Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-21, 14:17
  #1
Medlem
Älskar att spela Battlefield 1942!! Men för några år sedan så la punkbuster ner, vilket gjorde att man inte kunde spela Battlefield online via origin längre.

Någon som vet om detta har löst sig? Går det att spela igen?
Citera
2016-04-21, 14:22
  #2
Medlem
Gosifs avatar
Via hamachi bör det fungera om inte annat.
Citera
2016-04-21, 14:25
  #3
Medlem
Semenomore2s avatar
Jag vet att det går att spela, men inte riktigt hur. Annars finns ju Project Reality som också har andra världskrigettema med lite bättre grafik.
__________________
Senast redigerad av Semenomore2 2016-04-21 kl. 14:41. Anledning: PR=project reality
Citera
2016-04-21, 14:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Jag vet att det går att spela, men inte riktigt hur. Annars finns ju PR som också har andra världskrigettema med lite bättre grafik.

Du kan inte bara skriva PR?

Hur ska ja veta vad PR betyder?
Citera
2016-04-21, 14:37
  #5
Medlem
Det är därför jag kommer aldrig köpa ett spel från EA, Evil Assholes...jag menade Electronic Arts.

EA i 2012 har lagt ut BF1942 som Free-to-Play på deras tjänst Origin så vi som köpte original BF1942 kunde spela igen men redan efter några månader de har lagt ner den...vad i helvete?


När du har köpt ett spel, särskilt om det är ett multiplayerspel, från EA du kan vara säker på att spelet kommer vara ospelbart 5-10år senare.
Citera
2016-04-21, 18:20
  #6
Medlem
.nilss avatar
Bara att använda sig av sidan gametracker och se en hel del servrar poppa upp.
Citera
2016-08-27, 19:06
  #7
Medlem
Enydrions avatar
https://www.gametracker.com/search/bf1942/

Här finns det servrar med många spelare på...
Citera
2016-08-28, 10:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Älskar att spela Battlefield 1942!! Men för några år sedan så la punkbuster ner, vilket gjorde att man inte kunde spela Battlefield online via origin längre.

Någon som vet om detta har löst sig? Går det att spela igen?

Varför lira ett gammalt spel från 2002 när det finns moderna spelmanskurs Battlefield 3, Battleifeld 4, Hardline, Star Wars Battlefront, The Division mm?!!!
Citera
2016-09-04, 08:59
  #9
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Varför lira ett gammalt spel från 2002 när det finns moderna spelmanskurs Battlefield 3, Battleifeld 4, Hardline, Star Wars Battlefront, The Division mm?!!!

För att Battlefield 1942 är bra mycket roligare än någon av dessa du räknade upp.
Citera
2016-09-04, 19:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
För att Battlefield 1942 är bra mycket roligare än någon av dessa du räknade upp.

Smaken är som baken I guess...

Visserligen är Battlefield 1942 riktigt bra men det är tråkigt att ens stats inte sparas och att man på så sätt kan öka i rang, låsa upp vapen etc såsom man kan i Battlefield 2, Bad Company, 3, 4 och Hardline...
Citera
2016-09-09, 08:39
  #11
Medlem
hortaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Smaken är som baken I guess...

Visserligen är Battlefield 1942 riktigt bra men det är tråkigt att ens stats inte sparas och att man på så sätt kan öka i rang, låsa upp vapen etc såsom man kan i Battlefield 2, Bad Company, 3, 4 och Hardline...


Det är det som är det roliga i BF1942. Man kunde vara borta ett par veckor och bara hoppa in och panga. Det är med unlockables och skit är fan anledningen till att jag inte lirar så mycket online längre. Därför är Overwatch så jävla bra.

Modden Desert Combat till BF1942 var fasen gudomlig! Helt sjukt bra, bättre än BF3 och BF4 och allt vad skiten heter.
Citera
2016-09-09, 09:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Det är det som är det roliga i BF1942. Man kunde vara borta ett par veckor och bara hoppa in och panga. Det är med unlockables och skit är fan anledningen till att jag inte lirar så mycket online längre. Därför är Overwatch så jävla bra.

Modden Desert Combat till BF1942 var fasen gudomlig! Helt sjukt bra, bättre än BF3 och BF4 och allt vad skiten heter.

Där tänker vi helt olika iaf!

Overwatch? Jag trodde det var hur mycket unlocks etc som helst. Trodde det spelet mer eller mindre gick ut på att utföra unlocks...

Där ser man...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback