Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-25, 16:02
  #78985
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Fast då är det ju ytterst märkligt att dessa skyddats av det politiska etablisemanget med SAP i spetsen! För sådana som Wedin är ju uppenbarligen EU ett kommunistiskt experiment där han väljer att leva i en stat som styrs av en islamistisk regim.

Eller menar du att Dahsten, Donald mfl delar deras värderingar?

Fast om det rör rikets säkerhet kanske det inte är så konstigt. Vi har ju tidigare snuddat vid tanken på att det funnits oheliga allianser mellan högerextremister och SAP-trogna. Ebbe och Holmér kanske var delaktiga i detta smutsiga spel.
Citera
2016-09-25, 17:13
  #78986
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Fast om det rör rikets säkerhet kanske det inte är så konstigt. Vi har ju tidigare snuddat vid tanken på att det funnits oheliga allianser mellan högerextremister och SAP-trogna. Ebbe och Holmér kanske var delaktiga i detta smutsiga spel.
Men det är ju samma dåliga logik från boboslacke som att inte SA kan vara inblandade - för vem vill skydda dem? Och enligt den logiken kan inte heller nazister vara inblandade. Eller moderater, eftersom mörkläggarna anses vara sossar...
Citera
2016-09-25, 17:23
  #78987
Medlem
ieshos avatar
Vem skulle rösta på socialdemokraterna om det kom fram att de inte kunde föra en socialdemokratisk politik? T.ex därför att det motarbetas av det internationella storkapitalet. Sossarna måste t.o.m mörklägga att socialdemokratisk välfärdspolitik inte kan kombineras med marknadens totala frihet. Om det kom fram vilka som mördade Olof Palme skulle socialdemokrati inte längre framstå som ett tillåtet/möjligt alternativ.
Citera
2016-09-25, 21:04
  #78988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Fast om det rör rikets säkerhet kanske det inte är så konstigt. Vi har ju tidigare snuddat vid tanken på att det funnits oheliga allianser mellan högerextremister och SAP-trogna. Ebbe och Holmér kanske var delaktiga i detta smutsiga spel.

Ja naturligtvis är det möjligt att man på gatunivå varit mindre nogräknad. Bara Holmers kontakter och Donalds inblandning talar ju för att man operativt inte var så nogräknade var operatörer privat stod för.
Citera
2016-09-25, 21:08
  #78989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Men det är ju samma dåliga logik från boboslacke som att inte SA kan vara inblandade - för vem vill skydda dem? Och enligt den logiken kan inte heller nazister vara inblandade. Eller moderater, eftersom mörkläggarna anses vara sossar...


Det framgår väl med all önsvärd tydligeht att de kretsar som kan ha opererat ej var Sossar men väl kan ha agerat på s-kretsars uppdrag i allians. Så sker ju när det gällde Ebbeaffären.

Därifrån till steget att man mörkar en helt utomstående aktion som SA:kretsarna är det dock en avgrund. Särskilt som det inte finns något påtagligt som styrker teorierna utan de som företräder dessa måste skarva och ta i kring motivbilder. Jag förstår att du känner en viss samhörighet i det.
__________________
Senast redigerad av boboslacke 2016-09-25 kl. 21:17.
Citera
2016-09-25, 22:05
  #78990
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ja naturligtvis är det möjligt att man på gatunivå varit mindre nogräknad. Bara Holmers kontakter och Donalds inblandning talar ju för att man operativt inte var så nogräknade var operatörer privat stod för.
Allianser mellom sosialdemokrater og nazisympatisører har nok eksistert mer enn på gatenivå. Mye pga. innflytelse fra USA. Innen etterretning, overvåkning, forskning og vitenskap hadde de bruk for den kompetansen som tyskerne satt på. Avstanden til Tyskland under WWII var av midlertidig karakter. Etterpå var det pragmatisme og maktpolitikk som gjaldt, - ikke ideologi.
Citera
2016-09-25, 22:52
  #78991
Medlem
Om vi betänker vissa människors grunder för säkra antaganden kanske mordet blir enklare att förstå och vägen till en lösning.

Vi ser hur vissa kan övertygas av egna bilder av dolda koder och budskap som de kan uttyda både bland dem som har "teorier" om mordet och om annat. Inbillade kopplingar mellan affärsmän och hemliga loger som P2. Bröllopssamtalet och tolkningen av det eller tolkningar av avlyssningen av sovjetiska diplomater eller koderna i brevet till CP. Kreativiteten ser samband som inte finns och på detta byggs resonemang som ibland blir komplexa men ack så verkliga för dem som bara ser det de vill se och med lätt våld infogar annat att passa in. Vi har sett de vilda påståendena som inte håller tätt. Vilken "motståndare" det än är så är denne naturligtvis del av det hemska. Säpos strateger är själva förrädare för att de inte sväljer betet. Ve dem...

Tänk om personer med sådant tänkande var övertygade om att OP var det stora hotet och faktiskt en landsförrädare trots att bevisen man trodde sig ha aldrig hade svalts av kritiskt tänkande människor och aldrig hade hållit för en rättslig granskning. Vi vet att det finns sådana personer i den här soppan. Frågan är om de är värda att granska särskilt och i sdant fall hur?
Citera
2016-09-25, 22:55
  #78992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Allianser mellom sosialdemokrater og nazisympatisører har nok eksistert mer enn på gatenivå. Mye pga. innflytelse fra USA. Innen etterretning, overvåkning, forskning og vitenskap hadde de bruk for den kompetansen som tyskerne satt på. Avstanden til Tyskland under WWII var av midlertidig karakter. Etterpå var det pragmatisme og maktpolitikk som gjaldt, - ikke ideologi.

Just precis man söker smeden om man behöver honom där han står att finna. Däremot tar man inte parti med honom när han agerar på egen hand.
Citera
2016-09-25, 23:00
  #78993
Medlem
brukerinnes avatar
boboslacke
Men enig med deg i at det er mye viktigere å få mer innsikt i saker rundt WT-menn , IB, DF ... nå.
Og hvor ble det av Klöverknekten?
Må vel være mulig å finne noen spor etter ham via Stockholmspolisen?
Citera
2016-09-25, 23:09
  #78994
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Just precis man söker smeden om man behöver honom där han står att finna. Däremot tar man inte parti med honom när han agerar på egen hand.
Nei, og hemmelig etterretning har agert på egen hånd i mange land.
Blir en pervertert kultur når de orienterer seg etter en "mission" uten regler, innsyn og kontroll.
Citera
2016-09-26, 00:06
  #78995
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Du har STASIS bekräftade false flag operation för att kasta skulden för MOP på just EAP. Operation Norrsken av Christoph Andersson behandlar detta ingående

Okej, visste jag inte. Man blir aldrig riktigt klok på detta (=dagens understatement ). För mig har EAP rätt profil som misstänkt gruppering kopplat till mordet om du förstår vad jag menar. Sen hade de väl inte - så vitt känt - någonsin mördat någon.

Men träningslägret hos Mitch WerBell och kontakterna med BND i Tyskland, Singlaub och CIA (enligt Leopold tror jag det var) gör att EAP hamnar i fokus.

EAP-medlemmarnas beteende framstod också som ytterst märkligt och obehagligt aggressivt mot Palme som person. De dök tydligen upp överallt, berättade Palme för Gro Harlem Brundtland.

Och så deras svenska kontakter då med Enerström m fl.

Som sagt - de framstod som extremister och det krävdes, menar jag, extrema åsikter för att komma på tanken att mörda statsministern och verkligen göra det också.

Det kan inte 1986 ha funnits många människor i Sverige som var beredda att utföra ett sådant attentat. Jag vet att du, Boboslacke och Andersson är eniga om att sådana personer fanns inom polis och militär och så var det kanske. Det undandrar sig min bedömning.
Citera
2016-09-26, 08:23
  #78996
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Som sagt - de framstod som extremister och det krävdes, menar jag, extrema åsikter för att komma på tanken att mörda statsministern och verkligen göra det också.

Jag läser vad du skriver och förstår vad du menar. Och håller med dig i det stora hela. Vilket leder till att jag får problem med ett mordiskt näringsliv och hatande EAP-are. Alltså helt fel kretsar att söka mördargruppen i. Hur extrema de än var. Eftersom de saknade verktygen/kunskapen att genomföra det. Och vetskapen om att de efteråt skulle bli skyddade via mörkläggning. Ändå mindre ha tentakler in i PU.

Man ska inte krångla till det i onödan eller gå över ån efter yrkesmördare.

Kompetens, know how, revolvertillgång, skyttevana, hat, utpekandet av Palme som landsförrädare och behovet av att skydda landet mot fienden fanns redan långt före mordet.

I vilka kretsar kan man då finna dessa kvalifikationer. Som samtidigt verkar vara omgärdade av sekretess och ett helt samhälles skydd. Från politisk opposition till media.

Är det inte just i dessa kretsar som vi kan finna både mörkläggare och utförare. Utan att de ens behövde ha någon kontakt före mordet. Eller att någon högt uppsatt stämplat till mord. Det räckte med en samsyn eftersom det rörde sig om nationens intresse. Läs sossarnas intresse via Holmer. Och dess kopplingar till verksamheter som vid tiden var en statshemlighet. Och i viss mån fortfarande är det.

Där det i sammanhanget är uteslutet att man mörkar, eller skyddar, sydafrikanska dödspatruller med en vilt stirrande EDK i skotskrutig golfkeps, ett mordiskt EAP, chilenska mordpatruller eller galna iranier. Samt en av näringslivet inhyrd yrkesmördare. De hade i sammanhanget varit gudasända gåvor. Med klara politiska poänger. Eftersom det var ett angrepp på både socialdemokratin och demokratin. Med ett garanterat framtida regeringsinnehav under lång tid.

Där en vilt stirrande och påverkad Christer i sammanhanget framstått som ett löjeväckande alternativ.

Sammantaget, enligt mig, utfördes mordet av kompetenta svenskar, med svenskt fosterländskt motiv och med svenska mörkläggare. Men där jag inte tror att mordet och mörkläggningen utfördes av samma personer eller i samma kretsar. Det var en liten grupp som fångade tillfället i flykten när det uppenbarade sig. Utan någon form av godkännande. Mitt framför näsan på alla andra.

Där WT-bärarna är nyckeln till vad som är orsaken till mörkläggandet.
__________________
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-09-26 kl. 09:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback