Flashback bygger pepparkakshus!
2016-07-24, 15:20
Medlem
anre24s avatar
Träffar på ganska mycket missionärer i Halmstad. Vad är det för sekt egentligen? Värre än Islam?
Citera
2016-09-02, 21:39
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Träffar på ganska mycket missionärer i Halmstad. Vad är det för sekt egentligen? Värre än Islam?

Självklart inte. Vi mormoner är väldigt fredliga av oss, även om vi i regeln inte är vapenvägrare (kyrkans profet i USA är t ex veteran från andra världskriget). Vi är väldigt öppna. Prova att gå till kyrkan i Halmstad och se själv.
Citera
2016-09-05, 03:00
Medlem
rex144s avatar
visst är de trevliga men lite väl mycket Amerika fixerade som amerikaner brukar vara

deras historia om att Jesus efter sin vistelse i Israel skulle bege sig till Amerika och där bo bland indianer och predika är svårt att svälja för en europé, dessutom enligt mormons bok ska dessa indianer varit väldigt sofistikerade, konstigt att de blev primitiva 1700 år senare,

guldplåtar på vilka Mormons bok var nedskriven hittades i New York sedan tillintetgjordes de,
det påminner om Mohammeds historia , han fick memorera utantill koranen,

en tredje sak som stör mig är att både Gud Fadern och Jesus skulle visat sig för Smith, vi vet jo att en människa kan inte se Gud och överleva , inte ens Mose fick se Gud, utan bara en brinnande buske,
och om det inte räckte så har även Johannes döparen och aposteln Petrus visat sig för denne Smith,

det ä för bra för att vara sant, man har slagit på hela trumman, Smith och hans vänner måste blivit drabbade av hybris, på den tiden i Amerika startades många nya kyrkor, det var stor konkurrens om själar, Smith tänkte tydligen golva allihopa med sin story
Citera
2016-09-05, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
vi vet jo att en människa kan inte se Gud och överleva ,
det vi vet är att du är en lögnare.

Jesus sade b.la att den med ett rent hjärta ska få se Gud samt att inget är omöjligt för Gud.

Sen råkar jag ju vara ett vittne så.. Jo, man kan se sonen och fadern. Han är ljuset som allt gott kommer ifrån.
Citera
2016-09-05, 13:17
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
det vi vet är att du är en lögnare.

Jesus sade b.la att den med ett rent hjärta ska få se Gud samt att inget är omöjligt för Gud.

Sen råkar jag ju vara ett vittne så.. Jo, man kan se sonen och fadern. Han är ljuset som allt gott kommer ifrån.

nej och åter nej, vi har sett hur jehovas vittnen som författar Vakttorenet den sk styrande kretsen har lurat sina medlemmar att de har en direkt kontakt med Gud,
sedan fick de backa från alla sina "profetior" , de sista gyllene generationen, anklaga mig inte för lögnare, ingen människa har skådat Gud,

visst är Gud allsmäktig, men detta är ej troligt, då borde du genast ansluta till mormoner,

den enda som varit i direkt kontakt med Gud är Mose och inte ens han fick se Gud,

ingen vågade sig på en sån fräckhet förutom Josph Smith

""se Gud" kan tolkas , det är många som ha en nära kontakt med Gud , man kan ha en känsla att Gud finns väldigt nära en, men att säga att Gud uppenbarat sig i form av en gubbe med skägg är en överdift som heter duga
Senast redigerad av rex144 2016-09-05 kl. 13:19.
Citera
2016-09-05, 13:26
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Har haft "en del kontakt med dem". Nuff said..
Kan nog påstå att risken att bli knivad, halshuggen eller ihjälslagen av en mormon är på gränsen till obefintlig.
Islam tillåter ju dödande av otrogna och avfällingar ( "uppmanar till..")
Att de dessutom är (påbjudet) nykterister och drogfria (även vanl röka) gör risken ännu mindre.
Citera
2016-09-05, 19:45
Bannlyst
Citat:
den enda som varit i direkt kontakt med Gud är Mose och inte ens han fick se Gud,
men du är en lögnare och du vet inte allt. än mindre förstår du.
Citera
2016-09-05, 21:08
Medlem
rex144s avatar
du snackar goja, du är primitiv och har noll kunskap om kristendomen, fortsätt läsa Vakna och Vakttornet, som är veckotidningar för folk med lågt IQ, lätt utvecklingsstörda eller som bara gått grundskolan, just jehovas vittnen utmärker sig som de med lägst utbildningsnivå

såna människor är lätt att forma och hjärntvätta med pseudovetenskapliga artiklar eller med manipulerade vetenskapliga fakta, Vakttornet brukar gör så när historiska fakta inte passar de, man rycker ut citat som stödjer deras dogmer eller så hittar man en udda forskare som stödjer deras tes trots att 99.999% av vetenskapen har en motsatt åsikt, det är som att hitta udda historiker - revisionist och på grundval av detta komma till helt sjuka slutsatser,

det kan man göra när man har att göra med folk med låg utbildningsnivå, grundskolan och gymnasiet på sin höjd, nån enstaka med högskoleutbildning och då är det oftast nån infödd i sekten,

dessa människor utnyttjas skoningslöst, de tvingas till gratisarbete för att sprida läran
Senast redigerad av rex144 2016-09-05 kl. 21:29.
Citera
2016-09-07, 18:58
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
visst är de trevliga men lite väl mycket Amerika fixerade som amerikaner brukar vara

deras historia om att Jesus efter sin vistelse i Israel skulle bege sig till Amerika och där bo bland indianer och predika är svårt att svälja för en europé, dessutom enligt mormons bok ska dessa indianer varit väldigt sofistikerade, konstigt att de blev primitiva 1700 år senare,

guldplåtar på vilka Mormons bok var nedskriven hittades i New York sedan tillintetgjordes de,
det påminner om Mohammeds historia , han fick memorera utantill koranen,

en tredje sak som stör mig är att både Gud Fadern och Jesus skulle visat sig för Smith, vi vet jo att en människa kan inte se Gud och överleva , inte ens Mose fick se Gud, utan bara en brinnande buske,
och om det inte räckte så har även Johannes döparen och aposteln Petrus visat sig för denne Smith,

det ä för bra för att vara sant, man har slagit på hela trumman, Smith och hans vänner måste blivit drabbade av hybris, på den tiden i Amerika startades många nya kyrkor, det var stor konkurrens om själar, Smith tänkte tydligen golva allihopa med sin story

Det står ingenstans att alla indianer skulle vara civiliserade. Dessutom har det funnits många olika indianska civilisationer.

Mose såg definitivt Gud. Han såg Gud på berget Moria. Det finns ett flertal bibliska personer som fick se Gud också. Dock får människor inte se Guds ansikte.
Citera
2016-09-08, 00:22
Bannlyst
Jag har sett Guds ansikte.
Citera
2016-12-22, 00:03
Medlem
Jag har varit medlem i mormonerna. Det är absolut de trevligaste personerna jag någonsin träffat och jag skulle inte riktigt vilja kalla det för sekt men det är lättare att gå med än att gå ur om man säger så.
Citera
2017-03-04, 12:20
Medlem
senhackarens avatar
Dem ska ge fan i att försöka smitta ner folk med sin religion. Ingen jävla jänkare ska säga åt mig vad jag ska göra och inte göra. Tydligen så förstår dem inte att följa sitt eget inre är det som är bäst. Kom fram några mormoner igår och försökte lura i mig en massa skitsaker. Jag har inte tid mer er. Och tillbaks till USA, Ni har inget i Europa att göra. Får lust att sparka in skallarna på dessa hobby alltvetande jänkarsvinen. Jag gillar inte ens jänkare. Så varför ens umgås med såna? Dem ska fan inte bestämma vilka jag ska umgås med. Jävla fittor hela högen och deras jävla land. Horungar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in