Citat:
Ursprungligen postat av
nedboy
Det verkar omåttligt populärt med tabbar idag (jag själv älskar det och även att dela så flera flikar ligger bredvid varandra).
Men har du googlat på auto save funktioner för notepad? Jag körde en förut. Vet inte om det funkar på gammalt skräp som Windows 7 dock?
Har du överhuvudtaget läst topic?
Ja, det har jag. han vill ha något som "autosparar" i notepad/notepadliknande program. Det finns inte något vad jag vet*. Kraschar datorn när han är i notepad, kan man kanske hitta filen i windows cache, men det är ett longshot. Det TS behöver göra, som är "görbart" är att se till att hans burk inte kraschar. Exempelvis installera om windows rent, och/eller söka felkällor inom hårdvaran som orsakar krasch.
Det är ytterst sällan windows kraschar numera, om allt är hyfsat bra med installationen och hårdvaran.
*) Libre office kan ju det såklart. Man kan skapa dokument som man sparar i .txt-format. Libre office skapar med jämna mellanrum säkerhetskopior, så där är allt okej. Men jag är fan inte 100% säker om .txt-dokumenten/filerna är 100% kompatibla med notepad. Men TS kan ju testa! Det är ju gratis!