• 1
  • 2
2016-09-07, 10:30
Medlem
Är han lika sympatisk som han verkar i Idoljuryn eller har några lik i garderoben? Hur var han som ung?
Citera
2016-09-07, 10:59
Medlem
Yinool0401s avatar
Tycker han är ganska enerverande, hans blandning av språk engelska/svenska och tjat om att han hängt med MJ under hans uppväxt (vilket förstås är sant!) är ganska pinigt.

Sen att han ska klämma in att var i L.A. förra veckan och inte hänger i Sverige så mycket är lite småtragiskt. Se Dolph Lundgren på 80-talet.

Var dig själv , sluta spela Allan Ballan, folk har koll och man behöver inte ha megafonen på.

Reflektion.
Citera
2016-09-07, 21:02
Medlem
Arne Bajses avatar
Bara det att han heter Quincy Jones III ..tror han att han är kunglig ?

Visst är svengelskan i idol störande, men så pratar ju även Nicki och de andra fd jurymedlemmarna så som Baggarna, Kirsti mfl.
Citera
2016-09-07, 21:34
Medlem
MrKryptonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse

Han tror kanske han härstammar från USA. Där är sådana siffror efter namnet ganska vanliga. Tänk på countrystjärnan George Hamilton IV
Citera
2016-09-07, 22:08
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Är han lika sympatisk som han verkar i Idoljuryn eller har några lik i garderoben? Hur var han som ung?

Nej, han verkar lika osympatisk som sina jurykollegor.
Citera
2016-09-07, 22:10
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av MrKryptonite
Han tror kanske han härstammar från USA. Där är sådana siffror efter namnet ganska vanliga.
Ni får det att låta som att Quincy Delight Jones III skulle ha hittat på eller tagit namnet, typ Nu-ska-jag-amerikanisera-mig-eller-leka-kung-för-att-bli-cool. Hans pappa är ju faktiskt amerikan. Den legendariske skivproducenten, jazzmusikern m.m. Quincy Jones.

Och vad man döps till som liten kan man ju inte direkt själv rå för.

Men jag hoppas och tror att ni bara trollar lite nu.
Senast redigerad av emma80 2016-09-07 kl. 22:14.
Citera
2016-09-08, 01:30
Medlem
Minkybabys avatar
Hans mamma heter Ulla, något av en B-kändis då det begav sig.
ur Wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Ulla_Jones
Citat:
[...] former high fashion model, actress, singer, songwriter and photographer.[2] She appeared on numerous magazine covers during the 1960s, before she retired from the Ford Modelling Agency. She was married to American music producer Quincy Jones, with whom she had two children.
After living in California with Jones for several years, she legally separated from him and returned to Sweden with her children

Har läst hennes självbiografi Red Carpet Blues, till stora delar deprimerande läsning.
http://www.smakprov.se/bok/red-carpe.../9789171336217
Citera
2016-09-08, 05:43
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Umgicks med Quincy på 80-talet, kanonkille. Han "red" definitivt inte - då iaf - på vem hans pappa är trots att "raggandet" hade förenklats betydligt då när vi var ute......trots mitt tjat på honom

Och nej, såg/upplevde aldrig att han tog några andra droger än öl när vi umgicks. En rolig, trevlig kille som alltid var glad det är mitt minne av honom iaf.
Citera
2016-09-08, 07:18
Medlem
Citat:

Tror du han har döpt sig själv? Hans pappa heter ju Quincy och förmodligen någon mer då.
Pappa är ju mega-känd och han kanske inte vill bli förväxlad med honom.
Citera
2016-09-08, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKryptonite
Han tror kanske han härstammar från USA. Där är sådana siffror efter namnet ganska vanliga. Tänk på countrystjärnan George Hamilton IV

öööh, han tror inte - han härstammar ju faktiskt från USA!
Känns som att flera i tråden behöver läsa på lite.
Citera
2016-09-08, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gayloard_Fokker
Umgicks med Quincy på 80-talet, kanonkille. Han "red" definitivt inte - då iaf - på vem hans pappa är trots att "raggandet" hade förenklats betydligt då när vi var ute......trots mitt tjat på honom

Och nej, såg/upplevde aldrig att han tog några andra droger än öl när vi umgicks. En rolig, trevlig kille som alltid var glad det är mitt minne av honom iaf.

Kul att du umgåtts med Quincy! Det du beskriver är min bild av honom också. (Utan att känna honom då)
Som 70-talist jag är så fick vi se Stockholmsnatt i skolan. Jag gick i högstadiet då och var mega-mottaglig för sånt. Minns det väl och minns att jag gillade Quincy bäst av alla karaktärer. Jag tyckte nog han var rätt snygg också om jag inte minns fel
Tycker det är superkul att han sitter i Idol-juryn även om jag inte sett ett enda avsnitt än.
Citera
2016-09-08, 09:27
Medlem
MrKryptonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
öööh, han tror inte - han härstammar ju faktiskt från USA!
Känns som att flera i tråden behöver läsa på lite.

Eh, jag försökte bara vara lite ironisk när någon frågade om han trodde han var kunglig. Min poäng var att han härstammar från USA, och där är siffror efter familjenamnet ganska vanliga. Men ironi faller alltid platt på Flashback
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in