2016-10-06, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Ett mycket stor ansvar vilar på Lottas familj och vänner:

http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-bildbevisen-pa-martin-jonssons-slag/

Dysfunktionella vänner vill jag lova. Med sådana "vänner" så behöver man inte några fiender.

Jag tittade på bilderna i Expressen. Rent jävla horribelt att inse att "vännerna" fick dessa bilder utan att agera!!!!
Jävla patetiskt skitfolk. Att Lotta inte funkade normalt står ju klart. Hon saknade kraften att ta tag i det hela. Men hennes jävla vänner satt på första parkett, med solida bildbevis, och gav fan i att kontakta polisen.
Jävla pack!

Nä, men precis.
Lottas äldsta syster och Lottas x- sambo(trots micro113 hånar honom i tråden och spottar på honom som en "hjälte", märkligt det där med då, men kanske inte, för hata män ska man ju tydligen, jamennivet feminister micro113 dessutom på 3: e plats som svarande i denna tråden) var dem som verkligen försökte att agera här.
Lotta var redan nedbruten, mycket nära ett självmord.
Vänner hade Lotta inga. Inga riktiga, iaf.
Per ville att han och Lotta skulle åka till Norrland igen och jag önskar att det kunde ha blivit så?
Yta och skryta var tydligen inte något Lotta egentligen ville ha i sitt liv.
Lotta bar på samtliga de symptom och som bara den utsatt för en Psykopat kan bära på(det är exakt så sms: en skall läsas och inte på något annat vis än så).
Jag hoppas att dessa anhöriga kan se det så? För det var så det var.
Martin som psykopat fick sista ordet och väl råkat ut för en sådan så kan det helt enkelt inte gå på något annat vis än så här.
Psykopater får alltid sin vilja igenom och Martin som psykopat försöker även styra händelseförloppet i förväg genom att vittna i förväg.
Men jag förstår inte att vara vän med en sådan som Martin? Hur kan man vara en vän med en sådan?
Säg mig vilka dina vänner är så skall jag säga dig vem du är. En sak/ en fråga Lotta borde ha ställt sig och då riktat till dessa sina "väninnor".
Lotta var newbie, detta sade även Martin att hon var.
Lotta lekte med elden. Och brände sig.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-06 kl. 13:15.
Citera
2016-10-06, 12:46
Avslutad
AB chatt:
12: 43. Martin berättar om sitt dubbelförhållande.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23661373.ab

Man får fan illa.
Citera
2016-10-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glashusfolket
Så du menar att Lotta har delat ansvar för att hon blev mördad?
Definitivt inte!
Citera
2016-10-06, 13:00
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Nä, men precis.
Lottas äldsta syster och Lottas x- sambo(trots micro113 hånar honom i tråden och spottar på honom som en "hjälte", märkligt det där med då, men kanske inte, för hata män ska man ju tydligen, jamennivet feminister ) var dem som verkligen försökte att agera här.
Lotta var redan nedbruten, mycket nära ett självmord.
Vänner hade Lotta inga. Inga riktiga, iaf.
Per ville att han och Lotta skulle åka till Norrland igen och jag önskar att det kunde ha blivit så?
Yta och skryta var tydligen inte något Lotta egentligen ville ha i sitt liv.
Lotta bar på samtliga de symptom och som bara den utsatt för en Psykopat kan bära på(det är exakt så sms: en skall läsas och inte på något annat vis än så).
Jag hoppas att dessa anhöriga kan se det så? För det var så det var.
Martin som psykopat fick sista ordet och väl råkat ut för en sådan så kan det helt enkelt inte gå på något annat vis än så här.
Psykopater får alltid sin vilja igenom och Martin som psykopat försöker även styra händelseförloppet i förväg genom att vittna i förväg.
Men jag förstår inte att vara vän med en sådan som Martin? Hur kan man vara en vän med en sådan?
Säg mig vilka dina vänner är så skall jag säga dig vem du är. En sak/ en fråga Lotta borde ha ställt sig och då riktat till dessa sina "väninnor".
Lotta var newbie, detta sade även Martin att hon var.
Lotta lekte med elden. Och brände sig.

För mig så är det så mycket enklare.

Oavsett vem som är vem, vem som är psyksjuk, vem som är psykopat, vem som är kär i vem, vem som är en kamrat, om man får dessa fotografier skickade från en bekant så går man till polisen. Svårare är det inte!

Skulle jag erhålla dessa fotografier så hade jag gått till polisen, skit samma om personen som skickade bilderna även bad mig att inte göra det.

Och det var ju inte en "vän" som erhöll bilderna, om jag förstod artikeln rätt så var det flera?

För i helvete, finns det inte någon möjlighet att sätta dit "vännerna" för underlåtenhet eller något liknande?

Dessa "vänner" förtjänar allt förakt som går att uppbringa. Jävla pack!
Citera
2016-10-06, 13:04
Avslutad
Sedan också i detta med sms- trafiken mellan Martin och Lotta och där ni ser att Martin ber henne flyga och fara och Lotta ändå är den som tar kontakt igen, så ÄR det tystnaden som är den allra värsta i kontakten med en sådan här våldsmänniska.
Så länge du har kontakt så vet du var har den någonstans, annars inte.
Och det är detta som är det mest skrämmande i en sådan här kontakt, att det plötsligt blir tyst.

Lotta hade lärt känna denne våldsmannen redan, detta gick fort eftersom att Martin ville ha det så(psykopater ÄR snabba)så hon visste ganska snart hur han fungerade som och vad som krävdes från hennes sida för att om möjligt kunna blidka honom.
Stryka medhårs tvangs även här en läkare göra vad gäller Martin.

Martin tog kontakt/ raggade på Facebook med bl. a Lotta och han fick napp.
Charmören inom Psykopaten tog vid och han kom med både blommor och trisslotter.
Nu är det inte var dag man stöter på/ råkar ut för en psykopat, men har man väl gjort detta så blir man aldrig av med den. Det kan taga 20 år efter att man flytt så kommer P. alltid tillbaka.
De kletar sig fast och de suger ur.
Lotta var verkligt brottsutsatt och detta kan i princip vem som helst bli.
Lotta hade tydligen sänkt sin tidigare försiktighet enligt x- sambon och det ngr år tidigare(4- 5).
Varför vet ingen.
Men 40- årskrisen är den enda ålderskris man pratar om så det kan helt enkelt vara det som gjorde att Lotta råkade hamna i denna fällan.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-06 kl. 13:09.
Citera
2016-10-06, 13:07
Medlem
IQ130s avatar
Undrar vilket värde Lotta tyckte att hon hade när hon släppte in gm för en sista "träff"? Förmodligen hade hon gett upp… det är så psykopater jobbar. De vill knäcka människor, psykiskt eller fysiskt. Hon var nära att begå självmord.
Senast redigerad av IQ130 2016-10-06 kl. 13:16.
Citera
2016-10-06, 13:09
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
För mig så är det så mycket enklare.

Oavsett vem som är vem, vem som är psyksjuk, vem som är psykopat, vem som är kär i vem, vem som är en kamrat, om man får dessa fotografier skickade från en bekant så går man till polisen. Svårare är det inte!

Skulle jag erhålla dessa fotografier så hade jag gått till polisen, skit samma om personen som skickade bilderna även bad mig att inte göra det.

Och det var ju inte en "vän" som erhöll bilderna, om jag förstod artikeln rätt så var det flera?

För i helvete, finns det inte någon möjlighet att sätta dit "vännerna" för underlåtenhet eller något liknande?

Dessa "vänner" förtjänar allt förakt som går att uppbringa. Jävla pack!

Flera vänner och anhöriga kontaktade polisen. Det som fallerade var att Lotta drog tillbaka sin anmälan, av rädsla för att den skulle läggas ned. Då hade hon stått helt själv, mot en person som visste att hon anmält honom. Tilliten till polisen finns inte där. Rädslan är större. Här kunde polisen agerat utan Lottas medverkan, men det gjorde man inte. Gissar på resursbrist och okunskap. Man kan inte ringa hem till misshandlade och fråga "hur är det?". Misshandlade har ju jobbat på att skydda sig mycket länge. Det är i stunden de faktiskt kommer till polishuset som 100 procent måste göras, direkt. Det har flera skrivit om i tråden tidigare. Man får en chans, och måste ta den, för att rädda liv.

OM Lotta överlevt hade hon efter rättegången fått gå hem till sitt, utan stöd och hjälp, medan gm fått all upptänklig terapi. Hon hade varit traumatiserad i åratal, utan att omgivningen skulle ha förstått. En del hade säkert medvetet trampat på henne, som i denna tråd.

Lottas död är en väckarklocka. Läs tråden och se vilka psykon det finns därute. Det finns psykopater bland poliser, advokater, åklagare. De finns överallt. Inte många, men de gör skada. De oempatiska, trötta, egocentrerade, som skyller på andra när det går fel. Vilka undanflykter ledde till Lottas död?
Senast redigerad av IQ130 2016-10-06 kl. 13:28.
Citera
2016-10-06, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
en skräckläsning

en annan sak det står om där är "pågående menstruation".
kan det vara så att hon vägrade sex när mönstret dök upp mitt i natten, och i hans ärthjärna det betyder otrohet

Inte omöjligt, för han sade i ett av sina förhör att först hade han tagit av sig sina skor i hallen(noga detta tydligen med skorna, men antar att advokaten upplyst honom om denna svagheten i den i övrigt vattentäta bevisningen att Lotta gnm skorna skulle ha välkomnat sin baneman)för att han sedan skulle lägga sig med Lotta.
Citera
2016-10-06, 13:29
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Flera vänner och anhöriga kontaktade polisen. Det som fallerade var att Lotta drog tillbaka sin anmälan, av rädsla för att den skulle läggas ned. Då hade hon stått helt själv, mot en person som visste att hon anmält honom. Tilliten till polisen finns inte där. Rädslan är större. Här kunde polisen agerat utan Lottas medverkan, men det gjorde man inte. Gissar på resursbrist och okunskap. Man kan inte ringa hem till misshandlade och fråga "hur är det?". Misshandlade har ju jobbat på att skydda sig mycket länge. Det är i stunden de faktiskt kommer till polishuset som 100 procent måste göras, direkt. Det har flera skrivit om i tråden tidigare. Man får en chans, och måste ta den, för att rädda liv.

OM Lotta överlevt hade hon efter rättegången fått gå hem till sitt, utan stöd och hjälp, medan gm fått all upptänklig terapi. Hon hade varit traumatiserad i åratal, utan att omgivningen skulle ha förstått. En del hade säkert medvetet trampat på henne, som i denna tråd.

Lottas död är en väckarklocka. Läs tråden och se vilka psykon det finns därute.

Kom inte och påstå att polisen inte hade gjort något med dessa fotografier på bordet!!!

Min fråga är därför varför hennes kamrater inte tog dessa fotografier till polisen?!
Citera
2016-10-06, 13:31
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130

Lottas död är en väckarklocka. Läs tråden och se vilka psykon det finns därute. Det finns psykopater bland poliser, advokater, åklagare. De finns överallt. Inte många, men de gör skada. De oempatiska, trötta, egocentrerade, som skyller på andra när det går fel. Vilka undanflykter ledde till Lottas död?
Jävla trams om terapi hit och dit.
Det handlar ju för fan inte om det!
Misshandel är ett allmänt åtalsbrott. Hade jag fått dessa fotografier skickade till mig så hade jag gått till polisen och gjort en polisanmälan.
Så jävla enkelt är det ju!
Citera
2016-10-06, 13:37
Medlem
Anaiss avatar
Man får ju verkligen hoppas att rätten inte går på hans spelade ånger.
Citera
2016-10-06, 13:37
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Nu bryter tydligen Jonsson ihop. Han klarar inte mer.

Vilket jävla spel för gallerian. Detta psykologiska spel för att visa att han kan känna empati
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in