eftersom de har försökt mörka relationen med Martin, kokainmissbruket etc.
Det är synd för det ger fel signaler. Det vettiga vore att tala om för kvinnor o tjejer att undvika de risker som Lotta frivilligt utsatte sig för. Visa hur farligt det är. Inte låtsas att vem som helst utan att leka med elden kan bränna sig illa.
Citera
2016-10-15, 14:19
Medlem
Merwinnas avatar
...och nu har jag skummat igenom deras SMS-konversationer. Det är ju som två 14-åringar skulle tjafsa med varandra! Förutom de grova könsorden då! De måste ha stannat i utvecklingen någonstans där, båda två!
Citera
2016-10-15, 14:23
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja DET tänkte jag också. Att det var naivt för att vara 41 år - då borde man ju ha lite koll på livet, världen och människorna. Hon var ju inte precis oerfaren vad det gäller relationer med män heller...

Någon som vet om Lotta hade barn?

Nej Lotta hade inga barn. Hon ville visst ha och både hon o Martin pratade mycket om att skaffa barn. Vid ett tillfälle trodde de att det hade lyckats och att hon var gravid med Martins barn, men det blev inte så.
Tror också att Martin är barnlös.
Citera
2016-10-15, 14:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej Lotta hade inga barn. Hon ville visst ha och både hon o Martin pratade mycket om att skaffa barn. Vid ett tillfälle trodde de att det hade lyckats och att hon var gravid med Martins barn, men det blev inte så.
Tror också att Martin är barnlös.

Tur det i alla fall! Så gräsligt hemskt för den som fått växa upp med Martin som pappa eller styvpappa! Kvinnor av Lottas typ som HAR barn, har ju ofta inget vett dom heller utan låter män som Martin flytta in... trots att de vet att de är våldsamma. Och då kan det innebära en dödsdom för barnet.
Citera
2016-10-15, 14:43
Medlem
Solglittrets avatar
Om Lotta varit 21 i stället för 41 år, skulle det vara lättare att
förstå hennes beteende.

Nu var hon piercad, rakad hade 30cm tatuering på ryggen, injicerade Barbie drogen för att bli brun, tränade maniskt, ville "deffa" sig med anabola, tog kokain, inget eget boende-bodde i andrahand, ingen utbildning, inga barn, sjukskriven under våren, festade intensivt på helgerna, ljög till höger o vänster om vad hon gjorde o med vem o skickade tusentals sms med mer eller mindre tokigt innehåll.

Hon kunde varit mor till en 21-åring som betedde sig så här.

Det är inte hennes fel att Martin slog ihjäl henne - men hennes liv o beteende skiljer sig avsevärt från normallivet för en 41-årig kvinna.
Senast redigerad av Solglittret 2016-10-15 kl. 15:19.
Citera
2016-10-15, 14:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Om Lotta varit 21 i stället för 41 år, skulle det vara lättare att
förstå hennes beteende.

Nu var hon piercad, rakad hade 30cm tatuering på ryggen, injicerade Barbie drogen för att bli brun, tränade maniskt, ville "deffa" sig med anabola, tog kokain, inget eget boende-bodde i andrahand, ingen utbildning, inga barn, sjukskriven under våren, festade intensivt på helgerna, ljög till höger o vänster om vad hon gjorde o med vem o skickade tusentals sms med mer eller mindre tokigt innehåll.

Hon kunde varit mor till en 21-åring som betedde sig så här.

Det är inte hennes fel att Martin slog ihjäl henne - men hennes liv o beteende skiljer avsevärt från normallivet för en 41-årig kvinna.

Exakt. Men PK-media försöker vit-tvätta henne. På samma sätt som de gör med Sofia Hellqvist, med invandrarna från MENA, med romerna, med de homosexuella, med... ja. De kan aldrig ge en nyanserad, verklighetstrogen bild, utan när de tror att de är ute i ett gott syfte (eller rentav ÄR ute i ett gott syfte, självklart är det alldeles förfärligt att så många kvinnor misshandlas och dödas av män) så ljuger de för att vinkla till historien ännu mera. Och då tappar de i trovärdighet.
Citera
2016-10-15, 15:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Exakt. Men PK-media försöker vit-tvätta henne. På samma sätt som de gör med Sofia Hellqvist, med invandrarna från MENA, med romerna, med de homosexuella, med... ja. De kan aldrig ge en nyanserad, verklighetstrogen bild, utan när de tror att de är ute i ett gott syfte (eller rentav ÄR ute i ett gott syfte, självklart är det alldeles förfärligt att så många kvinnor misshandlas och dödas av män) så ljuger de för att vinkla till historien ännu mera. Och då tappar de i trovärdighet.

Håller med. Varför måste man förvanska sanningen - det är ju tillräckligt hemskt det som skett?
Man behöver inte glorifiera ett offer - bara för att visa att det var förfärligt fel att hon blev dödad!
Uppge den sanna historien - den räcker till o blir över!

Dessutom kan vi alla lära oss o våra barn något av denna historia.
Ge dig aldrig i lag med misshandlande våldsamma män som missbrukar bl a anabola. Stoppa direkt om en man slår o hotar dig!

Jag har en bekant som kom till Sverige från Latinamerika på 80- talet, blev politiskt arresterad o torterad där. Han menar att vårt nyhetsflöde är mycket mer vinklat och styrt än det var under diktaturen i hans hemland. Vi blir indoktrinerade av vinklade nyheter som har en PK-agenda, precis som du säger. Han tittar bara på utländska nyheter via parabol numera. Visade några exempel på vad som skrivs här o utomlands. Det var uppenbart att vi ofta får "PK- filtrerade" nyheter.
Citera
2016-10-15, 16:34
Medlem
Citat:
...och nu har jag skummat igenom deras SMS-konversationer. Det är ju som två 14-åringar skulle tjafsa med varandra! Förutom de grova könsorden då! De måste ha stannat i utvecklingen någonstans där, båda två!

EXAKT!! Vilken vettig person tjafsar via sms framotillbaka med flera sms i MINUTEN??? Flera timmar i rad?? Hela arbetsdagar??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in