Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-06, 16:08
  #1453
Medlem
LaScalas avatar
Gotland i chock.

https://samtiden.nu/26933/gotland-ch...-manga-grater/

-Alla vet att det är asylsökande. Det var några som filmade när de släpptes från polisen. Polisen sa till oss att de skulle föras till fastlandet. Men vi vet inte om de har tagits till fastlandet eller till Slite, för där var det polisbevakning, säger Camilla Sandelius, som tror att det finns de som är ute efter de misstänkta förövarna.

Camilla Sandelius säger att många gotlänningar känner sig svikna av regeringen och tänker att nu får det vara nog.

-Vi har inte bett om att få hit dem. Vi har sett att det är inga barn som kommer hit heller. Det är bara män och de har ingen respekt för kvinnor.

Hon beskriver att de står på Östra Centrum och trakasserar kvinnor.

-De kan ställa sig mitt i vägen och spotta på marken och titta ner på en. De kommer från länder med en totalt nedvärderande syn på kvinnor och det fungerar inte.

Folk känner sig också svikna av politiker på ön, enligt Camilla.

-Ingen har frågat oss om vi vill ha hit asylsökande. Det är inte okej att inte fråga folket.

Gotland har förändrats.
Citera
2016-10-06, 16:15
  #1454
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, självklart inte. I de motiveringar som getts officiellt så framstår det dock som om man tagit ganska lätt på det hela. Att kvinnan och männens version inte stämmer överens är ju knappast konstigt t ex.
Ja, motiveringen är onekligen lite märklig men förmodligen finns det mer som gör att åklagaren avstod från att försöka få dem häktade. Han måste ju avhålla sig från att vräka ur sig detaljer som kan skada utredningen.

Det är alltså inte så att jag försöker försvara killarna, men den här häxjakten på dem nu när vi inte vet särskilt mycket är oroväckande.
Citera
2016-10-06, 16:15
  #1455
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det som är lite besvärande i denna historia (som i alla andra våldtäktsfall) att vi vet väldigt lite om det förmodade brottsoffret i fråga. Kanske är hon känd på stationen för att hamna i liknande situationer? Inte för att jag tror det, men jag vet inte.
Ja, det har du självklart rätt i. Det vi har att förhålla oss till (bilda oss en uppfattning från) är det som media förmedlar -- och det är ju egentligen inte särskilt mycket och vanligen vinklat och tillspetsat rätt rejält.
Citera
2016-10-06, 16:17
  #1456
Medlem
Jag är intresserad av landshövdingens åsikt i frågan! Har hon någon åsikt? Hukar hon i buskarna hoppas att det blåser över? Hon om någon har propagerat för att få fler utlänningar till Gotland. När de bryter mot normerna och gängknullar en handikappad skitskraj tjej. Vad tycker hon om det?
Citera
2016-10-06, 16:17
  #1457
Medlem
Hela Gotlands chefredaktör Mats Pettersson är orolig. Inte över bestialiska gruppvåldtäkter mot handikappade kvinnor och rasistiskt invandrarvåld utan mot de rättmätiga reaktionerna över detsamma:

Citat:
För samtidigt som demonstrationen pågår delas en mycket obehaglig video på Facebook från en djupt nazistisk organisation där några av de misstänkta gärningsmännen konfronteras och hotas.

Jag ser andra inlägg i sociala medier, rakt igenom rasistiska, där man spekulerar i religioner och ursprung trots att man inte har en aning om någonting.

Jag ser folk jag känner gå med i den ytterst tvivelaktiga gruppen ”Medborgargarde Gotland” som öppet vänder sig mot dem de kallar ”skäggbarn”.

Jag är orolig.

För vi är på väg åt fel håll.

Citat:
Man vill tro att det pågår en konspiration, ett mörkläggande. Paranoida tankar om infiltration och konspiration. De med störst foliehatt på sig pratar om rasers överlevnad som om raser är något som ens finns i mänskligheten år 2016.

Citat:
Att återigen skandera att ”de kommer hit och våldtar våra kvinnor” är att förminska något som i grunden handlar om något annat – att det är MÄN som våldtar. Det är på den nivån debatten måste föras. Svenska män. Utländska män. Män.

Tror inte ett ögonblick på att han blir berörd över det som hänt den gruppvåldtagna handikappade kvinnan. Han tar bara tillfället i akt att kräkas ur sig politiskt korrekta floskler. Vilken äcklig liten mupp.


Hoppas att gotlänningarna konfronterar honom med hans antivita, antisvenska hat. De har en fiende till sin hembygd mitt ibland sig.
__________________
Senast redigerad av Aristides 2016-10-06 kl. 16:52.
Citera
2016-10-06, 16:18
  #1458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Gotland i chock.

https://samtiden.nu/26933/gotland-ch...-manga-grater/

-Alla vet att det är asylsökande. Det var några som filmade när de släpptes från polisen. Polisen sa till oss att de skulle föras till fastlandet. Men vi vet inte om de har tagits till fastlandet eller till Slite, för där var det polisbevakning, säger Camilla Sandelius, som tror att det finns de som är ute efter de misstänkta förövarna.

Camilla Sandelius säger att många gotlänningar känner sig svikna av regeringen och tänker att nu får det vara nog.

-Vi har inte bett om att få hit dem. Vi har sett att det är inga barn som kommer hit heller. Det är bara män och de har ingen respekt för kvinnor.

Hon beskriver att de står på Östra Centrum och trakasserar kvinnor.

-De kan ställa sig mitt i vägen och spotta på marken och titta ner på en. De kommer från länder med en totalt nedvärderande syn på kvinnor och det fungerar inte.

Folk känner sig också svikna av politiker på ön, enligt Camilla.

-Ingen har frågat oss om vi vill ha hit asylsökande. Det är inte okej att inte fråga folket.

Gotland har förändrats.

Klart uppfriskande att sen kvinna ta striden och träda fram på detta vis.

Tydligen är hon aktiv här (fotograf)?

http://dissidenter.com/2016/10/100-s...uppvaldtakten/
Citera
2016-10-06, 16:22
  #1459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reporternnn
Män är ingen folkgrupp.

Män utför dock alla våldtäkter, startar alla krig, och utför det mesta våldet (ofta mot andra män). Därför rimligt att vara rädd för en man.

Jobbigt med kunskap och logik ibland, vi vet.

Män utför INTE alla våldtäkter eller startar alla krig.
Att påstå man ska vara rädd för män är helt horibelt. Springer du alltså runt och är rädd för alla män?...
Snälla.
Citera
2016-10-06, 16:25
  #1460
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Hela Gotlands chefredaktör Mats Pettersson är orolig. Inte över bestialiska gruppvåldtäkter mot handikappade kvinnor och rasistiskt invandrarvåld utan mot de rättmätiga reaktionerna över detsamma

Alltså, den där lilla jäveln ska fan hålla käften alltså han som bloggar
Han är uppenbarligen en idiot som tror att rättsystemet fungerar
Fixa fan den jävla skiten först innan man börjar blogga på det där jävla sättet

komplett idiot alltså mr "Redaktionschef på helagotland.se"
Citera
2016-10-06, 16:29
  #1461
Medlem
Rondellnegers avatar
Alltså om man ska ta ett djupt andetag: Rullstolsbundna kanske inte får så många sexerbjudanden så när hon får det följer hon med babianen, sen visar det sig att alla hans flockpolare är där och deltar i festen emot hennes vilja
Enligt polisen följde hon frivilligt med, och då blir allt mycket mer komplicerat
Min hypotes
Citera
2016-10-06, 16:34
  #1462
Avstängd
MeggieClearys avatar
Jag tror inte att det här fallet egentligen är så mycket värre än allt annat skit som händer runt om i hela landet. Jag tror att den här starka reaktionen från folket mer är ett tecken på att vi har fått nog nu. Fått nog av överfall, våldtäkter, rån av gamla, asylmord, tafsande, tiggeri osv. Bägaren börjar rinna över och det är väntat.
Citera
2016-10-06, 16:36
  #1463
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror inte att det här fallet egentligen är så mycket värre än allt annat skit som händer runt om i hela landet. Jag tror att den här starka reaktionen från folket mer är ett tecken på att vi har fått nog nu. Fått nog av överfall, våldtäkter, rån av gamla, asylmord, tafsande, tiggeri osv. Bägaren börjar rinna över och det är väntat.
Folk som bor på öar brukar av tradition vara mer oberoende av centralmakten & mer rebelliska.
Citera
2016-10-06, 16:43
  #1464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reporternnn
Män är ingen folkgrupp.

Män utför dock alla våldtäkter, startar alla krig, och utför det mesta våldet (ofta mot andra män). Därför rimligt att vara rädd för en man.

Jobbigt med kunskap och logik ibland, vi vet.
Jo, män är en folkgrupp. En demografisk folkgrupp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback