13 759 besökare online
1 055 055 medlemmar • 55 270 713 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Droger Hallucinogener
Svara på ämne
Ämnesverktyg
lowban
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av EggSample.
Hej har undrat lite över cubensis och ifall de kan växa vilt i Sverige? Vet att dom kan förekomma på ko skit men är det som sagt ens i Sverige? Och om de finns vad är då habitatet?
Cubensis växer inte vilt i Sverige fast det vore inte omöjligt att hitta förvildade exemplar. Har dock inte hört om det tidigare.

smellyproof
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av EggSample.
Hej har undrat lite över cubensis och ifall de kan växa vilt i Sverige? Vet att dom kan förekomma på ko skit men är det som sagt ens i Sverige? Och om de finns vad är då habitatet?
Subbar växer på koskit. Men det är på sommaren. Toppisar är mer potenta än subbar så det är bättre att plocka dom ändå.

popcronojuice
Medlem
Är lite sugen på att dra ut och lite efter dessa härliga små svamparna denna säsong

Antar att det inte är någon ide än då det knappt har regnat alls och varit soligt för det mesta?
Orkar inte ge mig ut på jakt när det inte finns något att jaga så att säga :P

B5iK4D3Li5K
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av popcronojuice
Är lite sugen på att dra ut och lite efter dessa härliga små svamparna denna säsong

Antar att det inte är någon ide än då det knappt har regnat alls och varit soligt för det mesta?
Orkar inte ge mig ut på jakt när det inte finns något att jaga så att säga :P

Nästa gång det regnar väntar du 3 dagar sen går du ut.

popcronojuice
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K
Nästa gång det regnar väntar du 3 dagar sen går du ut.
Tack för tipset

MrBigBen
Medlem
Var ut på min äng vid sommarstugan idag för första gången iår. Hoppades det skulle vara lika bra som förra året och WOW säger jag bara. Skulle gissa på 2000-3000 st på en yta på ca 40x15m. Förra året plockade jag 1000 st och nu är det fan dubbelt så många. Hittade några galet stora toppisar, aldrig sett så stora förut.

Ska dit om några dagar och plocka av lite, återkommer med lite trevliga bilder!

Brukar trippa 2 ggr per år , dags för första för iår snart, så exalterad!

Svara på ämne
Svara Topp Dela