Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-29, 20:52
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Den typen av kanaler har texten inbakad i bilden och inte som separat bitstream/DVB-textning.

Ursäkta om jag är trög men betyder det att det är text på alla dom vanliga kanalerna SVT, 3:an, 4:an, 5:an osv...?
2016-09-30, 18:29
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckMorris
Jag har en fråga som jag hoppas att nån kan svara på. Jag är riktigt sugen på att beställa hem MAG-boxen med abonnemang från IPTVking främst för att jag vill ha alla sportkanaler.

Då tjejen mest kollar på typ TV3, Kanal 5 mm så undrar jag om programmen är textade?

enligt deras forum så har dom börjat experimentera och många kanaler som tidigare inte hade text har fått text och detta kan jag bekräfta
2016-09-30, 18:31
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckMorris
Ursäkta om jag är trög men betyder det att det är text på alla dom vanliga kanalerna SVT, 3:an, 4:an, 5:an osv...?

ja de mesta har text
2016-09-30, 22:01
  #136
Medlem
Tack för svaren.
2016-09-30, 23:33
  #137
Medlem
Nu kanske jag är lite trög.

Men jag har en Vu+ solo 2 Box.
Finns det möjlighet att ta emot kanalerna genom denna?
Den är helt original i mjukvaran, men TSpanel installerat.

Börjar bli otroligt trött på downtighmen på alla kanaler jag har i dagsläget.
2016-10-03, 21:25
  #138
Medlem
Svarar mig själv.

Det gick alldeles utmärkt att ta emot IPTV med VU boxen
Fungerar bra mycket bättre än parabolen 👍
2016-10-04, 12:19
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NdL
Svarar mig själv.

Det gick alldeles utmärkt att ta emot IPTV med VU boxen
Fungerar bra mycket bättre än parabolen 👍

Beskriv gärna stegen , jag kör också en VU+ Solo2 med TSpanel.
Kan ju vara kul att testa lite IP-TV. Vad skall man tanka in?
2016-10-10, 14:23
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamboni11
Beskriv gärna stegen , jag kör också en VU+ Solo2 med TSpanel.
Kan ju vara kul att testa lite IP-TV. Vad skall man tanka in?

Jag är också intresserad utav att få igång min VU+
Liten beskrivning vore trevligt.
2016-10-12, 12:57
  #141
Medlem
ExtraAllts avatar
Det här låter intressant.
Jag har dock ett par frågor.
För ett tag sedan blev det olagligt att använda Dreambox med cardsharing config i.
Så då är frågan följande:
Är det lagligt för slutanvändaren att strömma IPTV på det här sättet?
Kan en återförsäljare i Sverige åka dit för det?
Och isåfall, vad är det för lag man bryter då?
2016-10-17, 11:53
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraAllt
Det här låter intressant.
Jag har dock ett par frågor.
För ett tag sedan blev det olagligt att använda Dreambox med cardsharing config i.
Så då är frågan följande:
Är det lagligt för slutanvändaren att strömma IPTV på det här sättet?
Kan en återförsäljare i Sverige åka dit för det?
Och isåfall, vad är det för lag man bryter då?

cardsharing blev väl olagligt för kund i och med man bryter mot avkodningslagen? kanalen avkodas hemma hos kund. iptv funkar ju inte riktigt på samma sätt, den avkodas ju innan man får bilden på avlägsen plats (utanför sverige och eu).

är inte riktigt säker kan ha fel men tror det ska vara lagligt. sen så vet ju vi alla att streaming tjänster (dreamfilm osv) så gör kunden inget copyright brott eftersom materialet aldrig finns lagrat hos kund
2016-10-22, 00:59
  #143
Medlem
lakritcs avatar
Hur flyter det på Android? Känns lite dumt att behöva köpa till en box på typ 800 kr när man egentligen redan har en.
2016-10-22, 01:16
  #144
Medlem
Låter bra som sagt. Men gisningsvis så har snart några slipade advokater tagit tag även i det här "problemet". Det är ju ett mönster sedan länge att det som är för bra för att vara sant också är det. För tio år sedan (eller ännu längre tillbaka?) började det dyka upp fina program som gjorde att vi kunde fildela varandras signaler från htpc-tvkorten globalt via internet, detta blev inte jättepopulärt så det blev rättsprocesser m.m. Samma sak nu?

Propaganda-tv via Internet är gratis iaf, troligen även i framtiden. rt.com, sky news med flera. Funkar i brist på annan gratisunderhållning

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback