2016-10-06, 17:18
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men snälla hur naiv får man vara?
Så som Lotta såg ut med blåmärken ser de flesta ut efter en vanlig cykelolycka! Hennes fotografier efter hans misshandel bevisar absolut inte att han slagit henne. Det visar bara att hon hade något som ser ut som blåmärken - oklart varför.

Polisen kan INTE agera om man kommer in med dessa bilder. Dels ville inte Lotta medverka till att anmäla Martin för detta - dels är det faktiskt så att det måste finnas ett rättsintyg på skadorna. Det går faktiskt att sminka sig så här - titta på vilken random våldsfilm som helst.

Mycket av det gängvåld där olika gäng pucklat på o skadar varande går inte att utreda för polisen. Trots att offer ofta opereras på sjukhus mm. Offren vägrar att sammarbeta med polisen - och utredningen läggs ner. Då talar vi om skador på offer där till och med polisen ser skadorna. Bilder i en telefon av armar o ben med utseende av blåmärken leder ingenstans!

Det var ju den fånigaste och mest korkade ursäkten jag har läst, vilken sanslös rappakalja. Påstår du i all din enfald att polisen inte reagerar på fotografierna därför att personen kan ha sminkat dit "blåmärkena"?!

Inte bara att polisen KAN agera...tro mig....polisen MÅSTE agera om någon gör en polisanmälan och visar dessa fotografier.

Cykelolycka.....du måste ju vara stendum eller en person som erhöll fotografierna från Lotta och nu försöker att ursäkta dig själv.

Jösses!
Senast redigerad av Utflyttad 2016-10-06 kl. 17:22. Anledning: korrigering
Citera
2016-10-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men snälla hur naiv får man vara?
Så som Lotta såg ut med blåmärken ser de flesta ut efter en vanlig cykelolycka! Hennes fotografier efter hans misshandel bevisar absolut inte att han slagit henne. Det visar bara att hon hade något som ser ut som blåmärken - oklart varför.

Polisen kan INTE agera om man kommer in med dessa bilder. Dels ville inte Lotta medverka till att anmäla Martin för detta - dels är det faktiskt så att det måste finnas ett rättsintyg på skadorna. Det går faktiskt att sminka sig så här - titta på vilken random våldsfilm som helst.

Mycket av det gängvåld där olika gäng pucklat på o skadar varande går inte att utreda för polisen. Trots att offer ofta opereras på sjukhus mm. Offren vägrar att sammarbeta med polisen - och utredningen läggs ner. Då talar vi om skador på offer där till och med polisen ser skadorna. Bilder i en telefon av armar o ben med utseende av blåmärken leder ingenstans!

Är du för dum för att vara sann?

Det är ingen cykelolycka detta, hon har inte orsakat detta själv, utan, han har misshandlat henne.
Citera
2016-10-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det var ju den fånigaste och mest korkade ursäkten jag har läst, vilken sanslös rappakalja. Påstår du i all din enfald att polisen inte reagerar på fotografierna därför att personen kan ha sminkat dit "blåmärkena"?!

Inte bara att polisen KAN agera...tro mig....polisen MÅSTE agera om någon gör en polisanmälan och visar dessa fotografier.

Cykelolycka.....du måste ju vara stendum eller en person som erhöll fotografierna från Lotta och nu försöker att ursäkta dig själv.

Jösses!

Han/hon har ju rätt i att sådana blåmärken i princip kan komma från vad som helst, inklusive en cykelolycka, man kan ju för fan få märken av allt möjligt, t ex sugmärken! Kollar man på hennes fot till exempel, så såg den rätt bra ut jämfört med hur min egen fot såg ut efter att ha trillat(pga en polare på fyllan). Då hade jag bara ett lätt uttänjt ledband(det går över rätt snabbt), men foten såg ut som en färgglad ballong dagen efter, blå, gul, lila och riktigt svullen.

Typ så här, fast i ovanstående färger.
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/923086/images/2010/p1020888_110511913.jpg

Sedan kan man väl göra en samlad bedömning av allt, och komma fram till att ja, detta är misshandel.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-10-06 kl. 17:38.
Citera
2016-10-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Nä, men precis.
Lottas äldsta syster och Lottas x- sambo(trots micro113 hånar honom i tråden och spottar på honom som en "hjälte", märkligt det där med då, men kanske inte, för hata män ska man ju tydligen, jamennivet feminister micro113 dessutom på 3: e plats som svarande i denna tråden) var dem som verkligen försökte att agera här.
Lotta var redan nedbruten, mycket nära ett självmord.
Vänner hade Lotta inga. Inga riktiga, iaf.
Per ville att han och Lotta skulle åka till Norrland igen och jag önskar att det kunde ha blivit så?
Yta och skryta var tydligen inte något Lotta egentligen ville ha i sitt liv.
Lotta bar på samtliga de symptom och som bara den utsatt för en Psykopat kan bära på(det är exakt så sms: en skall läsas och inte på något annat vis än så).
Jag hoppas att dessa anhöriga kan se det så? För det var så det var.
Martin som psykopat fick sista ordet och väl råkat ut för en sådan så kan det helt enkelt inte gå på något annat vis än så här.
Psykopater får alltid sin vilja igenom och Martin som psykopat försöker även styra händelseförloppet i förväg genom att vittna i förväg.
Men jag förstår inte att vara vän med en sådan som Martin? Hur kan man vara en vän med en sådan?
Säg mig vilka dina vänner är så skall jag säga dig vem du är. En sak/ en fråga Lotta borde ha ställt sig och då riktat till dessa sina "väninnor".
Lotta var newbie, detta sade även Martin att hon var.
Lotta lekte med elden. Och brände sig.

Lotta bär på alla de karaktärsdragen som är typiska hos de kvinnor som slår följe med fängelsekillar:

Dessa kvinnor är:

Damaged”: mentalt, emotionellt eller fysiskt.

Lotta hade en anpassningsstörning, led av ångest och hade dåligt självförtroende samt kände sig “ratad”.

Dessa kvinnors förhållanden är “fantasy based”.

I Lottas fall hade hon ett “hemligt förhållande” med Magnus och på ett sätt ett till med Per och sen med Martin levde hon på “drömmen” om ett “svensson”-liv – trots att de inte klarade av ens det mest elementära ihop. Ändå planerade hon att skaffa barn med den här idioten. Som om DET nu skulle ha fungerat för fem öre.. för VEM kan föreställa sig Martin som en ansvarstagande pappa?

Sen finns det med i bilden en “Cinderella aspect”.

I Lottas fall kom riddaren Martin och “räddade” henne när hon var nere pga att hon hade blivit ratad två gånger I rad och kände sig gammal och var ledsen för sin barnlöshet. Då uppenbarade sig den räddande ängeln I form av en yngre man som bar på alla de dragen som Lotta ville ha hos en man: han var muskulös, tatuerad, tyckte om att träna, ville ha barn, var passionerad etc.

Utöver detta har dessa kvinnor en tendens att “rationalisera bort” det som de VET ligga på minussidan hos dessa män. Man ursäktar mannens beteende med “olycklig barndom”, en “dum flickvän”, “otur” etc.

Det gjorde även Lotta. Hon nämnde Martins “tuffa uppväxt” till sina vänner som en ursäkt och förklaring till ett obegripligt beteende.

Utöver detta kan Lotta mycket väl ha lidigt av samma fenomen som så många andra av de kvinnor som attraheras av våldsamma män: “hybristophilia”.
Citera
2016-10-06, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det beror ju på om han är allvarligt psykisk störd eller inte.

Vet inte om de gjort någon rättspsykiatrisk undersökning av honom.
Jag gissar på ett långt fängelsestraff för honom.
Klart man är allvarlig psykisk störd om man slår ihjäl en människa med bara händerna! Och hoppar på henne!

Vid fängelse kan han ju fortsätta sitt drog problem och träna!
Hur blir det med permissionerna han kan ju döda igen!
Citera
2016-10-06, 17:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Kommer han få fängelse eller rättspsyk?

Fängelse - eftersom RÄTTSPSYKIATRISK UNDERSÖKNING HAR GJORTS OCH MARTIN HAR BEDÖMTS VARA FRISK.

Utredaren slår slutligen fast att Jonsson inte ska dömas till rättspsykiatrisk vård:
”Jonsson är inte i behov av psykiatrisk tvångsvård, däremot torde fortlöpande medicinska bedömningar påskynda uttrappning av den aktuella medicineringen och skapa plattform för att följa hormonbalansens återhämtning. Därmed finns inte medicinska förutsättningar att överlämna Jonsson till rättpsykiatrisk vård”, står det i utlåtandet. Utredaren skriver vidare att Jonsson visar tecken på antisociala och framträdande psykopatiska drag".

http://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-33-bedoms-vara-frisk/
Citera
2016-10-06, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Är du för dum för att vara sann?

Det är ingen cykelolycka detta, hon har inte orsakat detta själv, utan, han har misshandlat henne.

Men hur ska domstolen veta det om både gärningsmannen OCH offret påstår att det minsann handlade om just en "cykelolycka"?

Inga vittnen finns..
Citera
2016-10-06, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Fängelse - eftersom RÄTTSPSYKIATRISK UNDERSÖKNING HAR GJORTS OCH MARTIN HAR BEDÖMTS VARA FRISK.

Utredaren slår slutligen fast att Jonsson inte ska dömas till rättspsykiatrisk vård:
”Jonsson är inte i behov av psykiatrisk tvångsvård, däremot torde fortlöpande medicinska bedömningar påskynda uttrappning av den aktuella medicineringen och skapa plattform för att följa hormonbalansens återhämtning. Därmed finns inte medicinska förutsättningar att överlämna Jonsson till rättpsykiatrisk vård”, står det i utlåtandet. Utredaren skriver vidare att Jonsson visar tecken på antisociala och framträdande psykopatiska drag".

http://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-33-bedoms-vara-frisk/
Det är så jävla sjukt så det inte är sant! Då kommer historien upprepas igen! Han har 14 domar!
Fattas bara en permission och han kan begå brott igen systemet är helt fuckat!
Citera
2016-10-06, 18:29
Avslutad
Hoppas han inte får några beundrarbrev. Fast när jag tänker efter så kommer han få många såna per dag. Om han får dem, så hoppas jag på att han hamnar på en avdelning som är ett fängelse i ett fängelse. Det finns såna. Han får nöja sig med en shemale där han hamnar. Vart det nu blir.
Citera
2016-10-06, 18:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad

Jösses!

Men vad bra då. Då kan ju till exempel jag ta lite smink och skaffa mig "blåmärken", foto mig med telefonen och sedan säga att det var det här nicket "Utflyttad" som slog mig i helgen. Titta vad han/hon gjort! Här är bevisen på bilderna i telefonen, har för säkerhet skull också skickat dem till mina vänner. Ber härmed polisen arrestera "Utflyttad"!
Tror du det håller?
Nej som tur var finns det ett större krav på rättssäkerhet. Därför kunde inte Lottas vänner agera själva.
Citera
2016-10-06, 18:30
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han/hon har ju rätt i att sådana blåmärken i princip kan komma från vad som helst, inklusive en cykelolycka, man kan ju för fan få märken av allt möjligt, t ex sugmärken! Kollar man på hennes fot till exempel, så såg den rätt bra ut jämfört med hur min egen fot såg ut efter att ha trillat(pga en polare på fyllan). Då hade jag bara ett lätt uttänjt ledband(det går över rätt snabbt), men foten såg ut som en färgglad ballong dagen efter, blå, gul, lila och riktigt svullen.

Typ så här, fast i ovanstående färger.
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/923086/images/2010/p1020888_110511913.jpg

Sedan kan man väl göra en samlad bedömning av allt, och komma fram till att ja, detta är misshandel.

Nej, hon har ju helt otroligt fel. Det gäller att läsa vad stollen/stollan skriver.

Hon hävdar att polisen inte tar tag i detta baserat på en polisanmälan och med fotografierna på bordet.
Då frågar jag dig, vill du mena att polisen struntar i en sådan anmälan med förevändningen att skadorna på fotografierna KAN vara ditsminkade?
Eller, tror du att polisen kommer att ta anmälan på allvar då det föreligger en möjlighet att det är riktiga skador?

Jag skall ta det en vända till....det handlar inte om ifall det är möjligt att sminka eller inte, det handlar om ifall polisen hade tagit en anmälan tillsammans med fotografierna på allvar eller inte? Tänk!
Citera
2016-10-06, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anais
Man får ju verkligen hoppas att rätten inte går på hans spelade ånger.
Huruvida han ångrar sig nu eller inte är väl ändå fullkomligt irrelevant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in