Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-27, 01:40
  #1
Medlem
UrSVensks avatar
Det är en fråga jag haft en stund, varför visar ingen 1% klubb intresse för den här staden/dess närområden?

Det som talar för den är dess status inom ett stort område och det är dessutom en bra knutpunkt mellan S-vall och Trondheim.

Det som talar mot är väl antalet potentiella proppar o.s.v. en sådan där irrelevant stad med irrelevant befolkning...

Söker dessa klubbar sig enbart till en väl fungerande klubb mer eller mindre redo att patchas och aldrig till orter utan befintlig klubb där man snabbt skulle kunna starta en genom att ett par av de tyngre åkte dit och satte igång saker?

Är staden totalt ointressant/ointressant genom sitt utbud av mänskligt material/alldeles för intressant så man kommit överens om att ge f-n i den eller vad?

Tycker det känns som att den skulle vara intressant som knutpunkt men jag inser ju också så fort jag ger mig in i den hur ofattbart ointressant folk det mestadels finns i denna stad...
Citera
2016-08-27, 02:11
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Det gäller väl att vara medelpunkten mellan stora städer som då Stockholm, Göteborg och Malmö. Sedan vem vet Jämtland kanske har en så stark inhemsk maffia så ingen utomstående ens vågar sig på att störa där.
Citera
2016-08-27, 02:38
  #3
Medlem
.Kurgan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det gäller väl att vara medelpunkten mellan stora städer som då Stockholm, Göteborg och Malmö. Sedan vem vet Jämtland kanske har en så stark inhemsk maffia så ingen utomstående ens vågar sig på att störa där.

ISIS kanske håller 1%-arna borta?

Om till och med de rumänska zigenarna blev livrädda när det öste in en skvätt Syrier i det landet, så är de illa asså.
Citera
2016-08-27, 04:51
  #4
Medlem
Logisksvensks avatar
Östersune var förut en jävla fin stad.. Tyvärr har den blivit överbefolkat av invandare och staden är mer eller mindre förstörd. Var där i vintras och man känner knapp igen sig längre
Citera
2016-08-27, 07:09
  #5
Medlem
cacas avatar
Surjämtar är innovationsbenägna och skeptiska till allt, detta tror jag kan vara en bidragande orsak!
Citera
2016-08-27, 14:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrSVensk
Det som talar för den är dess status inom ett stort område och det är dessutom en bra knutpunkt mellan S-vall och Trondheim.

Östersund ligger långt ute i ingenstans med hur många mil som helst till nästa ointressanta puttefnask-stad ...

Kallt och jävligt är det också den större delen av året.
Citera
2016-08-30, 07:24
  #7
Medlem
Bandidos och Hells Angels är ju egentligen affärsmän som gör bedömningar om det finns avsättning för deras produkter. Östersund är en av Sveriges få renodlade medelklasstäder, industri finns det mycket lite av där. Nya narkomaner brukar rekryteras ur arbetarklassen. Varför dessa har lättare att trilla dit vet jag inte. Den ringa arbetarklassen i Östersund ger helt enkelt för lite avans för 1%-klubbarna. Och att Östersund egentligen bara är ett enda djävla lappläger befolkat av fittor som tror att de är kungar och drottningar i universums medelpunkt gör det inte lättare att etablera sig där.
Citera
2016-09-01, 06:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Bandidos och Hells Angels är ju egentligen affärsmän som gör bedömningar om det finns avsättning för deras produkter. Östersund är en av Sveriges få renodlade medelklasstäder, industri finns det mycket lite av där. Nya narkomaner brukar rekryteras ur arbetarklassen. Varför dessa har lättare att trilla dit vet jag inte. Den ringa arbetarklassen i Östersund ger helt enkelt för lite avans för 1%-klubbarna. Och att Östersund egentligen bara är ett enda djävla lappläger befolkat av fittor som tror att de är kungar och drottningar i universums medelpunkt gör det inte lättare att etablera sig där.

Skulle folk i allmänhet ha någon form av ryggrad så skulle enprocentarna inte ha någon marknad. Det är ju bara tragiska människor med dålig självkänsla som måste söka tröst bland människor i grupp. Kan hända att Östersunds befolkning har räknat ut det.
Citera
2016-09-01, 08:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Bandidos och Hells Angels är ju egentligen affärsmän som gör bedömningar om det finns avsättning för deras produkter. Östersund är en av Sveriges få renodlade medelklasstäder, industri finns det mycket lite av där. Nya narkomaner brukar rekryteras ur arbetarklassen. Varför dessa har lättare att trilla dit vet jag inte. Den ringa arbetarklassen i Östersund ger helt enkelt för lite avans för 1%-klubbarna. Och att Östersund egentligen bara är ett enda djävla lappläger befolkat av fittor som tror att de är kungar och drottningar i universums medelpunkt gör det inte lättare att etablera sig där.

Då kan man fråga sig vad dem gör uppe i Luleå då...
Citera
2016-09-01, 10:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Då kan man fråga sig vad dem gör uppe i Luleå då...
SSAB? Nordkalotten?
Citera
2016-09-22, 02:08
  #11
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det gäller väl att vara medelpunkten mellan stora städer som då Stockholm, Göteborg och Malmö. Sedan vem vet Jämtland kanske har en så stark inhemsk maffia så ingen utomstående ens vågar sig på att störa där.

Det enda man kan vara säker på är att det sistnämnda inte är sant, dock så skall erkännas att min fråga blev egocentrisk, frågan var snarare varför en knutpunkt såsom t.ex. Ö-sund framstår som ointressant med tanke på att det är en knutpunkt. (som Ö-sund, S-vall o.s.v. utan direkt anslutning även om Seven sins i S-vall tydligen har viss anknytning till den röd-vita sfären)

Citat:
Ursprungligen postat av puletrint
Skulle folk i allmänhet ha någon form av ryggrad så skulle enprocentarna inte ha någon marknad. Det är ju bara tragiska människor med dålig självkänsla som måste söka tröst bland människor i grupp. Kan hända att Östersunds befolkning har räknat ut det.

Håller förvisso med dig, ett samhälle med brister på många fronter behövs för att ge makt till de utanför lagens norm.
Ö-sunds befolknings kapacitet att räkna ut något - vad gäller detta och liknande - ligger dock på nivån att man behöver förklara siffran ett för dessa, så att komma med 1+1 blir ju lite jobbigt...

Därmed skulle jag hellre se att 81: orna tog över här, det skulle om inte annat skapa ett visst lugn genom att vissa andra element skulle hålla sig lugna. (vill jag ha hit 81: orna, nej, föredrar jag dem framför en hord "flyktingar", det kan du ge dig f-n på eftersom de håller de allra flesta saker internt i st.f. att anfalla/antasta lokalbefolkningen)
Citera
2016-09-22, 06:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrSVensk
Det enda man kan vara säker på är att det sistnämnda inte är sant, dock så skall erkännas att min fråga blev egocentrisk, frågan var snarare varför en knutpunkt såsom t.ex. Ö-sund framstår som ointressant med tanke på att det är en knutpunkt. (som Ö-sund, S-vall o.s.v. utan direkt anslutning även om Seven sins i S-vall tydligen har viss anknytning till den röd-vita sfären)



Håller förvisso med dig, ett samhälle med brister på många fronter behövs för att ge makt till de utanför lagens norm.
Ö-sunds befolknings kapacitet att räkna ut något - vad gäller detta och liknande - ligger dock på nivån att man behöver förklara siffran ett för dessa, så att komma med 1+1 blir ju lite jobbigt...

Därmed skulle jag hellre se att 81: orna tog över här, det skulle om inte annat skapa ett visst lugn genom att vissa andra element skulle hålla sig lugna. (vill jag ha hit 81: orna, nej, föredrar jag dem framför en hord "flyktingar", det kan du ge dig f-n på eftersom de håller de allra flesta saker internt i st.f. att anfalla/antasta lokalbefolkningen)

Outlaws hade lite folk
Tror dom hade chapter där
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback