Citat:
Ursprungligen postat av
Gift44
Din rant om MSM var nog nått av den sämsta bortförklaring jag sett med tanke på att du hänger i Politik Inrikes.
Hur du sen försöker koppla S beroende av MP när det gäller miljöpolitik till ett ryskt angrepp på Baltikum är om möjligt ännu mer löjligt.
Nu vet vi att du anser att en invasion av Baltikum vara överhängande och Sverige därför ska med i Nato mot folkets vilja. Stringent analys...
Jag "hänger" inte i detta delforum, jag skriver bara när jag känner för det, och jag vet inte vad alla förkortningar som används på FB betyder.
Att du missförstår mig med flit gör inte debatten smidigare. Som alla kan läsa skrev jag att staten ibland måste göra sånt som folk inter gillar. Som att försvara landets territorium. Om du läser rapporten ordentligt belyser den just hur Sverige påverkas av ett krig i Baltikum, och det första som händer är att flyktingar försöker ta sig till Sverige.
Men jag talade om ett inbördeskrig, inte ett invasionskrig, även om alla förstår att Ryssland sannolikt skulle vara involverat i ett inbördeskrig också, precis som i Ukraina. Så din "analys" eller snarare bristande läsförståelse kan du stoppa upp nånstans.