Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-13, 18:40
  #37
Medlem
Jag antar att antingen är 90% i denna tråd dumma i huvudet eller så trollar ni? Du kan köpa en 2000 krs-dator för att läsa ekonomi och slösurfa med.

Själv läser jag något "creative" och alla jag pluggar med har en macbook men de verkar jämföra en macbook med en average billig PC istället för en högspecad PC och säger sen "nää efter att kört min macbook kommer jag aldrig använda pc igen". Just denna sak blev ännu mer uppenbar när jag glömde mig dator och en tjejkompis lät mig låna hennes PC hon köpte innan sin macbook. Den PCn var fan värdelös när den kom, man kan inte jämföra en 3000 krs dator med en 15 000 kr!!! Gaah jag blir tokig.

Zenbooksen har dock blivit dyra nu men skulle om jag vore du kolla in premium kinesiska brands, jag är själv sugen att testa nån Chuwi eller Chumi med full hd-skärm, octacore och 4 gb ram för nånstans mellan 2-3k. Eller köpa en surface pro 3 secondhand, eller kanske nån refurbished på el green som har bra pris.

Aldrig en macbook och framförallt aldrig en macbook för jävla slösurf. #EndOfRant
Citera
2016-09-13, 18:45
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Med de kriterierna kan du köpa valfri laptop över 3000 kr.

Skulle säga "valfri dator under 3000 kr."
Citera
2016-09-13, 19:36
  #39
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarGodis
Skulle säga "valfri dator under 3000 kr."


Om min MacBook hållt i 5 års tid till en kostnad av 12000kr och mina Windows-baserade datorer under 3000 höll ett år innan dem packade ihop så har jag nu sparat en jävla massa huvudvärk på att byta dator årligen. Dessutom så är min MacBook fortfarande i väldigt gott skick.
Citera
2016-09-13, 22:45
  #40
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Synpunkt: köp en riktig dator av ett riktigt företag; https://www.dustinhome.se/product/5010891523/250-g4.