2016-09-14, 18:19
Medlem
1000 plantor. Du underskattar hur mycket tid och arbete det ligger bakom det. En stor risk också.

Kontakta någon seedbank och se om de kan komma med något erbjudande?
Citera
2016-09-14, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
1000 plantor. Du underskattar hur mycket tid och arbete det ligger bakom det. En stor risk också.

Kontakta någon seedbank och se om de kan komma med något erbjudande?

Ok...100st då....
Det blir 20st veggande blommor i krukor innan man planterar / person (5st) som man sedan planterar ut.

Alltså jag tänkte rent spontant bara köpa in 5000st och sätta i jorden med lite blomjord runt omkring.
Man skippar alltså helt och hållet inomhus-vegg-fasen för en överväldigande majoritet plantor..
Heltidsarbete i 1 månad med lite jord + hönsnät och snigelskydd.
Man är flera st.
Det måste väl inte vara ett omöjligt uppdrag att plantera + sköta om?

Tack till nedan och till ovan hjälp.
Senast redigerad av butterflykniv 2016-09-14 kl. 18:32.
Citera
2016-09-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Ok förlåt.
1000 frön då?
Tänk att man är ett väldigt ambitiöst grabbgäng på 5 pers som har varsin bil samt körkort och resurser.
Bör väl inte vara några större problem för 1000st eller mer då.
Autoflower och regelbundna besök med vattning och omhändertagande..
Tips på försäljare, leverantörer?
plz.. ( det är verkligen inte bråttom)

cannaseed.dk säljer ju i bulk, 50st feminiserade för 80euro, 50st normala utomhusfrön för ca 40. Maila dom och kolla läget typ.

men aao du, lycka till
Citera
2016-09-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Ok...100st då....
Det blir 20st veggande blommor i krukor innan man planterar / person (5st) som man sedan planterar ut.

Alltså jag tänkte rent spontant bara köpa in 5000st och sätta i jorden med lite blomjord runt omkring.
Man skippar alltså helt och hållet inomhus-vegg-fasen för en överväldigande majoritet plantor..
Heltidsarbete i 1 månad med lite jord + hönsnät och snigelskydd.
Man är flera st.
Det måste väl inte vara ett omöjligt uppdrag att plantera + sköta om några hundra st?

Tack till nedan och till ovan hjälp.

Klart det inte är omöjligt. Tid, planering och arbete så går det ju. Personligen så hade jag skippat tänket att köra så många. Tänk att en early kan leverera 100-500g och en auto 40-75g (ungefärligt), ett fåtal fina plantor och du är uppe i kg.

Förövrigt så gillar jag bäddar mer än krukor. Testade båda i år. Har inte vattnat min bädd en enda gång och mina plantor mår och mådde fint. Följt 10L's råd och det har varit en succé.
Citera
2016-09-15, 08:01
Medlem
Har man tillgång till åkrar och lador på vishan är väl 5000 inga problem.

Bönderna odlar ju hampa på betydligt större kvantiteter!
Är man trygg vart man odlar så inga problem..
Citera
2016-09-15, 09:06
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aresone
Har man tillgång till åkrar och lador på vishan är väl 5000 inga problem.

Bönderna odlar ju hampa på betydligt större kvantiteter!
Är man trygg vart man odlar så inga problem..

5000 X 10min trimm/planta= 50 000min = 35 dygn 24/7. Det är helt enkelt logistiskt mer för albaner än bananer.
Citera
2016-09-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
5000 X 10min trimm/planta= 50 000min = 35 dygn 24/7. Det är helt enkelt logistiskt mer för albaner än bananer.

Finns något som heter Bush! även hur många olika metoder att göra hasch..

Många möjligheter!
Citera
2016-09-15, 10:19
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Finns något som heter Bush! även hur många olika metoder att göra hasch..

Många möjligheter!

Visst gör det det med pröva du och gör hasch av 7-800kg rent plantmaterial helt otrimmat.
Bush weed är trimmat.
Ja det finns maskiner för trimm men 5000plantor är helt enkelt mer industriellt än vad Conny Kofot klarar av att rodda ihop.
Inte heller helt trevliga människor man har att göra med när det är dom volymerna.
Citera
2016-09-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Visst gör det det med pröva du och gör hasch av 7-800kg rent plantmaterial helt otrimmat.
Bush weed är trimmat.
Ja det finns maskiner för trimm men 5000plantor är helt enkelt mer industriellt än vad Conny Kofot klarar av att rodda ihop.
Inte heller helt trevliga människor man har att göra med när det är dom volymerna.

Kom ner på jorden vafan! Plantera 5000 frön på en gammal Bond/vete åker,, man får ut 10 gram kanske, och ful trimma en 50-70cm planta tar kanske 20-30 sek..

Och vilka personer man har att göra med hör inte till frågan!

Jag är helt övertygad att har du marker som man känner sig trygg på att du risken så är de helt möjligt..

Är ju som vilket lantbruk som helst förutom att de är olagligt..
Citera
2016-09-15, 12:14
Medlem
Citat:
Är ju som vilket lantbruk som helst förutom att de är olagligt..
Har du jobbat med lantbruk? Tror du underskattar tiden och arbetet som bönderna faktiskt lägger ner.

I dagens samhälle har de även en massa redskap för att underlätta. Vilket jag inte tror du har tillgång till. Men visst plöj en åker för hand du. Sen råkar en heli-entusiast flyga förbi och ser din åker med 5000 plantor och det är torsk.

5000 plantor tar plats, det är inget man gömmer i en dunge direkt..

Edit: varför ska du sätta plantor som ger 10g st, när du kan sätta plantor som ger 100g+?
Senast redigerad av Wailer 2016-09-15 kl. 12:18.
Citera
2016-09-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wailer
Har du jobbat med lantbruk? Tror du underskattar tiden och arbetet som bönderna faktiskt lägger ner.

I dagens samhälle har de även en massa redskap för att underlätta. Vilket jag inte tror du har tillgång till. Men visst plöj en åker för hand du. Sen råkar en heli-entusiast flyga förbi och ser din åker med 5000 plantor och det är torsk.

5000 plantor tar plats, det är inget man gömmer i en dunge direkt..

Edit: varför ska du sätta plantor som ger 10g st, när du kan sätta plantor som ger 100g+?

Jag har jobbat med lantbruk "ungefär" därför jag vet att det är fullt möjligt! flera bönder har haft hampafält i närheten. Tror du bönderna får anmälningar varje sommar av folk som flyger i hobbyplan som tror dom odlar cannabis? Du ska ha maximal otur..

För gammla vete åkrar har har inte den den jorden och näringen som behövs för att få ut 100gram..

Har bild på en hampåker där man ser skillnaden på plantorna som är på åker och dom som växer närmast bondens dynghög med skit i. Dom blir 4 gånger mindre på åkern.. Visst lägger du ner tiden såklart du kan få ut 100gram, men då blir de ett helt annat projekt!

PS jag skulle aldrig sätta 5000 frön. Jag stör mig att ni experter kasta skit å säger att de är omöjligt typ..

Vet liknande projekt som funkat,,,

Hade jag marken jag skulle känna mig trygg på och tiden att göra det, så visst skulle inte tveka!
Senast redigerad av aresone 2016-09-15 kl. 12:55.
Citera
2016-09-15, 13:10
Medlem
Bedrövligt mycket skitsnack nu. När jag själv har sett en svensk bonde planterat, skött och trimmat 5000 plantor på en sommar, kan det här snacket kanske höra hemma någon annanstans än dina drömmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in