Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-18, 16:59
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Ja iptvking är dyrast ca 1500kr men dom tar väl säkert betalt för firmware uppgraderingen samt konfigurationdn av boxen

såg nu att jag hade fel, det är 1400kr och det är en mag256 nu, så det kostar väl lika mycket som i butik ändå =)
2016-09-21, 16:20
  #122
Medlem
gazpos avatar
Har provat ett tag nu. Kan bara säga att jag är nöjd
2016-09-21, 16:28
  #123
Medlem
NickLidstroms avatar
När man ser t ex ishockey på viaplay och andra plattformar så känner man att det inte flyter på lika bra som på digital tv. Gäller detta även här?

Det beror väl på komprimeringen antar jag, filmer osv märker man ingenting på.
2016-09-21, 16:33
  #124
Medlem
Verkar grymt
2016-09-21, 22:41
  #125
Medlem
DaddyD2s avatar
Hur länge har det här existerat egentligen? Man är ju inte så pepp på att hoppa ner i båten om de som driver det bestämmer sig för att bara lägga ner verksamheten och sticka med pengarna.
2016-09-22, 17:14
  #126
Medlem
Jigglys avatar
Bör man ha VPN till detta eller kör ni utan?
2016-09-23, 10:57
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Hur länge har det här existerat egentligen? Man är ju inte så pepp på att hoppa ner i båten om de som driver det bestämmer sig för att bara lägga ner verksamheten och sticka med pengarna.

jag har varit med sedan tidig vår någon gång om jag inte minns fel. Men du kan ju alltid köpa kortare konton, behöver ju inte vara ett år.
2016-09-23, 10:58
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiggly
Bör man ha VPN till detta eller kör ni utan?

VPN för torrents är ju helt förståeligt för där sitter ju cybersnuten och seedar den torrenten du laddar ner och därmed åker du fast (om man ska göra de enkelt)

Här tror jag knappast någon cybersnut jobbar för dessa och sitter och sänder kanaler åt dom och avlyssnar din trafik =P
2016-09-23, 20:08
  #129
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
jag har varit med sedan tidig vår någon gång om jag inte minns fel. Men du kan ju alltid köpa kortare konton, behöver ju inte vara ett år.
Jo det kan man ju i och för sig, men man får ju mest valuta för pengarna om man köper 12 mån direkt Kan ju också vara pengar i sjön, men å andra sidan så har man ju betalat närmare 200kr/mån för TV-licens tidigare, och detta för skit som ändå är gratis via nätet.

Men det är alltså MAG 256 man ska köra med om man ska ha en box?
2016-09-24, 18:06
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Jo det kan man ju i och för sig, men man får ju mest valuta för pengarna om man köper 12 mån direkt Kan ju också vara pengar i sjön, men å andra sidan så har man ju betalat närmare 200kr/mån för TV-licens tidigare, och detta för skit som ändå är gratis via nätet.

Men det är alltså MAG 256 man ska köra med om man ska ha en box?

Ja har själv en 254 som jag är supernöjd med men av de som har provat båda ska 256 vara snäppet bättre. har du råd med prisskillnaden så varför inte =)
2016-09-29, 17:51
  #131
Medlem
Jag har en fråga som jag hoppas att nån kan svara på. Jag är riktigt sugen på att beställa hem MAG-boxen med abonnemang från IPTVking främst för att jag vill ha alla sportkanaler.

Då tjejen mest kollar på typ TV3, Kanal 5 mm så undrar jag om programmen är textade?
2016-09-29, 20:48
  #132
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckMorris
Då tjejen mest kollar på typ TV3, Kanal 5 mm så undrar jag om programmen är textade?
Den typen av kanaler har texten inbakad i bilden och inte som separat bitstream/DVB-textning.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback