Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-19, 21:35
  #1
Medlem
Har Sony gått ut med ett datum när man tänker lansera 5an?

Många olika spekulationer om det nämligen men Sony säger 2018?

http://www.ps5playstation5.com/news

Har en 3a och undrar om jag ska köpa 4an eller vänta på 5an beroende på när den släpps så klart. Sen är det på tiden att en tråd om PS5 startas.
Citera
2016-09-19, 21:43
  #2
Medlem
Playstation 2 (2000), 3 (2006), 4 (2013), 5(2019?)
Citera
2016-09-19, 21:47
  #3
Avstängd
xIcaRdixs avatar
Det lär dröja ett par år till dom mjölka precis generation 4 serien med att släppa en Pro variant.
Citera
2016-09-19, 22:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xIcaRdix
Det lär dröja ett par år till dom mjölka precis generation 4 serien med att släppa en Pro variant.


Nåt år till skulle jag tro. Dom kan inte fortsätta mjölka hur länge som helst, måste konkurera med Microsoft om en relase- dag.

Vad är en pro variant?
Citera
2016-09-19, 23:04
  #5
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zipziz
Vad är en pro variant?

Typ en Playstation 4.5, alltså en kraftfullare PS4.
Citera
2016-09-20, 01:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zipziz
Har en 3a och undrar om jag ska köpa 4an eller vänta på 5an beroende på när den släpps

Du kan likaväl vänta på ps6 för den lär nog bli bättre.
Citera
2016-09-20, 05:11
  #7
Medlem
Fyllefyllots avatar
Man ska nog inte räkna med att allt kommer med ett visst mellanrum för att de har gjort det tidigare.

Om vi ska vara helt ärliga så är ju skillnaden mellan PS3 och PS4 ganska lite, visst är det lite snyggare, lite snabbare, lite bättre, lite mer detaljer och hela den biten men det är liksom inte dag och natt som om vi upp PS1 mot PS2 eller PS2 mot PS3.

Det kommer givetvis att komma ett PS5 och det lär inte direkt dröja 20 år men att det skulle komma en helt ny konsoll som inte har stöd för PS4-spel osv innan 2020 ser jag inte, vad skulle den ha som inte PS4 har och som skulle vara värt att uppdatera för? Jag ser liksom inte att grafiken kan gå att maxa så pass mycket att folk skulle tänka sig att gå över bara sådär för som sagt, skillnaden bara mellan PS3 och PS4 finns där, men den är inte på något sätt markant.

Lägg också till att VR kommer om typ en månad, skulle den då ha en livslängd på ett ynka år eller två, jag tror inte det.

Min känsla är att kanske hösten 2020, absolut tidigast, kan det komma att komma ett PS5. När den redan är så utvecklad som den är skulle jag kunna tänka mig att den t o m kommer kunna köra PS4-spel, om den ska komma så tidigt för jag ser helt enkelt inte riktigt att det skulle vara så stor skillnad att det skulle motivera ett köp.
Citera
2016-09-20, 09:09
  #8
Medlem
Värt att tänka på kan vara hur upplösningarna varit den främsta drivkraften.

PS3 erbjöd 720p när hd-apparater var etablerad minimi standard för hushållens nyinköp av tv sedan några år.
PS4 erbjöd 1080p när de flesta uppdaterat sina tv-apparater till fullHD och tv-sändningar samt streamingtjänster erbjuder motsvarande.
PS5 lär köra minst 4K, och det kommer inte att vara en framgångsrik affärsidé förrän fler än entusiaster skaffat högupplösta skärmar, och här får man ta i beaktande att det är ytterst få övriga tjänster som erbjuder denna upplösning och att priserna på kvalitetsapparater måste börja sjunka rejält.
Citera
2016-09-20, 13:16
  #9
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Värt att tänka på kan vara hur upplösningarna varit den främsta drivkraften.

PS3 erbjöd 720p när hd-apparater var etablerad minimi standard för hushållens nyinköp av tv sedan några år.
PS4 erbjöd 1080p när de flesta uppdaterat sina tv-apparater till fullHD och tv-sändningar samt streamingtjänster erbjuder motsvarande.
PS5 lär köra minst 4K, och det kommer inte att vara en framgångsrik affärsidé förrän fler än entusiaster skaffat högupplösta skärmar, och här får man ta i beaktande att det är ytterst få övriga tjänster som erbjuder denna upplösning och att priserna på kvalitetsapparater måste börja sjunka rejält.

Nu hade väl PS3 stöd för 1080p och PS4 Pro har ju stöd för 4K vad jag förstår det som, sen är det ju som du säger, det är inte jättemånga som har högupplösta skärmar, det är väldigt många som fortfarade inte ens har full hd och oavsett vilket så är ju "problemet" med dagens grafik inte att upplösningen är nog hög problemet är ju snarare att spel fortfarande ser ut som spel. Ett F1-lopp som är trettio år gammalt och som körs på en 26 tums tjock-tv är fortfarande tveklöst från verkligheten, inte ens om du maxar F1 2016 på PC med ultra settings (om det ens finns till PC eller har kommit ut än vet jag inte) så får du inte den känslan. Jag tror inte heller att du får den verklighetskänslan om vi får bättre upplösningen än 4k eller 8k eller vad som nu kan tänkas vara det absolut bästa som finns.
Citera
2016-10-03, 13:37
  #10
Medlem
Gregory.Houses avatar
Har de ens planer på att släppa den inom närmaste 2-4 åren?
Citera
2017-03-05, 15:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Nu hade väl PS3 stöd för 1080p och PS4 Pro har ju stöd för 4K vad jag förstår det som, sen är det ju som du säger, det är inte jättemånga som har högupplösta skärmar, det är väldigt många som fortfarade inte ens har full hd och oavsett vilket så är ju "problemet" med dagens grafik inte att upplösningen är nog hög problemet är ju snarare att spel fortfarande ser ut som spel. Ett F1-lopp som är trettio år gammalt och som körs på en 26 tums tjock-tv är fortfarande tveklöst från verkligheten, inte ens om du maxar F1 2016 på PC med ultra settings (om det ens finns till PC eller har kommit ut än vet jag inte) så får du inte den känslan. Jag tror inte heller att du får den verklighetskänslan om vi får bättre upplösningen än 4k eller 8k eller vad som nu kan tänkas vara det absolut bästa som finns.

Jag förstår inte vad du babblar om men en sak kan jag tala om för dig att ett spel kommer aldrig bli som en film om du nu tror det för ett spel är just ett spel och inga riktiga människor som på film. Utan i framtiden kommer det bara bli högre upplösningar som 4k då vi är där redan med nya Pro modellen och senare till på 20 talet så kommer 8k och med bättre grafisk förbättring i bakgrunder m.m. Men om du vill att ett spel kommer bli som en film kan du fett glömma
Citera
2017-03-05, 16:11
  #12
Medlem
supremanics avatar
Tror det kommer dröja längre tills nästa version än vad tidigare gånger. Det är inte någon speciellt stor skillnad på ps4a och 3:an när det gäller hur bra spelen ser ut.

Tycker inte det är något vidare utbud med bra spel till 4:an heller så det kan de ju fixa till först o främst innan de börjar fundera på nästa konsoll...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback