Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-19, 20:47
  #277
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Knappast någon av flashbackarna som blir kränkta av artikeln däremot är det många
som undrar över hur man kan bli kränkt av en tvättlapp?
Jag tycker det är rätt övervägande kränkta Flashbackare i tråden .. kränkta för att någon reagerat och fått prata i media...

Att många uppenbarligen upplever stora känslostormar visas ju också av det näthat som riktats direkt till honom inte bara här utan också på andra sociala medier ... Till och med hans mamma angrips ..
Så nog handlar det om lättkränkta in absurdum som nu klarar sina strupar -- förlåt, vässar sina fingrar och slänger sig på tangentbordet ...

Alla dessa lättkränkta tangentbordskrigare -- det måste vara höjden av lättkränkta människor.
Citera
2016-09-19, 21:35
  #278
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Knappast någon av flashbackarna som blir kränkta av artikeln däremot är det många
som undrar över hur man kan bli kränkt av en tvättlapp?
Han blev inte kränkt,han noterade på fejan att det ar en sexistisk lapp.
Är det någon som motsäger sig det?

Det var skämtsamt men det var sexistiskt.
Han uppmärksammades av tidningen, ska killen beskylla för det?
Citera
2016-09-19, 21:35
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker det är rätt övervägande kränkta Flashbackare i tråden .. kränkta för att någon reagerat och fått prata i media...

Att många uppenbarligen upplever stora känslostormar visas ju också av det näthat som riktats direkt till honom inte bara här utan också på andra sociala medier ... Till och med hans mamma angrips ..
Så nog handlar det om lättkränkta in absurdum som nu klarar sina strupar -- förlåt, vässar sina fingrar och slänger sig på tangentbordet ...

Alla dessa lättkränkta tangentbordskrigare -- det måste vara höjden av lättkränkta människor.

Återigen knappast någon flashbackare som är kränkt av själva artikeln däremot
är vi många som undrar över hur man kan bli kränkt av en tvättlapp?

Onekligen intressant frågeställning med tanke på trygghetsnarkomanin
i samhället, curlingföräldrar och de överbeskyddande föräldrarna.
Citera
2016-09-19, 21:41
  #280
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Återigen knappast någon flashbackare som är kränkt av själva artikeln däremot
är vi många som undrar över hur man kan bli kränkt av en tvättlapp?

Onekligen intressant frågeställning med tanke på trygghetsnarkomanin
i samhället, curlingföräldrar och de överbeskyddande föräldrarna.
Som får uttrycka sina frustrationer på Flashback .. ja, det är intressant.

Som jag tidigare sagt om ämnet inte väckte känslor så skulle artikeln ha fallit i glömska inte genererat snart 300 inlägg på Flashback och tusentals kränkningar på olika sociala medier riktade direkt mot personen och hans mamma ...

Ynklighet är inte vackert när man synar den -- men den skitstorm detta gett upphov till är verkligen ynkligheten och lättkränktheten i sin yttersta form (hoppas jag - för värre kan det väl inte bli)
Citera
2016-09-19, 22:51
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som får uttrycka sina frustrationer på Flashback .. ja, det är intressant.

Som jag tidigare sagt om ämnet inte väckte känslor så skulle artikeln ha fallit i glömska inte genererat snart 300 inlägg på Flashback och tusentals kränkningar på olika sociala medier riktade direkt mot personen och hans mamma ...

Ynklighet är inte vackert när man synar den -- men den skitstorm detta gett upphov till är verkligen ynkligheten och lättkränktheten i sin yttersta form (hoppas jag - för värre kan det väl inte bli)

Vilka frustationer? Snarare skakar man på skallen och undrar över samhällsutvecklingen
när ett komiskt tvättlapps-råd skall förfasas så av yngre män och landets näst största
tidning.
Citera
2016-09-19, 23:58
  #282
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Vilka frustationer? Snarare skakar man på skallen och undrar över samhällsutvecklingen
när ett komiskt tvättlapps-råd skall förfasas så av yngre män och landets näst största
tidning.
De som skriver och klagar här gör ju inte det .. det känner sig kränkta för att någon påtalade att en lapp var kränkande - komiskt och sorgligt eftersom det visar höjden av lättkränkthet...
Citera
2016-09-20, 00:12
  #283
Medlem
Gnomegirls avatar
Personligen blir jag kränkt av alla typer av tvättlappar.

Ingen jävel ska tala om för mig hur jag ska tvätta mina kläder!

Vi lever väl i ett fritt samhälle? (nåja) Om jag vill tvätta mina lovikkavantar i 90 grader är det väl mitt problem, och inget någon besservisser ska lägga sig i?

Men skämt åsido, man har väl hjärna att tänka med även i tvättstugan? Om jag lägger en röd T-shirt i vittvätten får jag stå mitt kast och gå runt i diskret rosafärgat. Det är ju inte precis raketkirurgi att saker färgar av sig?

Krympning kan väl vara en annan sak, men håller man sig runt 60 så ska den mesta tvätten klara det, undantaget då superdyra sidenblusar osv. men är man så ovarsam förtjänar man eländet.


MVH/Gnomegirl
Citera
2016-09-20, 00:16
  #284
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Personligen blir jag kränkt av alla typer av tvättlappar.

Ingen jävel ska tala om för mig hur jag ska tvätta mina kläder!

Vi lever väl i ett fritt samhälle? (nåja) Om jag vill tvätta mina lovikkavantar i 90 grader är det väl mitt problem, och inget någon besservisser ska lägga sig i?

Men skämt åsido, man har väl hjärna att tänka med även i tvättstugan? Om jag lägger en röd T-shirt i vittvätten får jag stå mitt kast och gå runt i diskret rosafärgat. Det är ju inte precis raketkirurgi att saker färgar av sig?

Krympning kan väl vara en annan sak, men håller man sig runt 60 så ska den mesta tvätten klara det, undantaget då superdyra sidenblusar osv. men är man så ovarsam förtjänar man eländet.


MVH/Gnomegirl
Prova inte lammull i 60 grader .. det gjorde jag som ung. Tröjan som var till en vuxen man passade bättre på min tvååring efteråt

Tvättråd skall hålla sig till att berätta vad som är bra för tyget/färgningen och levereras neutralt. Det är väl egentligen det som nittonåringen ville säga ....
Citera
2016-09-20, 02:05
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att folk blir så kränkta av artikeln så att det är värt att diskutera får mig att tappa hoppet ...
Normalt är det ju så att ointressanta artiklar faller i glömska rätt snabbt - men vi tycks leva i en tid då folk blir kränkta av att andra reagerar på saker som vi tycker är oviktiga ... och det måste väl ändå någonstans vara gränsen för lättkränkthet eller?

Där slog du huvudet på spiken. Att bli kränkt för att andra är lättkränkta är en egen form av dårskap.
Citera
2016-09-20, 08:24
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De som skriver och klagar här gör ju inte det .. det känner sig kränkta för att någon påtalade att en lapp var kränkande - komiskt och sorgligt eftersom det visar höjden av lättkränkthet...

Det rör sig också om en beskrivning av den nutida tidsandan anno 2016:

Yngre män blir kränkta av komiska tvättlapps-råd.
Beskriv detta i ett samhällsforum och med automatik skall du stämplas som en
kränkt person. Ordet kränkt har definitivt nått ett inflationsmått av
Zimbabwisk karaktär anno 2016 i det här landet!
Citera
2016-09-20, 12:14
  #287
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Det rör sig också om en beskrivning av den nutida tidsandan anno 2016:

Yngre män blir kränkta av komiska tvättlapps-råd.
Beskriv detta i ett samhällsforum och med automatik skall du stämplas som en
kränkt person. Ordet kränkt har definitivt nått ett inflationsmått av
Zimbabwisk karaktär anno 2016 i det här landet!
Det är troligen fortfarande trumfat av uttrycket rasism, dock.
Hur tråkiga liv har dagerns ungdom egentligen?
Skämtar de aldrig?
Citera
2016-09-21, 20:48
  #288
Medlem
[quote=micro113|58529672]Som får uttrycka sina frustrationer på Flashback .. ja, det är intressant.

Som jag tidigare sagt om ämnet inte väckte känslor så skulle artikeln ha fallit i glömska inte genererat snart 300 inlägg på Flashback och tusentals kränkningar på olika sociala medier riktade direkt mot personen och hans mamma ...

Ynklighet är inte vackert när man synar den -- men den skitstorm detta gett upphov till är verkligen ynkligheten och lättkränktheten i sin yttersta form (hoppas jag - för värre kan det väl inte bli)[/QUOT]


Spot on! Skönt med kloka inlägg i den här hat-soppan!! När folk känner sig kränkta går de till personliga attacker i någon slags självförsvar. Kanske de inser sin dumhet och inte vill bemöta den när de ser sig i spegeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback