2016-10-05, 11:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Har du sovit under en sten de senaste åren? Att beröra könsorganet med handen tex, klassas som våldtäkt idag.

Så är det i och för sig inte heller. Det exemplet är antagligen sexuellt tvång.
Citera
2016-10-05, 11:36
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoSonett
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle23654228.ab

Vilket jävla skämt. De kommer gå fria!

Vilka signaler skickar det till framtida våldtäktsmän och till framtida BO och deras anhöriga. Att anmäla till polisen är slöseri med tid och energi. Detta håller på att spåra ut fullständigt och varje enskild hårresande händelse är ytterligare en spik i kistan.

Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Du behöver ju inte ens snacka ihop dig - åklagaren uppgav ju att gärningsmännen inte helt uppgav samma förklaringar.
Men, viktigaste var uppenbarligen att målsägande inte uppgav samma förklaring som de misstänkte männen.....vilket brutalt skämt!

En tankeställare:

Även om polis och åklagare har gjort ett perfekt arbete, besluten tagna är klanderfria och kvinnan har varit full och hittat på hela rubbet, så kommer ingen att tro på detta pga mörkningar av gärningsmännens bakgrunder och konstapel Åhléns tidigare "väldigt Svenska".

Att så total mörka sanningen vad det gäller asylanternas brottslighet har enbart fått till följd att misstron och tilliten nu är så skadad att varje myndighetsbeslut, även korrekta sådana, möts med misstro (med all rätt).
Jag tror inte att misstron går att reparera.

Utmärkt sammanfattat. Exakt så illa är nog tilltron numera.
Citera
2016-10-05, 11:38
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hehehaha1
Hur kan alla släppas efter "flera timmar gruppvåldtäkt"? Inga bevis?? Men ord brukar väl hålla för häktning känns det som i väntan på analyser. Men inte nu.

"– Jag har släppt dem precis, säger kammaråklagare Mats Wihlborg.
Han menar att det i nuläget inte föreligger sannolika skäl för brottsmisstanken.
– Själva gärningen baseras inte på våld eller hot utan att man utnyttjat hennes speciella belägenhet. Målsägandens berättelse är inte så pass robust att den kan ligga till grund för en häktning. Den avviker så mycket från de misstänktas berättelse. Sammantaget gör jag den bedömningen att det inte når upp till skäl häktning."

Vilket jävla kräk kammaråklagare Mats Wihlborg är, självklart avviker BOs historia ifrån GMs Så har det ju alltid varit och kommer alltid att vara, ingen som har gjort en sådan sjuk grej som att ge sig på en rullstolsburen har väl berättat exakt hur det har gått till
Sverige landet där vi pissar på brottsoffren och skyddar brottslingar till varje pris (om de är utländska!). Undrar vilken högre instans som mutat åklagaren att fatta beslutet som han gjort? Finns det någon hederlig och modig snut som inte är fastbunden av PKs kedjor, som kan droppa namnen på de misstänkta?

Kräks på media som håller käften, ryggradslösa svin som inte sköter sitt jobb. Finns det några riktiga gotländska karlar på ön som kan leta upp GMs och ge dem straffet de förtjänar..
Citera
2016-10-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Polisen bör granskas efter alla konstiga turer i ärendet, inte kvinnan. Vad gäller förundersökningsledaren och åklagaren - vilka de än är: Vad har de för bakgrund, vad har de handlagt tidigare, hur ser deras karriärer ut?

Jag stödjer detta förslag och välkomnar all information om förundersökningsledaren och åklagaren. Både när det gäller specifikt vad de har gjort för att kränka kvinnan efter våldtäkten så att hon bröt ihop, och allmänna uppgifter om deras karaktär. Även kammaråklagare Mats Wihlborgs karaktär är av intresse att reda ut.
Senast redigerad av Cleris 2016-10-05 kl. 11:40.
Citera
2016-10-05, 11:40
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Så är det i och för sig inte heller. Det exemplet är antagligen sexuellt tvång.
Det är det visst det, men det beror givetvis på hur det sker. Är det hot eller utsatthet inblandat i fallet så är det våldtäkt, och inget överraskningssex.
Citera
2016-10-05, 11:40
Medlem
Karembeus avatar
Med andra ord så är det ok att gruppvåldta en rullstolsbunden kvinna så länge man inte slår henne eller håller fast henne så att det blir några blåmärken... Att hon ligger still pga att hon är paralyserad av skräck och i chock räknas inte. Det är den signalen som nu kommer att nå ut till tusentals våldtäktsaraber i detta land. Grattis Sverige!
Citera
2016-10-05, 11:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Möjligt att gruppvåldtäkten är påhittad också. Flera liknande fall i somras har senare visat sig vara falskanmälningar.

Och de dokumenterade skadorna är tillfogade på egen hand och hon är helt nedbruten för att... hon inte lyckades sätta dit 5-6 invandrare i en påhittad historia?

Bra spaning, Sherlock!
Citera
2016-10-05, 11:42
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Har du sovit under en sten de senaste åren? Att beröra könsorganet med handen tex, klassas som våldtäkt idag.

Jag påstod inget annat. Att olla behöver ju inte betyda att man vidrör ett könsorgan. Jag lovar att jag är betydligt mer påläst gällande sexualbrott än du.
Citera
2016-10-05, 11:43
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Med andra ord så är det ok att gruppvåldta en rullstolsbunden kvinna så länge man inte slår henne eller håller fast henne så att det blir några blåmärken... Att hon ligger still pga att hon är paralyserad av skräck och i chock räknas inte. Det är den signalen som nu kommer att nå ut till tusentals våldtäktsaraber i detta land. Grattis Sverige!

PK tycker väl att hon kunde sprungit därufrån eller sparkat dem i skrevet?
Citera
2016-10-05, 11:45
Medlem
Lifeisnows avatar
Skulle, tyvärr, inte förvåna mig ett skvatt om dessa svin får skadestånd...
Citera
2016-10-05, 11:46
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Rullstolsburen om jag får be.

För övrigt så har du ju rätt, brott mot svaga människor skall ses som mycket allvarligt. Risken är ju nu att förövarna drar hem till sitt hemland, och flyr rättvisan. Därför så skall utlandsmedborgare hållas hårdare än vi med endast Svenskt medborgarskap anser jag.
Citera
2016-10-05, 11:48
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag påstod inget annat. Att olla behöver ju inte betyda att man vidrör ett könsorgan. Jag lovar att jag är betydligt mer påläst gällande sexualbrott än du.
(FB) Kvinna våldtagen i Visby, sex personer gripna, 2016-10-02
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in